UEFA Champions League 2023-2024

Dit kan natuurlijk gebeuren als Belgische club tegen Barcelona, maar de manier waarop vond ik toch flauw. Niks druk van Antwerp, geen pressing op de man met de bal, geen pressing op de vrije man,... Janssen die als spits in dergelijke wedstrijd de eerste verdediger moet zijn, hij moet als eerste de opbouw van Barça onder druk zetten, maar dat gebeurde dus niet. Hij liep daar maar wat te sloffen van links naar rechts. Ik snap dat niet in dergelijke wedstrijd. Daarin loop je toch de longen uit uw lijf? Had Van Bommel nu echt gedacht dat ze Barça aan de eigen 16 op het gemakje gingen kunnen opwachten en opvangen?

De intensiteit moet echt omhoog in de volgende wedstrijden, gewoon afwachtend word je als Belgische club afgeslacht. Kijk naar Club de laatste jaren in de CL, die paar uitzonderlijke resultaten haalden ze enkel door vanaf de eerste minuut tot de laatste constant druk te zetten, powerplay waar de tegenstander minstens voor even niet mee om kon.
Die verwijten gelden deels. Maar eerlijk is eerlijk, als Club een topclub trof met goesting was het ook snel een goal of drie in hun kraag, inzet en goesting of niet… Als Belgische ploeg word je gewoon kinderlijk weggezet door een ploeg als Barcelona als ze een beetje in hun sas zitten en daar gaat een drukkende Janssen niets aan verhelpen vrees ik.

Jullie zijn overduidelijk de beste Belgische club van de laatste jaren en hebben enkele keren mooi gestunt maar jullie verliezen even goed wedstrijden met grote cijfers als het wat tegen zit (Benfica 5-1, Leipzig 0-5, Man U 5-0, PSG 0-5) dus zo simpel is het dus blijkbaar toch niet om je tegenstander te versmachten als kleinere club. Je hebt nu eenmaal dagen dat alles meezit maar even goed dat het eerder tegen zit.
niemand beweert dat het simpel is, er wordt alleen beweerd dat Antwerp een beetje te soft gespeeld heeft en het zelfs niet geprobeerd heeft om het Barca moeilijk te maken.

Bij Club zag ik de laatste jaren dat de ploeg telkens beduidend beter/scherper/intenser speelde tijdens de CL tov JPL, dat zag ik absoluut niet bij jullie

En toch moet je maar eens kijken naar de bijzondere resultaten van Club in de CL van de laatste jaren tegen PSG, Real, Atletico of Porto. Dat kwam stuk voor stuk omdat ze vanaf minuut 1 de tegenstander hoog onder druk hebben gezet, hoge powerplay met hoge intensiteit. Vaak verwachten dergelijke topploegen dat niet en vaak starten ze zelf rustig aan omdat ze verwachten dat het een makkie zal worden. Net zoals Barcelona gisteren. Ze mochten vanaf minuut 1 voetballen van Antwerp en dan ben je toch bij voorbaat verloren tegen zulke ploeg?

Club heeft uiteraard ook een aantal keer zwaar op hun doos gehad, maar de goede resultaten tegen de topploegen die ze wel haalden kwam echt niet omdat ze gewoon mee trachtten te voetballen met die ploegen en dachten dat zoiets ging lukken. Zelfs met gewoon wat meer intensiteit of inzet zijn onze Belgische clubs puur voetballend gewoon niet opgewassen tegen dat niveau.
En hoeveel keer heeft Club al resultaten neergezet tegen de topploegen die spelen zoals Barca (bvbReal speelt een compleet ander voetbal)? Ik herinner me trouwensook nog een paar zware nederlagen. En toen de spelers wat meer ervaring hadden kwamen de stunts.
Het is gewoon ridicuul om op Barca hoge pressing te gaan spelen want die mannen hebben niet liever. Ik blijf erbij dat de tactiek te begrijpen was maar dat het de spelers zijn die het hebben laten afweten van minuut 20

niemand beweert dat het simpel is, er wordt alleen beweerd dat Antwerp een beetje te soft gespeeld heeft en het zelfs niet geprobeerd heeft om het Barca moeilijk te maken.

Bij Club zag ik de laatste jaren dat de ploeg telkens beduidend beter/scherper/intenser speelde tijdens de CL tov JPL, dat zag ik absoluut niet bij jullie
Nochtans waren we wél goed/scherp/intens aan de match begonnen. Dat al dat goede verdwijnt na twee klasseflitsen en een ongelukkige owngoal, is jammer maar ook begrijpelijk. Ik wil hier geen Antwerp - Club discussie van maken maar Club is de afgelopen jaren ook meermaals de speelbal geweest van de Europese top. Als de wedstrijdomstandigheden een beetje tegen zitten, dan zit je al snel met een pijnlijke avond. Dan kan je alleen maar trachten de schade te beperken.

