UEFA Champions League 2023-2024

Terzijde: slechte wissels ook van Tuchel. Vooral dat hij Kane eraf haalt - ik zei onmiddellijk "dat is een risico", want je weet toch dat de goal nog kan vallen voor Real, en dan sta je daar leuk met Choupo-Moting en een extra verdediger...

Mad respect voor Real hoe ze zo'n matchen naar zich toe kunnen trekken maar ik ben enorm benieuwd naar hoe ze die afgekeurde 2-2 gaan uitleggen, daar is nu eens geen enkele logische verklaring voor...

Uitleggen, uitleggen... dat is gewoon een fout van de scheidsrechter. Die moet niet onmiddellijk fluiten in zo'n situaties.
 
De regel is om de fase te laten aflopen en dan te kijken naar de offside.
Als de linesman 100% overtuigd is van offside mag die toch meteen vlaggen?

Kan zijn dat die volledig fout zit natuurlijk, mja dat is op zijn kap dan, niet op die van de ref
Wait and see is geen regel, de regels zeggen " aangewezen om twijfelachtige buitenspelsituaties waaruit een doelpunt kan voortkomen, te laten doorgaan"

Kunt het niet echt anders bezien (behalve w. Sonck precies) als een beoordelingsfout dan
en laat ons hopen dat het gwn offside was
 
Als de linesman 100% overtuigd is van offside mag die toch meteen vlaggen?

Kan zijn dat die volledig fout zit natuurlijk, mja dat is op zijn kap dan, niet op die van de ref
Wait and see is geen regel, de regels zeggen " aangewezen om twijfelachtige buitenspelsituaties waaruit een doelpunt kan voortkomen, te laten doorgaan"

Kunt het niet echt anders bezien (behalve w. Sonck precies) als een beoordelingsfout dan
en laat ons hopen dat het gwn offside was
Dat vind ik toch dikke quatsch, want ik heb al oneindig veel fases zien passeren die veel duidelijker offside waren en waar wel wait and see wordt toegepast en hier vlagt ie direct en volgt de ref onmiddellijk, op dat niveau is dat zelfs voor een lijnrechter een onvergeeflijke fout. Als ge dat als overduidelijk offside vlagt dan hebt ge in een CL halve finale niks te zoeken.
 
Dat vind ik toch dikke quatsch, want ik heb al oneindig veel fases zien passeren die veel duidelijker offside waren en waar wel wait and see wordt toegepast en hier vlagt ie direct en volgt de ref onmiddellijk, op dat niveau is dat zelfs voor een lijnrechter een onvergeeflijke fout. Als ge dat als overduidelijk offside vlagt dan hebt ge in een CL halve finale niks te zoeken.
Of hij beschouwde het als duidelijk offside, of hij beschouwde het als een fase waar geen doelpunt uit kan volgen.

De ligt staat sowieso buitenspel en gaat ook naar die bal dus misschien daardoor

Allè het is nog nie eens duidelijk of Mazraoui zeker onside staat.

Dat die bal binnen gaat mag je eigenlijk niet in beschouwing nemen, doelman was al gestopt met spelen oa wegens gefloten
 
Als de linesman 100% overtuigd is van offside mag die toch meteen vlaggen?

Kan zijn dat die volledig fout zit natuurlijk, mja dat is op zijn kap dan, niet op die van de ref
Wait and see is geen regel, de regels zeggen " aangewezen om twijfelachtige buitenspelsituaties waaruit een doelpunt kan voortkomen, te laten doorgaan"

Kunt het niet echt anders bezien (behalve w. Sonck precies) als een beoordelingsfout dan
en laat ons hopen dat het gwn offside was
In de herhaling zie je dat die eigenlijk amper kan zien wat er gebeurd zelfs. Ja de regel staat inderdaad niet neergeschreven op die manier maar in deze situatie moet hij gaan wachten met vlaggen, dat zal elke ref u zeggen.

Het is natuurlijk een beoordelingsfout, 1 die niet mag gebeuren op dit niveau.
 
Haha, een finca voor elk van de arbiters, met privé zwembad en twee finca's voor de gasten van de VAR.

Zalig. Gelukkig heb ik het mogen meemaken temidden van honderden fcb fans.
 
Beetje verveeld met het feit dat de ref onze 'clean win' verpest. Hoewel er van een afgekeurde goal geen sprake kan zijn, want er was al gefloten natuurlijk, maar snap totaal niet wat de arbitrage daar uitstak. Hopelijk was het gewoon offside, maar dat zullen we nooit zeker weten denk ik.

Los daarvan zullen het nooit rustige avonden worden met Real denk ik. Deze partij had al lang voor de 0-1 klaar moeten zijn, maar ze maken het zich weer onnodig moeilijk.
 
Terzijde: slechte wissels ook van Tuchel. Vooral dat hij Kane eraf haalt - ik zei onmiddellijk "dat is een risico", want je weet toch dat de goal nog kan vallen voor Real, en dan sta je daar leuk met Choupo-Moting en een extra verdediger...
Ik snapte ook echt totaal niet waarom hij Kane eraf haalde. Was serieus mijn wenkbrauwen aan het fronsen toen ik dat zag. Zo'n speler moet je gewoon altijd laten staan. Da's ook gewoon half zeggen tegen Real: Stuur maar al je spelers naar voren, we gaan toch niet meer gevaarlijk worden.

Ik zei hier recent nog dat ik Tuchel tactisch een geweldige coach vind (zeker voor bekertornooien), maar gisteren heeft hij toch vreemde dingen gedaan. Ik vond Bayern ook heel slap en zag ook nergens een bepaald idee. Zeer statisch, amper drang naar voren en 't is niet dat het defensief zo goed stond. Hebben volgens FotMod ook geen enkele grote kans bij elkaar gevoetbald.
 
Terug
Bovenaan