Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Uiteraard...
Maar is er dan niet 1 officieel perspectief?
Het is toch duidelijk dat vaccineren een groot effect heeft op het aantal gevallen? Nog meer dan lockdowns of goed weer?
Kijk naar de wzc’s waar er telkens drama’s zich voordeden. Desondanks strenge lockdown bleef het virus daar binnenkomen via personeel en we zagen de dramatische gevolgen.
Nu in de statistieken komen ze amper nog voor ook al woekert het virus nog steeds rond.

De politiek heeft de verantwoordelijkheid om het land op een goede manier draaiende te houden. Dat de kleur van de partijen je niet aanstaat bv dat is persoonlijke keuze. Maar je kan hen niet verwijten dat ze alle hoop op vaccinaties leggen. De cijfers liegen er niet om, en verantwoordelijk leggen bij uw bevolking heeft duidelijk niet gewerkt.
De wetenschap is zodoende de basis voor het beleid. En de politiek legt daar het economisch belang in de schaal en weegt dat af tegen de druk in de ziekenhuizen.

Kortom: zolang niet voldoende mensen zich laten vaccineren is de kans groot dat ons zorgsysteem in het rood blijft staan. Dus kan de politiek niet anders dan de maatregelen daar van laten afhangen.

ik had eerder een wetenschappelijk gefundeerd perspectief dan een pipoliticus verwacht :oink:
maar dat is mijn fout, want mijn vragen waren niet specifiek genoeg
Kijk dan gewoon eens naar Israël, de VS, het VK. Genoeg mensen gevaccineerd --> regels worden versoepeld.

In Israël zijn er momenteel begot maar gemiddeld 80 besmettingen per dag, en gemiddeld 2 overlijdens per dag. En quasi alles is er gewoon open (scholen, restaurants, bars, bedrijven etc.)

Vrijdag om 15u tweede spuitje Moderna gehad.

Vannacht koortsgevoel en rare dromen. Bij het opstaan 38,4°. Dafalgan gepakt maar ondertussen is het uitgewerkt en zit ik weer aan 38° :woohoo:

Vrijdag om 15u tweede spuitje Moderna gehad.

Vannacht koortsgevoel en rare dromen. Bij het opstaan 38,4°. Dafalgan gepakt maar ondertussen is het uitgewerkt en zit ik weer aan 38° :woohoo:
Beetje zelfde als ik dus, zonder de rare dromen. Vandaag toch redelijk uitgeput en zo een hele ochtend en middag opgelucht rondgelopen dat de koorts weg was maar tegelijkertijd echt het gevoel van een megazware kater te hebben zonder de zware hoofdpijn. Zo het gevoel dat ik de nacht ervoor echt heel zwaar ben uitgeweest.

Ik ben geen liefhebber van de vaccinatie; het is echt geen leuk gevoel, en misschien is het ook niet eerlijk dat ik als jong iemand zo snel al mijn vaccin krijg doordat ik nog licht verbonden met psychiatrische nazorg, maar als ik de kans krijg, ga ik die niet weigeren en mijn verantwoordelijkheid natuurlijk wel opnemen (en op die paar mensen meer die mogen gaan zal het niet aankomen denk ik, want als de helft niet opdaagt, is het ook een waste van tijd en elke seconde die we winnen dat deze crisis zsm over is, is er één mooi meegenomen). Want inderdaad klagen over de aard en zwaarte v/d maatregelen, maar je dan niet laten vaccineren zou ik hypocriet vinden.

Ik vind dat niet oneerlijk, hoor. Ambulante en mobiele (na)zorg is even belangrijk als geïnstitutionaliseerde zorg. Ik vermoed dat de meeste ambulante hulpverleners en patiënten intussen gevaccineerd zijn, wij moeten uiteindelijk ook ons werk veilig kunnen doen en de zorg en/of hulpverlening kunnen bieden die de mensen nodig hebben. Cliënten van mij hebben intussen een 1ste vaccin gehad.

Anyway, ik heb ook vooral last gehad in de nacht en dag volgend op mijn 2de vaccin (Pfizer). 's Nachts bibberen van de kou, rillingen, spierpijn... Pijnlijke bovenarm, net zoals bij de eerste spuit. De dag nadien geen koorts maar wel de hele dag hoofdpijn tot +/- 17 uur. Dag nadien was alles over, en gewoon gaan werken. Ik had op voorhand de dag na de vaccins geen meetings in gepland...

Jawadde, ben wel benieuwd als ik het hier zo lees.

