Vaatwasser laten herstellen of nieuwe vaatwasser?

Sorry maar die installateur is een complete idioot.

Ik begrijp wel dat het soms niet veel kost om die installatie te laten doen, maar wees gerust dat er in de kleine lettertjes zal staan dat dit soort zaken niet onder hun verantwoordelijkheid zal vallen.
Ben benieuwd... Heb Krefel gecontacteerd. De installateur zei dat we het op moesten lossen met wat silicone, maar dat stuk zit nu ook gewoon los. Hij zei dat hij het vermeld had op het leveringsdocument, maar dat kreeg ik pas per email nadat hij weg was natuurlijk. Ik moest hem op zijn woord geloven zei hij, wat ik dus ook deed met mijn domme kop. Gelukkig heb ik foto's gemaakt tijdens de installatie en heb ook meteen Krefel gecontacteerd via het klachtenformulier.

Zie hier het resultaat:




Edit: Hij heeft de bovenkant van die plint trouwens ook bijgesneden, vraag me af waarvoor dat nodig was... Is schots en scheef, maar dat zie je gelukkig niet als je in de keuken staat.
 
Laatst bewerkt:
Bosch gekocht (zeker niet de goedkoopste). Warmde na 3 jaar niet meer op. Verwarmingselement zit ergens goed weggestopt (als in: hele vaatwasser uiteen te halen om er bij te raken). Kon ook alleen samen met de motor ofzo vervangen worden, dus ging toch minstens 150 euro kosten (en ik die er een hele dag aan bezig is want ik ben ook niet de handigste).
Dus gewoon een Miele gekocht die twee keer zo duur was. Als deze geen 10-15 jaar meegaat ga ik wel ambetant worden.

Maar Bosch hoeft dus voor mij niet. Als je het op internet opzocht was het ook een courant probleem.
 
Bosch gekocht (zeker niet de goedkoopste). Warmde na 3 jaar niet meer op.
Ik heb al verhalen gehoord waar de Miele na 2 jaar kapot is. Een vaatwasser is en blijft een onderhoudsgevoelig toestel.

Los van het merk zou ik altijd aanraden om de garantie te verlengen naar 5 jaar, zeker bij huishoudtoestellen die in aanraking komen met water. In het geval van Bosch kost dat € 90. Dat lijkt me dan eerder de moraal van het verhaal.
 
Ik heb al verhalen gehoord waar de Miele na 2 jaar kapot is. Een vaatwasser is en blijft een onderhoudsgevoelig toestel.

Los van het merk zou ik altijd aanraden om de garantie te verlengen naar 5 jaar, zeker bij huishoudtoestellen die in aanraking komen met water. In het geval van Bosch kost dat € 90. Dat lijkt me dan eerder de moraal van het verhaal.
Dat koste bij Krefel en Vandenborre zelfs meer (waarbij Krefel zowel voor installatie als garantieverlenging goedkoper is dan Vandenborre, maar mogelijk heeft dat ook een reden...).

Wel een goede tip, dan sluit ik dat misschien nog bij Bosch zelf af. Heb bij Krefel die garantieverlenging niet gekozen met het idee dat onze huidige ook "pas" stuk was op 8 jaar.

Het is trouwens heel duidelijk dat het nieuwe toestel gewoon een Bosch kopie is van ons oude Siemens toestel. De lades zijn identiek en we hebben onze oude lades bijgehouden. Ik kan er dus op 123 gewoon terug een Siemens van maken (Siemens logo staat op één van de lades). :biglaugh: Niet dat dat per se nodig is natuurlijk, maar heel onze keuken is van Siemens en dan blijft het uniform.
 
Maar jonges toch wat een beunhaas. Die plint zit vast met klemmetjes en silicone in de hoeken, nee? Krijg je in 1 stuk losgetrokken hoor...
In principe wel ja

Normaal zou hij het ook terug moeten afkitten aan de vloer volgens mij, maar gezien zijn eerdere prutswerk doe je dat beter zelf
 
Ik krijg een aanbod van een waardebon van 50 euro. Lijkt me toch geen deftig offer?
Ik wil gewoon een nieuwe plint, ik hoef geen geld en al zeker geen waardebon. Hebben jullie een idee wat zo'n plint kost en waar je zo'n materiaal kan kopen (hout met een blinkende plastic achtige finish)? In het slechtste geval koop ik zelf dat materiaal en vraag ik iemand om het op maat te zagen. En dan vraag ik geld t.w.v. zo'n plint aan Krefel.

EDIT: lijkt me zoiets te zijn precies: https://www.mooieplinten.nl/p/mdf-aanbieding-ral-9010/
 
Laatst bewerkt:
Plinten zijn niet meer dan spaanplaten op maat gezaagd. Kan je in gamma krijgen en laten zagen. Probleem is dat de kleur misschien geen standaard wit is.
 
Plinten zijn niet meer dan spaanplaten op maat gezaagd. Kan je in gamma krijgen en laten zagen. Probleem is dat de kleur misschien geen standaard wit is.
Net eens gecheckt en als ik online de plint met de juiste afmetingen en afwerkingslaag samenstel (kleur is idd een gok, want je hebt zoveel soorten wit), kom ik al op 170 euro uit. Dus ze zullen met een beter voorstel uit de bus moeten komen en al zeker geen voucher, want daar ben ik niets mee om de schade te herstellen. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon hun verzekering aanspreken.
 
