Uitbetaling groeipakket - is er een verschil tussen de 5 uitbetalers?

coldvinc

Well-known member
Ons eerste kind is op komst en ze wordt op 27/05/2021 verwacht.
Ik weet dat we recht hebben op het zogenoemde "groeipakket" en dat er 5 partijen zijn waarbij je dit kan aanvragen: https://www.groeipakket.be/nl/hoe-aanvragen/5-uitbetalers

Ik vind wel wat PR-praat, maar is er eigenlijk enig noemenswaardig verschil tussen de verschillende partijen, of maakt het geen zak uit? Doen ze namelijk nog iets anders behalve het uitbetalen van de cash?

Alvast bedankt
 
Geen verschil wat betreft de uitbetalingen. Wel wat betreft de services die ze bieden.

zie: Gezinsbond
Dat las ik ook, maar wat betekent dat concreet voor mij als klant?

Biedt de ene dan meer of minder aan? Of is het gewoon op wat de klantendienst focust?

Mij is het te doen om de verschillen die je hebt zoals bij bijvoorbeeld de ziekenfondsen. Je krijgt wat meer voor lenzen en brilglazen bij het ene fonds, of wat meer voor sportkampioenen bij het andere.
Is dat hier ook zoiets of niet?
 
Dat las ik ook, maar wat betekent dat concreet voor mij als klant?
Is dat hier ook zoiets of niet?
voorlopig niet. Dat komt er mss nog aan, maar da's voor later.

Kinderbijslagfondsen zijn zowat de tegenhanger van werkloosheid bij de vakbonden. bij dat laatste heb je de keuze uit 3+deHVW. Vroeger waren er een 20-tal fondsen, die zijn nu gefusioneerd. De bedoeling is dat ze nu elk hun eigen accent in dienstverlening kunnen leggen, maar de bedragen zijn net zoals bij werkloosheid vast bepaald.
 
Hmm, maar is dat niet een beetje vevelend, een aanbieder "kiezen" wetende dat wat ze concreet kunnen aanbieden misschien niet aligneerd met jouw wensen?

Ik zou dan veronderstellen dat je later alsnog kan kiezen, maar als die hele zonnenpanelenkwestie iets heeft aangetoond, dan is het wel dat je erg voorzichtig moet zijn met alles wat de overheid "belooft".

Nu goed, ik zal hoe dan ook moeten kiezen, maar dit betekent dan waarschijnlijk dat ik een beetje nattevingerwerk moet uitvoeren?
 
keuzevrijheid zal er altijd zijn, ik zou me er ongeveer een miljardste van de tijd in steken dan dat je nu al gedaan hebt, coldvinc :)
 
Haha:ROFLMAO:, goed dat je dat eerste deel er bij zet. Het is mijn vrouw dat dikker aan het worden is. Ik krijg er wel de rest bij. Maar hoe dan ook, merci.
 
Niet echt bij nagedacht eerlijk gezegd. Het was enkel van myfamily en parentia dat ik op Facebook advertenties te zien kreeg en het is myfamily geworden. De overige via de link van de gezinsbond kende ik niet eens. Het startbedrag en het kindergeld ontvangen we al prima de voorbije 3 maand dus geen klagen hierzo.
 
Terug
Bovenaan