Nochtans waren we wél goed/scherp/intens aan de match begonnen. Dat al dat goede verdwijnt na twee klasseflitsen en een ongelukkige owngoal, is jammer maar ook begrijpelijk. Ik wil hier geen Antwerp - Club discussie van maken maar Club is de afgelopen jaren ook meermaals de speelbal geweest van de Europese top. Als de wedstrijdomstandigheden een beetje tegen zitten, dan zit je al snel met een pijnlijke avond. Dan kan je alleen maar trachten de schade te beperken.
mij leek het alsof beide teams van hun coach de opdracht hadden gekregen om het wat rustiger aan te doen, dat balbezit in het begin heb je toch vooral gekregen versus afgedwongen.

fair enough dat Club in het verleden wat rammelingen gekregen heeft, PSG bijvoorbeeld, maar het gaat me eigenlijk gewoon over Antwerp gisteren ... anyway, op naar de volgende, hopelijk winst tegen Shaktar!

Mja, dat gedoe over 'tactiek'. Als het niveau verschil zo groot is, heb je als coach echt maar een beperkte impact hoor.
Zet bij wijze van spreke Mourinho of Guardiola bij Antwerp, het gaat weinig verschil maken.

Is niet erg, gewoon hopen dat je tegen Shakthar een resultaat kan halen (en heel misschien ook tegen Porto, maar dat zou ook een stunt zijn).

Jullie zijn overduidelijk de beste Belgische club van de laatste jaren en hebben enkele keren mooi gestunt maar jullie verliezen even goed wedstrijden met grote cijfers als het wat tegen zit (Benfica 5-1, Leipzig 0-5, Man U 5-0, PSG 0-5) dus zo simpel is het dus blijkbaar toch niet om je tegenstander te versmachten als kleinere club. Je hebt nu eenmaal dagen dat alles meezit maar even goed dat het eerder tegen zit.

En hoeveel keer heeft Club al resultaten neergezet tegen de topploegen die spelen zoals Barca (bvbReal speelt een compleet ander voetbal)? Ik herinner me trouwensook nog een paar zware nederlagen. En toen de spelers wat meer ervaring hadden kwamen de stunts.
Het is gewoon ridicuul om op Barca hoge pressing te gaan spelen want die mannen hebben niet liever. Ik blijf erbij dat de tactiek te begrijpen was maar dat het de spelers zijn die het hebben laten afweten van minuut 20

Ik gaf zelf ook aan dat Club vaak een dikke pandoering heeft gekregen hé.

Maar de stunt(je)s die ze hebben verwezenlijkt was telkens op de manier zoals ik ze beschrijf. Ik ken geen enkele Belgische ploeg die een Europese topploeg over de knie heeft gelegd door simpelweg mee te willen voetballen.

Soit, ik hoop vooral dat Antwerp toch de drive vindt om de komende wedstrijden er vol voor te gaan en erin te geloven, los van welke tactiek ze gebruiken, want ik denk dat quasi iedereen het er wel mee eens is dat intensiteit toch wat ontbrak gisteren.

Er doen er hier nu precies alsof Antwerp ooit iets ging rapen tegen Barcelona.
Het was niet in deze match dat ze punten moeten sprokkelen.

Idd, wat een gezever hier de laatste pagina's. Iedereen wist dat Antwerp een pandoering ging krijgen, maar volgens de gebruikelijke meute hier moet een club die voor het eerst CL speelt blijkbaar ook al de perfecte "aanpak" enzo hebben ontwikkeld. "Te soft spelen", ja, en precies alsof harder spelen enig verschil had gemaakt, buiten mss onnodige blessures. Dat ze vooral maar laten zien wat ze kunnen tegen Shakhtar en mss Porto thuis, dat is het enige wat mij boeit.

Mss dat ze wat meer in hun element zijn als Barca naar de Bosuil komt.

Al die trainers achter hun computer hier ten spijt. Het was gewoon David tegen Goliath en David was deze keer gewoon David die al heel blij was dat hij in de CL stond en tegen Barcelona mocht spelen. Paar jaar terug speelden we nog in een lagere klasse.

Wat is dan de boodschap achter al dat gezaag op tactiek en aanpak? Antwerp ging met eender welke aanpak verloren hebben.
Dat is hier nu toch ook al verschillende keren uitgelegd? :unsure:

Door de manier waarop ze speelden leken ze als makke lammetjes. En het is waar dat er bij een andere tactiek dan weer andere mensen ook kritiek zouden gehad hebben op de spelaanpak en tactiek, maar het blijft hier een discussieforum hé. Mag het nog?

IMG-20230920-WA0018.jpg

😂😂😂

Je kan rafc niks verwijten in die match, mss spelers die onder de indruk zijn op toby na. En het met Club vergelijken is te kort door de bocht wij hebben al jaren ervaring niet dat we het veel beter zouden gedaan hebben.
Gewoon jammer voor antwerp dat net nu ze niet in nou camp gespeeld hebben.

Terug
Bovenaan