Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik voel me bijna schuldig, maar vandaag ook een 1e vaccin gekregen na mijn shift als vrijwilliger. De coördinator kon ofwel personen van de standby lijst niet bereiken, of wie hij aan de lijn kreeg kon/wou zich niet vrijmaken. Ik ben er uiteraard blij mee, vraag kwam totaal onverwacht. Het maakt de keuze om meer shiften te gaan meedraaien nog makkelijker :) Voorlopig enkel een wat pijnlijke arm (Pfizer).
Hier met Pfizer ook enkel de pijnlijke arm, was na 24u volledig weg! 💪💪💪

Kunt ge eigenlijk vragen of ze dat in een andere spier willen zetten dan in de armspier?

Ik voel me bijna schuldig, maar vandaag ook een 1e vaccin gekregen na mijn shift als vrijwilliger. De coördinator kon ofwel personen van de standby lijst niet bereiken, of wie hij aan de lijn kreeg kon/wou zich niet vrijmaken. Ik ben er uiteraard blij mee, vraag kwam totaal onverwacht. Het maakt de keuze om meer shiften te gaan meedraaien nog makkelijker :) Voorlopig enkel een wat pijnlijke arm (Pfizer).
hier J&J gehad als vrijwilliger.

Nacht nadien liggen rillen en beven dat het geen naam heeft. Dag nadien koorts heel de dag maar kon gewoon doen.
Dan was alles voorbij.

Heb ook uitnodiging gekregen maar denk dat ik ga weigeren .
Zie het nut er niet vanuit dat ik mij zou laten vaccineren …ben gezond van geest en lichaam dus maak veel kans dat ik niets zal ondervinden moest ik het krijgen (ook al ben ik blijkbaar een risico geval omdat ik een pilletje neem tegen bloeddruk (wat in de familie zit ))

Zie het nut er niet vanuit dat ik mij zou laten vaccineren …ben gezond van geest en lichaam dus maak veel kans dat ik niets zal ondervinden moest ik het krijgen (ook al ben ik blijkbaar een risico geval omdat ik een pilletje neem tegen bloeddruk (wat in de familie zit ))

Geen bang om andere mensen te besmetten?
Het is niet omdat jij er mss niks van last gaat hebben, dit is trouwens niet gegarandeerd, dat je andere meer risicovolle mensen wel kan besmetten.

Nut van algemen vaccinatie is dat de ziekte niet zo gemakkelijk rond kan gaan. Dus minder besmettingen, minder zieken en minder kans op varianten die wel nog erger kunnen toeslaan.

Je bent risicopatiënt maar wel gezond? :unsure:

Bang om andere mensen te besmetten …nee
Ik kom omwille van mijn werk met verschillende lagen en verschillende soorten van de bevolking in contact ( en het feit dat ze op bouwwerven totaal geen mondmasker meer dragen ) …nu na een jaar bij mijn weten nog niet besmet geweest (of misschien al wel maar dan heb ik al anti lichamen aangemaakt )
Ik hou mij aan de regels en houd waar zo mogelijk afstand , was mijn handen en draag een mondmasker …

Nut van vaccinatie is zoals bij de griep vaccinatie …tegen één stam ben je beschermd maar je kan er nog altijd ziek van worden en als de stam teveel muteerd heeft een gevaccineerde evenveel kans als ik om ziek te worden …echter besef ik dat ik niet gevaccineerd zal zijn en ik zal mij dan ook zoveel mogelijk aan de regels blijven houden (geen massaconcerten voor mij of dergelijke ) (zie “uitbraak” Indische versie )
Dus ik zal en blijf voorzichtig met al mijn contacten (alhoewel ik een grotere kans maak om ziek te worden in de winkel dan op een werf )

Laatst bewerkt:
Je bent risicopatiënt maar wel gezond? :unsure:
Ja , ik ben en voel mij gezond ….zowel van geest als van lichaam (alhoewel dat laatste soms wel een pijnlijk voelbaar is dat dit niet volledig meer juist i . ;) )
De keer dat ik echt ziek was en thuis in mijn bed moest blijven kan ik mij niet echt meer herinneren ….denk dat ik da ergens een 6 jaar was (mazelen)
Het pilletje die ik neem kan je zien als een preventief middel aangezien mijn vader een groot risico geval is (bloeddruk , reeds hartoperatie gehad met 3 bijpassen en al 2 keer hersen infarct gehad )
Pilletje dat ik neem kan je vergelijken als een aspirine voor de kinderen vroeger . ;)

En de rest van de kwaaltjes <aar ik last van heb krijg je ofwel van het ouder worden ofwel zit het in familie (gelijk hoge cholestorol bij de jongens)

Vrouwlief (Bijna 43 jaar - risicopatiënt) heeft vandaag haar uitnodiging gehad via mijn emailaddres. (Omdat dit het enige email is, van ons gezin dat bekend is bij de overheid).

