exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
250px-Flag_of_the_United_States.svg.png


taal: Engels
munt: Dollar
tijdsverschil: -6u tot -12u
hoofdstad: Washington DC
reisdocumenten: Een internationaal paspoort, geldig tot terugreisdatum + elektronische reistoestemming (ESTA). (zie url FOD voor meer info!)

nuttige links:

Reisadvies FOD Buitenlandse Zaken België (oa reisdocumenten, inenting, etc)
Officiële dienst Toerisme
Tripadvisor - Wat te doen? (oa Top 10, etc)

De Verenigde Staten van Amerika wordt gezien als het machtigste land op aarde. Het land staat bekend om heel veel zaken. Denk daarbij maar eens aan Route 66, Wallstreet, gele taxi’s, central park, Broadway, Hollywood, Coca Cola, Fastfood, legaal wapenbezit en de vele muzieksoorten. Het landschap van de Verenigde Staten van Amerika kent veel verschillen.
Zo zijn er bergketens als de Rocky Mountains, rivieren zoals de Mississippi, grote grasvlaktes zoals de Great Plains, zoutvlaktes, woestijnvlaktes zoals Death Valley en verschillende kustlijnen. Het land kent ook vele Nationale parken waarvan Yellowstone de bekendste is. Enkele bekende bouwwerken in de Verenigde Staten van Amerika zijn het Witte Huis, de Big Apple, Empire state building, Mount Rushmore, het Pentagon, het Vrijheidsbeeld en het Washington Monument.

------

Blogroll (waarvoor dank):
Frado2005 ( San Franciso, Los Angeles, Oost USA, Florida, Hawaii, Australië )
Squealer ( (South)West USA, Hawaii )
Tah_b00nz0r (South West USA)
Sarah B (South West USA)

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe makkelijk is het om met een huur wagen de grens over te steken, dus met je USA huurwagen in san diego naar tijuana mexico?

wat kost een land border crossing visum, en is dit probleemloos, om es een paar dagen met een huurwagen in tijuana te verblijven? thx

en dus een huur wagen huren in LAX/SFX , via tijuana terug naar nevada (las vegas) en hem daar afgeven en terug naar belgië vliegen is ook geen probleem?
 
Alez boys, de reis gaat hier verder ;)
Ivm rental: denk dat dit idd geen evidentie is. Buiten Canada zit dat er standaard niet in volgens mij...
 
Hoe makkelijk is het om met een huur wagen de grens over te steken, dus met je USA huurwagen in san diego naar tijuana mexico?

wat kost een land border crossing visum, en is dit probleemloos, om es een paar dagen met een huurwagen in tijuana te verblijven? thx

en dus een huur wagen huren in LAX/SFX , via tijuana terug naar nevada (las vegas) en hem daar afgeven en terug naar belgië vliegen is ook geen probleem?
En een verzekering is echt wel noodzakelijk:
Je wil niet dat je huurauto zo gestolen wordt terwijl je geen verzekering hebt. 😁
 
Rauw is echt een top restaurant, dus als ge de usa smaak wilt testen. Dat is echt de place to be.

Wel zeker 2-3 maand op voorhand reserveren. Ze doen nu toruwens ook takeouts.
 
Klopt, ik heb het ook gezien.
Maar blijft toch een risico om nu te boeken.
Ga je wel kunnen gaan, en zo ja, ga je daar ter plekke niet te gelimiteerd zijn?
 
Normaal zouden we in september de westkust roadtrip die we in 2014 maakten nog eens overdoen.
Beginnen in LA en zo SF, Yosemite, Grand Cayon, Death Valley, Vegas en eindigen in San Diego. Zal helaas wel weer een jaar worden uitgesteld. ZUCHT
 
Normaal zouden we in september de westkust roadtrip die we in 2014 maakten nog eens overdoen.
Beginnen in LA en zo SF, Yosemite, Grand Cayon, Death Valley, Vegas en eindigen in San Diego. Zal helaas wel weer een jaar worden uitgesteld. ZUCHT
Is dat nu niet een heel beperkte agenda voor die road-trip? :p
Wij hebben daar nog Bryce Canyon/Zion NP/Mesa Verde/Arches/Monument Valley/Valley of Fire/... bij gedaan?
 
Uiteraard, voor die trip die Sander voorstelt zou je eigenlijk al 4-5 weken moeten uittrekken als je alles deftig wilt zien. Ik ga liever twee keer dan alles in 1 trip te rushen.
Het is ook realistischer om het in 2x te doen. Maar @KingNine sprak over dezelfde road trip nog eens over te doen, dus lijkt me dan 2x hetzelfde te zijn. Dat kan natuurlijk ook, maar er is in die regio zo veel te zien, dat ik precies toch andere dingen dan de eerste keer zou gaan bezoeken.
 
Het is ook realistischer om het in 2x te doen. Maar @KingNine sprak over dezelfde road trip nog eens over te doen, dus lijkt me dan 2x hetzelfde te zijn. Dat kan natuurlijk ook, maar er is in die regio zo veel te zien, dat ik precies toch andere dingen dan de eerste keer zou gaan bezoeken.
Klopt, die roadtrip ONGEVEER nog eens overdoen maar uiteraard nog andere dingen bezoeken waar we toen niet gestopt waren, zoals aangehaald liever alles rustig een paar keer zonder stress, dan te rushen.
 
Normaal zouden we in september de westkust roadtrip die we in 2014 maakten nog eens overdoen.
Beginnen in LA en zo SF, Yosemite, Grand Cayon, Death Valley, Vegas en eindigen in San Diego. Zal helaas wel weer een jaar worden uitgesteld. ZUCHT
schitterende route,
ik besprak dit al op 9lives met squaler ,

maar voor ons zou dit dus eerste keer auto huren in USA worden dan....

dus die route, als je USA niet gewoon bent.... gewoon zorgen dat je:
1) GPS ingebouwd in auto hebt (niet afhankelijk van google maps)
2) genoeg water in de wagen, en airco uiteraard
3) regelmatig tanken

als je die 3 vuistregels in acht neemt, zullen we het dan overleven? :)
 
schitterende route,
ik besprak dit al op 9lives met squaler ,

maar voor ons zou dit dus eerste keer auto huren in USA worden dan....

dus die route, als je USA niet gewoon bent.... gewoon zorgen dat je:
1) GPS ingebouwd in auto hebt (niet afhankelijk van google maps)
2) genoeg water in de wagen, en airco uiteraard
3) regelmatig tanken

als je die 3 vuistregels in acht neemt, zullen we het dan overleven? :)
Niet over overdrijven, wij hebben alles met Google maps gedaan en dat werkt perfect (het is quasi altijd rechtdoor he...)
In Death Valley zet je beste de airco niet op (oververhitting van motor), maar dat lukt uiteindelijk ook wel.

En ja, regelmatig eens tanken, maar er zijn redelijk veel tankstations. De beste tip is om buiten California te tanken, dat bespaart u een hoop.

Maar die route is (zeker met een gewone wagen) echt niet zo avontuurlijk ofzo.
 
Terug
Bovenaan