Bij Ikea hebben ze verschillende soorten witte plinten tegen een aanvaardbare prijs. Het is dan wel PVC, dus vermoedelijk moet je dan wel alle andere plinten ook wisselen. Het kliksysteem moet dan ook al gelijkaardig zijn, alsook de maat (hoogte):

 
Bij Ikea hebben ze verschillende soorten witte plinten tegen een aanvaardbare prijs. Het is dan wel PVC, dus vermoedelijk moet je dan wel alle andere plinten ook wisselen. Het kliksysteem moet dan ook al gelijkaardig zijn, alsook de maat (hoogte):

Bedankt voor de tip. Had ook al bij Ikea zitten zien, maar de huidige plint is 17,5cm hoog want toch al een redelijk grote maat lijkt te zijn. Die vind ik niet meteen terug bij Ikea, daar zijn ze 8 of 11cm hoog. Ook is de huidige plint bijna 3m lang, terwijl die van Ikea iets meer dan 2m lang zijn. Dan zou ik dus nog steeds met 2 stukken zitten die aan elkaar gezet zijn.
 
Bedankt voor de tip. Had ook al bij Ikea zitten zien, maar de huidige plint is 17,5cm hoog want toch al een redelijk grote maat lijkt te zijn. Die vind ik niet meteen terug bij Ikea, daar zijn ze 8 of 11cm hoog. Ook is de huidige plint bijna 3m lang, terwijl die van Ikea iets meer dan 2m lang zijn. Dan zou ik dus nog steeds met 2 stukken zitten die aan elkaar gezet zijn.

Weet je waar de keuken oorspronkelijk gekocht is, en of die keukenfirma misschien zo'n plint kan maken, kwestie van hopelijk exact dezelfde kleur en materiaal te krijgen (of eerder gezegd, stap 1: weten hoeveel dat bij hen kost en dat verhalen op die installateur)?
 
Weet je waar de keuken oorspronkelijk gekocht is, en of die keukenfirma misschien zo'n plint kan maken, kwestie van hopelijk exact dezelfde kleur en materiaal te krijgen (of eerder gezegd, stap 1: weten hoeveel dat bij hen kost en dat verhalen op die installateur)?
Ik heb daar geen idee van, maar ik denk dat ik nog wel ergens het nummer van de vorige eigenaar heb liggen. Misschien kan ik hem dat eens vragen. Goed idee!
 
Ik heb daar geen idee van, maar ik denk dat ik nog wel ergens het nummer van de vorige eigenaar heb liggen. Misschien kan ik hem dat eens vragen. Goed idee!

Of eens kijken of er nergens aan de binnenkant van je kasten een stickertje hangt met de naam van het bedrijf, bij ons was dat zo, op de scharnieren geloof ik.
 
Ik begrijp wel dat het soms niet veel kost om die installatie te laten doen, maar wees gerust dat er in de kleine lettertjes zal staan dat dit soort zaken niet onder hun verantwoordelijkheid zal vallen.
Als consument heb je het voordeel dat héél vaak die kleine lettertjes niet tellen omdat je ze te laat te zien krijgt. Dus je niet zomaar daardoor laten vangen :).

Verder idd een prutser!
 
Net eens gecheckt en als ik online de plint met de juiste afmetingen en afwerkingslaag samenstel (kleur is idd een gok, want je hebt zoveel soorten wit), kom ik al op 170 euro uit. Dus ze zullen met een beter voorstel uit de bus moeten komen en al zeker geen voucher, want daar ben ik niets mee om de schade te herstellen. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon hun verzekering aanspreken.
Je zal geen 170 euro krijgen, omdat de plint al wss op leeftijd zal zijn, maar je mag zeker doorvragen. Qua kleur moet je eens bij de keukenfabrikant gaan vragen (zijn normaal standaard RAL-kleuren), mss zal je daar zelfs nog goedkoper je plint kunnen opnieuw bestellen...
 
Of eens kijken of er nergens aan de binnenkant van je kasten een stickertje hangt met de naam van het bedrijf, bij ons was dat zo, op de scharnieren geloof ik.
Je zal geen 170 euro krijgen, omdat de plint al wss op leeftijd zal zijn, maar je mag zeker doorvragen. Qua kleur moet je eens bij de keukenfabrikant gaan vragen (zijn normaal standaard RAL-kleuren), mss zal je daar zelfs nog goedkoper je plint kunnen opnieuw bestellen...
Wat zijn jullie toch geweldig hier! :love2: Heb de naam van het bedrijf idd op de scharnieren gevonden (Kovera), dus hoef de vorige eigenaar nu niet lastig te gaan vallen. Ik zal met de plint eens tot daar rijden om te horen wat het daar zal kosten en evt. een offerte te vragen zodat ik die naar Krefel kan sturen.

EDIT: net de plint eronderuit gehaald, blijkbaar is hij ook met de klemmen gaan lopen want die zitten er ook niet meer op. Enkel de beugeltjes waar de klemmen horen op te zitten zitten nog op de plint... Enkel op het kleine afgebroken stuk zit nog een klem.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Net bij Kovera geweest. Helemaal vergeten dat het bouwverlof is. :wallbash: Nog een weekje wachten dus.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JPV
Terug
Bovenaan