Ze moet de 25ste mei langskomen voor haar eerste prik (Astrazenica). De 2de prik is pas voorzien voor midden juli.

Dat is met de nieuwe regeling dan dat er maar acht weken tussen zit. Mijn ma heeft eind april eerste AstraZeneca gehad en moet ook maar op 20 juli pas voor de tweede spuit gaan.

Gisteren mijn eerste vaccin gehad, Pfizer.
Omdat ik meehelp in het vaccinatiecentrum en al paar keer ben geweest hadden ze me gisteren opgebeld. Ze hadden dus wat over.

Niks last van, beetje stijve bovenarm. 18 juni moet ik terug voor de 2e Pfizer

Gisteren mijn eerste vaccin gehad, Pfizer.
Omdat ik meehelp in het vaccinatiecentrum en al paar keer ben geweest hadden ze me gisteren opgebeld. Ze hadden dus wat over.

Niks last van, beetje stijve bovenarm. 18 juni moet ik terug voor de 2e Pfizer
Mijn vrouw van't zelfe gisteren. Maar omdat ze op de reservelijst staat wegens kinderdagverblijf.
Blij dat ze eindelijk tot die mensen zijn gekomen in het Leuvense.

Nut van vaccinatie is zoals bij de griep vaccinatie …tegen één stam ben je beschermd maar je kan er nog altijd ziek van worden en als de stam teveel muteerd heeft een gevaccineerde evenveel kans als ik om ziek te worden …
Griepvirus muteert sneller en onvoorspelbaarder dan covid-19. En het is in het andere topic al veel aangehaald, maar de vaccins beschermen wel degelijk ook voor de huidige gekende varianten.
echter besef ik dat ik niet gevaccineerd zal zijn en ik zal mij dan ook zoveel mogelijk aan de regels blijven houden (geen massaconcerten voor mij of dergelijke ) (zie “uitbraak” Indische versie )
Dus ik zal en blijf voorzichtig met al mijn contacten (alhoewel ik een grotere kans maak om ziek te worden in de winkel dan op een werf )
Hoelang ga je dat volhouden, als over enkele maanden het paspoort ingevoerd wordt, of de maatregelen gelost worden?

Mijn vrouw van't zelfe gisteren. Maar omdat ze op de reservelijst staat wegens kinderdagverblijf.
Blij dat ze eindelijk tot die mensen zijn gekomen in het Leuvense.

Vandaag gewerkt in vaccinatiecentrum. Ochtendshift had 10 mensen opgeroepen van de Qvax lijst. Allemaal rond de 45 jaar.

Gemakkelijk te herkennen trouwens : ze lopen naar centrum omdat het in laatste half uur is :D

Vandaag gewerkt in vaccinatiecentrum. Ochtendshift had 10 mensen opgeroepen van de Qvax lijst. Allemaal rond de 45 jaar.
Risicopatiënten dan, is dat zichtbaar in de qvax lijst? Heel wat ongevaccineerde familie (60-64), nog niemand oproep gehad, ook niet via qvax. Hopelijk zijn de risico's snel klaar en kan deze groep aan de beurt komen

Risicopatiënten dan, is dat zichtbaar in de qvax lijst? Heel wat ongevaccineerde familie (60-64), nog niemand oproep gehad, ook niet via qvax. Hopelijk zijn de risico's snel klaar en kan deze groep aan de beurt komen
Ik dacht niet dat Qvax met risicopatiënten werkt maar enkel op leeftijd.
Het zal ook al afhangen van regio tot regio. In Oostende zitten we al aan 51% die op z'n minst een eerste prik heeft gehad. Dan ga je rap naar de 45 jarigen op de Qvax lijst. Nu de kust heeft ook wel een hoog percentage 65+'ers.

Ik ben ook kerngezond én fit, maar toch laat ik me vaccineren.
Voor mij is dat gewoon een afweging: het risico op complicaties bij het vaccin is veel kleiner dan het risico op complicaties bij het krijgen van covid. Liever een gecontroleerd aanmaken van antilichamen (vaccin) dan een ongecontroleerd virus, waarbij zelfs mensen als ik bv. hun reukzin verliezen voor maanden aan een stuk.
En ook draag ik zo mijn steentje bij om hopelijk zo snel mogelijk terug naar een normale situatie te kunnen gaan.

Uiteraard blijft het een keuze, he :niceone:

Terug
Bovenaan