ULB-studente verkracht, verdachte pas vrij

Misschien eens to the point durven antwoorden:
  • 1.Welke straf zou jij geven aan (groeps)verkrachters?
  • 2. En vind jij het werkelijk een goed argument dat je gevaarlijke verkrachters niet kan opsluiten omdat meisjes die mogelijks voor hun 16e ontmaagd worden, dat mogelijks juridisch verkrachting is?
De essentie JPV, dat zijn de grote cijfers, terwijl jij op zoek bent naar de kleine kommaatjes.
1. Er is niet 1 straf die je moet geven aan een (groeps)verkrachter, dat hangt af van de omstandigheden. Met wat nu in de wet staat als minimum en maximum, kan ik perfect leven.
2. Niemand heeft dat beweerd. Als jij dat ergens hier leest, moet je vooral herlezen wat mensen schrijven zonder vooroordelen.
 
1. Er is niet 1 straf die je moet geven aan een (groeps)verkrachter, dat hangt af van de omstandigheden. Met wat nu in de wet staat als minimum en maximum, kan ik perfect leven.
2. Niemand heeft dat beweerd. Als jij dat ergens hier leest, moet je vooral herlezen wat mensen schrijven zonder vooroordelen.

  1. Ik niet. Ik zou zelfs een lans durven breken voor 'mandatory minimums' zoals in de V.S. in bepaalde omstandigheden, zodat géén enkele rechter in dit land, Brussel noch elders, nog de kans heeft om verkrachters ervan af te laten komen met een, en ik zal vollediger zijn: een voorhechtenis voornamelijk thuis uitgezeten met een enkelband, en een opstelletje. Want veel details van opstellen die ik ooit geschreven heb, zelfs aan de universiteit, zijn mij niet bijgebleven.
    En het maximum? Dat mag wat mij betreft richting levenslang, zeker bij recidivisme.

  2. Anders heeft dat hier wel degelijk met zoveel woorden beweert, dat was net het punt. Vooraleer jij begon te focussen op de foute details in deze kwestie.
 
Anders heeft dat hier wel degelijk met zoveel woorden beweert, dat was net het punt. Vooraleer jij begon te focussen op de foute details in deze kwestie.
Bullshit. Hij zei dat je niet automatisch élke verkrachter levenslang kan geven omwille van die reden. Dat is een levensgroot verschil met claimen dat hij zei dat je gevaarlijke verkrachters niet levenslang kan opsluiten.
 
Bullshit. Hij zei dat je niet automatisch élke verkrachter levenslang kan geven omwille van die reden. Dat is een levensgroot verschil met claimen dat hij zei dat je gevaarlijke verkrachters niet levenslang kan opsluiten.
Dit dus. Mijn punt was dat je niet elke verkrachter levenslang kan geven. Zelfs niet elke recidivist. Maar ik zeg nergens dat je geen enkele verkrachter levenslang kan geven.

En daar zit hier het probleem he, blijkbaar is het tegenovergestelde van "er zijn er die vrij kunnen komen" plots "niemand wordt lang opgesloten".
 
Bij dat voorval in Luik stel ik me toch ook vragen bij het feit dat een 14 jarige ongemerkt haar zusje van 2 kan meenemen. Een peuter van 2 hou je als ouder toch beter in het oog?
Ik weet niet uit welke cultuur het kind afkomstig was, maar bv Afrikaanse kinderen worden vaak verzorgd of begeleid door hun oude(re) zussen/broers. Hier op school zijn er verschillende kleuters die dagelijks door hun zus/broer van 14-16 jaar nr school gebracht en gehaald worden.
 
Terug
Bovenaan