Ik heb in mijn leven denk ik maar 1 keer last gehad na een vaccin, en dat was tegen gele koorts. Gewoon 1 dag een beetje grieperig (lichte koorts, beetje duizelig, hoofdpijn) en het was voorbij. (en dat vaccin bevat levende virusdeeltjes in lage concentraties)

Ik ga me toch niet te veel zorgen maken, want daardoor kan je net gevoeliger zijn aan bijwerkingen ('nocebo', gelijkaardig aan placebo):

Wanneer ik ne brief krijg om te gaan zal ik ook maar een doos Dafalgans gaan kopen :unsure:

Ik krijg nooit griep of een ernstige keelonsteking of zo in de winter maar koorts kan ik echt nie tegen en koppijn al even min ( pussy millenial generatie :unsure: )

Een rare vraag, maar het zal ook wel ok zijn om nurofen (ibuprofen) te nemen na vaccinatie zeker? (indien nodig)

edit: omdat ik dacht dat ze het afraden wanneer je effectief covid krijg, maar als ik het nu even google zie ik dat er geen bewijs zou zijn dat ibuprofen slechter is dan andere pijnstillers als je covid hebt... dus het zal wel niet uitmaken :)

Kan geen kwaad idd, tenzij je natuurlijk daar niet goed tegen kan in het algemeen.

Hier ook nooit koorts. Ook niet na AZ, geen last gehad.

Dan denk ik toch dat ge ofwel fout uw temperatuur neemt, ofwel dat ge een medische anomalie bent.

Er zijn mensen die wat "koeler" zijn dan gemiddeld, maar onder de 35,5° komt echt wel bijna nooit voor.

Onder de 35° zijt ge hypothermisch, als ge zo een ziekenhuis zou binnenkomen wikkelen ze u in verwarmde dekens!

Onder de 32° is kritiek en beginnen uw organen uit te vallen, jij zou daar in normale omstandigheden permanent in de buurt van zitten!
Euhm mijn temperatuur is meestal 35 of 35,3

Ik krijg net in mijn mailbox het bericht dat ik risicopatiënt ben en ik geselecteerd ben om mijn vaccin weldra te verkrijgen.

Lees ik bovenaan dat het voor vrouwlief is. :cry: (Blijkbaar hebben wij alleen mijn emailaddres opgegeven bij de huisarts)

Laatst bewerkt:
Beetje zelfde als ik dus, zonder de rare dromen. Vandaag toch redelijk uitgeput en zo een hele ochtend en middag opgelucht rondgelopen dat de koorts weg was maar tegelijkertijd echt het gevoel van een megazware kater te hebben zonder de zware hoofdpijn. Zo het gevoel dat ik de nacht ervoor echt heel zwaar ben uitgeweest.

Ik ben geen liefhebber van de vaccinatie; het is echt geen leuk gevoel, en misschien is het ook niet eerlijk dat ik als jong iemand zo snel al mijn vaccin krijg doordat ik nog licht verbonden met psychiatrische nazorg, maar als ik de kans krijg, ga ik die niet weigeren en mijn verantwoordelijkheid natuurlijk wel opnemen
Ik denk dat ik hetzelfde had als jou hoor, maar doordat ik van bepaalde medicatie héél goed slaap heb ik wel doorgeslapen en rare koortsdromen gehad.

Ik heb trouwens uiteindelijk 38,6° gehad, tot en met zaterdagnacht. Zondag opgestaan en helemaal beter.

Ik heb het trouwens ook gekregen om dezelfde reden als jij (ambulant postkuurpatiënt in psychiatrisch ziekenhuis). In het begin vond ik dat ook raar, maar toen we na de eerste vaccinatie in dat bijkomzaaltje zaten, zei één van die andere patiënten "allez, toch een voordeel aan psychisch ziek zijn?" en daar had ze wel dik gelijk in dus meh, I'll take it!

Net gehad uur geleden gebeld of ik op een uur in Turnhout raakte. Wat net lukte. Stond op verschillende lijsten door men job (bij federale politie). Pfizer.

Voorlopig geen last :D.

was wel de jongste die ik er gezien heb denk ik dus ergens is dat dubbel maar goed als ze me opbellen dan zeg ik ja ... .

Net gehad uur geleden gebeld of ik op een uur in Turnhout raakte. Wat net lukte. Stond op verschillende lijsten door men job (bij federale politie). Pfizer.

was wel de jongste die ik er gezien heb denk ik dus ergens is dat dubbel maar goed als ze me opbellen dan zeg ik ja ... .

Tja, niet twijfelen he, anders hadden ze wel iemand die ouder is opgebeld. En als jij nee zegt, bellen ze gewoon iemand anders jong op :p

Inderdaad, niet twijfelen.
Als je er geen recht op hebt ging je ook geen krijgen.
Dusja, jouw naam stond op de lijst.

Net een uitnodiging gehad voor de 19de mei en 23 juni. Pfizer. Zitten ze dan toch al aan de 40+`ers? Anyway, ik had me sowieso wel laten vaccineren, maar ben wel blij dat het Pfizer is. Ik wist niet dat ze dit op voorhand al lieten weten.

Terug
Bovenaan