UEFA Europa League 2023-2024

Op zich eigenlijk een logische regel. Als nemer van een stilstaande fase mag je bal slechts één keer raken. Anders kan je evengoed beginnen lopen met de bal.

Ik herinner mij uit mijn jeugdjaren trouwens een penalty, die iemand eerst pal op de paal trapte en terug in zijn voeten kreeg, vervolens op de keeper trapte, waarna een ploeggenoot wel scoorde. Die werd toen ook terecht afgekeurd door de arbiter, die, het moet gezegd, de regels goed kende. Daar was toen ook wel wat commotie mee gemoeid. :biglaugh:

Helemaal niet toch, die zever hé :unsure: ? Komt natuurlijk quasi nooit voor op vrije trap, maar op penalty toch al iets meer... Zag dat artikel ook, zo speciaal vond ik dat niet.
Ik vind dat persoonlijk eigenlijk verre van logisch en gewoon idioot. Ja, je mag de bal maar één keer raken, maar dat is toch gewoon zodat je niet opeens begint te dribbelen of de bal wat verder tikt en dan pas schiet of zo. Waarom dat dan nog van toepassing is als de bal terugkomt via het doelkader is mij een raadsel. Het is niet dat je daar op de een of andere manier voordeel uithaalt toch? Net hetzelfde als bij strafschoppen dus. Als de bal terugkomt via de doelman mag je hem mooi binnen leggen, maar via de paal of deklat dan weer niet. :confused: Wat is daar in hemelsnaam het verschil?

De scheids kent trouwens de regel zelf niet fatsoenlijk blijkbaar, want die laat gewoon lekker doorspelen. Het is de VAR die hier moest tussenkomen.
 
Ik vind dat persoonlijk eigenlijk verre van logisch en gewoon idioot. Ja, je mag de bal maar één keer raken, maar dat is toch gewoon zodat je niet opeens begint te dribbelen of de bal wat verder tikt en dan pas schiet of zo. Waarom dat dan nog van toepassing is als de bal terugkomt via het doelkader is mij een raadsel. Het is niet dat je daar op de een of andere manier voordeel uithaalt toch? Net hetzelfde als bij strafschoppen dus. Als de bal terugkomt via de doelman mag je hem mooi binnen leggen, maar via de paal of deklat dan weer niet. :confused: Wat is daar in hemelsnaam het verschil?

De scheids kent trouwens de regel zelf niet fatsoenlijk blijkbaar, want die laat gewoon lekker doorspelen. Het is de VAR die hier moest tussenkomen.
Is bij zaalvoetbal toch ook? Je mag maar één keer terug spelen naar je keeper, tenzij je over de helft bent gegaan of de tegenstander de bal heeft geraakt. Daar mag je ook niet even tegen de paal gaan trappen en opnieuw terugspelen naar de keeper. Zoals hierboven beschreven, het doelkader is een dood voorwerp.
 
Is bij zaalvoetbal toch ook? Je mag maar één keer terug spelen naar je keeper, tenzij je over de helft bent gegaan of de tegenstander de bal heeft geraakt. Daar mag je ook niet even tegen de paal gaan trappen en opnieuw terugspelen naar de keeper. Zoals hierboven beschreven, het doelkader is een dood voorwerp.
Laten we zaalvoetbal nu niet vergelijken met gewone veldvoetbal hé.

Omdat de paal een dood voorwerp is en dus niet mee doet aan het spel.

De scheids stond daar op dat moment gewoon niet bij stil omdat het bij vrije trap zelden of nooit voorvalt. En aangezien dit een zwart-wit situatie is, komt de VAR terecht tussen
Ik weet dat het doelkader wordt aanzien als een dood voorwerp, maar toch vind ik die regel gewoon onnozel. Het is niet dat je daar als speler een of ander voordeel uit haalt.

Verder is het inderdaad terecht dat de VAR tussenkomt idd. De scheids had het niet gezien en het is nu eenmaal het reglement, maar ik vind het enkel wat bizar, that's it.
 
Het is niet dat spelers bewust op de paal of de lat gaan trappen bij een penalty of vrije trap om een soort 1-2tje te doen met zichzelf.
 
Het principe blijft hetzelfde
Het principe inderdaad en dat is dan ook het enige. De afmetingen van dat plein en vooral de doelen zijn daar aanzienlijk kleiner, waardoor je mogelijks het doelkader kan gebruiken in uw voordeel. Zoals @Sir.Killalot hierboven zegt: Spelers gaan echt niet bewust een 1-2tje doen met het doelkader als die regel niet van toepassing zou zijn.
 
Het principe inderdaad en dat is dan ook het enige. De afmetingen van dat plein en vooral de doelen zijn daar aanzienlijk kleiner, waardoor je mogelijks het doelkader kan gebruiken in uw voordeel. Zoals @Sir.Killalot hierboven zegt: Spelers gaan echt niet bewust een 1-2tje doen met het doelkader als die regel niet van toepassing zou zijn.
Ik bedoel alleen maar dat er bepaalde regels zijn wat betreft dood voorwerp en dit er eentje is. Dat het allemaal gewoon niet zo raar is.
 
Ook wel straf van Lukaku. 21 goals in de laatste 18 EL matchen. Nu derde topschutter ooit van de EL. Na Aubameyang en Forlan.
 
Ook wel straf van Lukaku. 21 goals in de laatste 18 EL matchen. Nu derde topschutter ooit van de EL. Na Aubameyang en Forlan.
Wel een grote hypocriet met zijn oproep tegen de genocide in Congo. Maar dan wel reclame maken voor Saoedie-Arabië.
 
Ik toch ook niet? Ik zeg gewoon dat het logisch is omdat de topspitsen normaal Champions League spelen. Als er dan 1 spits van net buiten de top in de Europa League speelt dan is hij de beste.
 
Terug
Bovenaan