Uitbetaling groeipakket - is er een verschil tussen de 5 uitbetalers?

coldvinc

Crew Member
Supporter
Ons eerste kind is op komst en ze wordt op 27/05/2021 verwacht.
Ik weet dat we recht hebben op het zogenoemde "groeipakket" en dat er 5 partijen zijn waarbij je dit kan aanvragen: https://www.groeipakket.be/nl/hoe-aanvragen/5-uitbetalers

Ik vind wel wat PR-praat, maar is er eigenlijk enig noemenswaardig verschil tussen de verschillende partijen, of maakt het geen zak uit? Doen ze namelijk nog iets anders behalve het uitbetalen van de cash?

Alvast bedankt

Geen verschil wat betreft de uitbetalingen. Wel wat betreft de services die ze bieden.

zie: Gezinsbond
Dat las ik ook, maar wat betekent dat concreet voor mij als klant?

Biedt de ene dan meer of minder aan? Of is het gewoon op wat de klantendienst focust?

Mij is het te doen om de verschillen die je hebt zoals bij bijvoorbeeld de ziekenfondsen. Je krijgt wat meer voor lenzen en brilglazen bij het ene fonds, of wat meer voor sportkampioenen bij het andere.
Is dat hier ook zoiets of niet?

Dat las ik ook, maar wat betekent dat concreet voor mij als klant?
Is dat hier ook zoiets of niet?
voorlopig niet. Dat komt er mss nog aan, maar da's voor later.

Kinderbijslagfondsen zijn zowat de tegenhanger van werkloosheid bij de vakbonden. bij dat laatste heb je de keuze uit 3+deHVW. Vroeger waren er een 20-tal fondsen, die zijn nu gefusioneerd. De bedoeling is dat ze nu elk hun eigen accent in dienstverlening kunnen leggen, maar de bedragen zijn net zoals bij werkloosheid vast bepaald.

Hmm, maar is dat niet een beetje vevelend, een aanbieder "kiezen" wetende dat wat ze concreet kunnen aanbieden misschien niet aligneerd met jouw wensen?

Ik zou dan veronderstellen dat je later alsnog kan kiezen, maar als die hele zonnenpanelenkwestie iets heeft aangetoond, dan is het wel dat je erg voorzichtig moet zijn met alles wat de overheid "belooft".

Nu goed, ik zal hoe dan ook moeten kiezen, maar dit betekent dan waarschijnlijk dat ik een beetje nattevingerwerk moet uitvoeren?

keuzevrijheid zal er altijd zijn, ik zou me er ongeveer een miljardste van de tijd in steken dan dat je nu al gedaan hebt, coldvinc :)

Haha:ROFLMAO:, goed dat je dat eerste deel er bij zet. Het is mijn vrouw dat dikker aan het worden is. Ik krijg er wel de rest bij. Maar hoe dan ook, merci.

Niet echt bij nagedacht eerlijk gezegd. Het was enkel van myfamily en parentia dat ik op Facebook advertenties te zien kreeg en het is myfamily geworden. De overige via de link van de gezinsbond kende ik niet eens. Het startbedrag en het kindergeld ontvangen we al prima de voorbije 3 maand dus geen klagen hierzo.

Sta voor dezelfde keuze. Er zijn 5 aanbieders, maar op basis van wat kan je uberhaupt een keuze maken? Wat zijn de verschillen en wat doen ze nog meer naast het storten van een maandelijks bedrag waar 0 interactie voor nodig is?

Sta voor dezelfde keuze. Er zijn 5 aanbieders, maar op basis van wat kan je uberhaupt een keuze maken? Wat zijn de verschillen en wat doen ze nog meer naast het storten van een maandelijks bedrag waar 0 interactie voor nodig is?
4 jaar later, merk ik niets.

De enige reden dat het niet via de globale fiscaliteit gaat (er is al de aangepaste belastingvrije som) is dat het Vlaamse materie is ipv federaal.

Voor mijn part mogen ze dat herfederaliseren of alles naar Vlaams duwen. Maar nu lijkt het me - zeker in tijden van geld zoeken voor efficiente overheid - een dubbele oefening. En zeker het kindergeld is tgo het simpele 'verhoogde belastingvrije som' een draak van een systeem. Dat moet door 1000 stationnetjes gaan en uiteindelijk via een random orgaan uitbetaald worden waar 0,0 meerwaarde is van die uitbetalers te hebben. Waarom dat niet rechtstreeks van de overheid kan komen, mij een mysterie.

Ze zijn toch al tot de conclusie gekomen dat de 20 euro - of whatever het exacte getalletje is - schoolpremie niet effectief was. Die is al afgeschaft. Nu nog de andere nonsens mini bedragen afvoeren en dan die hele uitkering machinerie stroomlijnen en de middleman eruit knippen.

En jajaja, via de fiscaliteit het kindergeld werkt enkel voor wie werkt. Misschien is dat niet slecht... En je kunt altijd flankerende maatregelen doen (vb kindertoeslag in de uitkeringen steken). Maar het overgrote deel van het kindergeld zou moeten samen met de verhoogde belastingvrije som kunnen gaan.

Wat zijn de verschillen en wat doen ze nog meer naast het storten van een maandelijks bedrag waar 0 interactie voor nodig is?
Infino stuurt elke maand een e-mail met de datum waarop je het groeipakket op je rekening mag verwachten. Essentiële dienstverlening, dit.

Ik ben trouwens bij Infino terecht gekomen omdat mijn oudste kinderen zijn geboren toen het nog kinderbijslag heette en de werkgever de kinderbijslagkas nog bepaalde. Het maakt echt geen fluit uit.

Infino stuurt elke maand een e-mail met de datum waarop je het groeipakket op je rekening mag verwachten. Essentiële dienstverlening, dit.

Ik ben trouwens bij Infino terecht gekomen omdat mijn oudste kinderen zijn geboren toen het nog kinderbijslag heette en de werkgever de kinderbijslagkas nog bepaalde. Het maakt echt geen fluit uit.

Even accurate emails als de CM ?

"Vandaag betalen we 10 euro van dit terug. Hier is de doccle link"

Euh ja, de betaling is 10h geleden al toegekomen. Thanks for the heads up. De doccle notificatie is ook al 10h geleden gekomen. Toch bedankt voor de email. :laugh:

volgende stap: fusie van deze instellingen:

Rijksdienst voor jaarlijkse vakantie (RJV)
Kas voor betaald verlof van de Belgische voedingsbedrijven
Nationale patroonskas voor het betaald verlof in de bouwbedrijven en openbare werken
Verlofkas van de hout-, papierverwerkende en grafische nijverheid
Kas voor jaarlijkse vakantie voor de metaal-, machine- en elektrische bouw CONGEMETAL
Vakantiefonds van de Belgische zeehavens
Kas voor betaalde verlofdagen van de fotografienijverheid
Vakantiefonds voor het Textiel “Vacantex”
Vakantiefonds van de non-ferro metalennijverheid
Rijksverlofkas voor de diamantnijverheid
Compensatiedienst voor betaald verlof der zeelieden

Tenenkrommend dat die werkingsmiddelen budgetten niet op voorhand goedgekeurd moeten worden.

Ik lees dat die 1.5M spenderen aan online reclame met als doel zieltjes weg te winnen bij de ene en te switchen van X naar Partena of vice versa. Zinvolle besteding van overheidsgeld...

Terug
Bovenaan