UEFA Europa League 2024-2025

Op Tipik geen deftige herhaling gezien, telkens te laat. Maar in de live leek het toch ook een duw in de rug

Die penalty is toch ook zeer licht gegeven, we kunnen evengoed stoppen met voetbal een contactsport te noemen (zeker in de 16)
Wat dan te zeggen over de rode kaart voor Tolisso :laugh:

Jammer dat ik dit niet live heb gezien, moet één van de zotste verlengingen ooit zijn.

United efkes 0-3 voor bij Billbao.

Wel serieuze controverse rondom de penalty (+ rood). Wat vinden jullie daarvan? Denk dat je 'm wel kan geven, maar rood erbij lijkt natuurlijk wel streng maar wel conform het reglement natuurlijk...

Ik had me er op zich in kunnen vinden, ware het niet van die handsbal seconden ervoor. Ja, er bestaat ergens een regel dat als de arm steunt op de grond dat het geen hands is, zoiets. Maar die van United ligt er al bijna 2 seconden op die manier, en op het moment dat hij de bal raakt is de hand net van de grond en is hij aan het rechtkomen. Hij maakt er meteen gebruik van om in dezelfde beweging met de bal aan de haal te gaan.

Doet hij het opzettelijk? Ik denk het niet, maar als je zo je handen mag gebruiken om je voordeel te halen uit zo een situatie, dan kan je er evengoed handbal van maken.

En als ik de fout zelf nog eens bekijk, heb ik er ook mijn twijfels bij. Uiteindelijk loopt de spits van United zelf wat achteruit tegen de verdediger, die zich niet onzichtbaar kan maken, en duikt hij zonder hinder naar de bal. Hij voelt wel iets, en gaat daarom ook schreeuwen nadat hij te kort kwam, maar goed. Ik zie niet of hij effectief trekt of gewoon zijn schouder aanraakt. Discuteerbaar. En als je dan ziet dat die handsbal eraan vooraf gaat, vind ik het absurd dat je voor zo een lichte fase rood en penalty gaat fluiten. Gebruik gewoon je gezond verstand en fluit voor hands, opgelost. Maar neen, liever de match kapot fluiten.

Laatst bewerkt:
Fraaie eerste goal van Bilbao tegen Man u gisteren. Engelse finale is natuurlijk wel minder maar bon.. Eerste prijs voor Tottenham zonder Kane zou ook wel nice zijn..

Als je 7-1 verliest moet je misschien niet teveel klagen, maar na de dubieuze beslissingen in de heenmatch was het gisteren toch alweer prijs. Hoe die doodschop op Prados bij een 0-1 stand niet bestraft werd met rood, begrijp ik toch ook niet helemaal. Een minuut later werd het 1-1. United scoorde vorige week ook twee goals na die vreemde rode kaart, dus je weet niet hoe het was afgelopen. Bilbao gaf het gewoon op na de 1-1.

Het blijft toch wel opvallen dat de refs precies meer fouten maken dan vroeger mét VAR.

Als je 7-1 verliest moet je misschien niet teveel klagen, maar na de dubieuze beslissingen in de heenmatch was het gisteren toch alweer prijs. Hoe die doodschop op Prados bij een 0-1 stand niet bestraft werd met rood, begrijp ik toch ook niet helemaal. Een minuut later werd het 1-1. United scoorde vorige week ook twee goals na die vreemde rode kaart, dus je weet niet hoe het was afgelopen. Bilbao gaf het gewoon op na de 1-1.

Het blijft toch wel opvallen dat de refs precies meer fouten maken dan vroeger mét VAR.
De refs fluiten misschien meer met de idee, als we blunderen is er nog altijd de VAR om het recht te zetten? Is m.i. een argument pro afschaffing van de VAR.

Zit toch ook niet te veel in momenteel :sleep:
Constant ook van die vervelende fouten...

Laatst bewerkt:
Spurs verdienen het eigenlijk helemaal niet. Geen moment proberen te voetballen.

Man U toch iets beter met ook meer kansen.

Een finale verliezen van Tottenham begot. Dat kon er ook nog bij voor Man united dit seizoen 😅.

Terug
Bovenaan