UEFA Champions League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer maar helaas. Shaktar is gewoon te hoog gegrepen. Kranig verweerd, enkele goede kansen afgedwongen maar gewoon gebotst op een vooraf verwacht niveauverschil. Nu zullen we ook wel redelijk vlug weten wat er met mannen als Lucumi en Onuachu gaat gebeuren.

Hop, weer een goal op Munoz zijn kap. Maar het is toch zo een goeie verdediger hoor.

Dat is hij dan ook gewoon. Maar hey, na Castagne en Maehle zal dit wel de derde rechtsachter zijn waar mensen pas na zijn vertrek van inzien wat zijn waarde is.

Ik vind achteraf gezien wel dat uw kritiek op mijn uithaal tijdens de eerste speeldag een zeer hoog "de pot verwijt de ketel" gehalte had als ik nu (niet voor de eerste keer) een nogal denigrerende toon gewaar word naar "niet Brugge" toe.
 
De 2-0?
Of je laat de keeper hem wegtrappen, of je keilt hem zelf weg. Maar hij trapt hem knullig in de voeten van ene van Shaktar...

EDIT: sterpiek, als je nogtans kijkt naar de heenmatch van Genk tegen Shaktar zie je aan mijn comment dat ik aan het mee supporteren was voor Genk. Maar Munoz heeft nu al enkele weken enkele goals en domme fouten op zijn conto terwijl hij een steengoede verdediger genoend werd door jou.
 
De 2-0?
Of je laat de keeper hem wegtrappen, of je keilt hem zelf weg. Maar hij trapt hem knullig in de voeten van ene van Shaktar...
Waar hij de bal net niet kan wegwerken omdat VDV em half raakt bij het wegduwen? Of mis ik iets in die fase want was te teleurgesteld om de herhaling te bekijken.
 
Al bij al zat er hier toch meer in, 2e helft kansen genoeg gehad om minstens de gelijkmaker te maken maar werden telkens de nek omgewrongen. Zonde.
 
Al bij al zat er hier toch meer in, 2e helft kansen genoeg gehad om minstens de gelijkmaker te maken maar werden telkens de nek omgewrongen. Zonde.
Zo lijkt het wel, al merkte je dat als Shaktar even door duwde we het wel heel moeilijk kregen. Een middenveld Heynen-Hroso is in dit soort wedstrijden verdedigend te zwak.
 
EDIT: sterpiek, als je nogtans kijkt naar de heenmatch van Genk tegen Shaktar zie je aan mijn comment dat ik aan het mee supporteren was voor Genk. Maar Munoz heeft nu al enkele weken enkele goals en domme fouten op zijn conto terwijl hij een steengoede verdediger genoend werd door jou.

In eerste instantie dacht ik dat ge gewoon een flauw kind waart met uw "sterpiek", maar door uw spelling van "nogtans" zal het gewoon aan uw language skills liggen. Oef. Want zo laag vallen, zou wel heel flauw zijn.

En ja, Muñoz is een machien van een speler. Beste rechtsachter met Mata, zonder enige twijfel. Die heeft vorig seizoen iedereen in zijn binnenzak gestoken. Nu komt hij terug van een drukke Copa America (waar hij een zeer goeie indruk nagelaten heeft) met ocharme een week rust achter de kiezen en zijn back-up die gekwetst is. Dus eenieder die wat verder denkt, zal beseffen dat dit vorm is en niet kwaliteit.

Zo lijkt het wel, al merkte je dat als Shaktar even door duwde we het wel heel moeilijk kregen. Een middenveld Heynen-Hroso is in dit soort wedstrijden verdedigend te zwak.

Ik zaag al twee jaar voor een type Ndidi in onze kern. Ge hebt wel Kouassi, maar laten we even serieus blijven...
Ge had gerust ipv of Toma of Eiting zo één echte pure 6 in uw kern kunnen hebben. Die had vandaag niet HET verschil gemaakt, maar zou toch wel heel nuttig geweest kunnen zijn.
 
Al bij al genk dat niet slecht gedaan over twee matchen hadden vandaag ook weer kansen om twee a drie keer te scoren. Genk gaat nog belangrijk zijn voor ons in de EL.
 
In eerste instantie dacht ik dat ge gewoon een flauw kind waart met uw "sterpiek", maar door uw spelling van "nogtans" zal het gewoon aan uw language skills liggen. Oef. Want zo laag vallen, zou wel heel flauw zijn.

En ja, Muñoz is een machien van een speler. Beste rechtsachter met Mata, zonder enige twijfel. Die heeft vorig seizoen iedereen in zijn binnenzak gestoken. Nu komt hij terug van een drukke Copa America (waar hij een zeer goeie indruk nagelaten heeft) met ocharme een week rust achter de kiezen en zijn back-up die gekwetst is. Dus eenieder die wat verder denkt, zal beseffen dat dit vorm is en niet kwaliteit.



Ik zaag al twee jaar voor een type Ndidi in onze kern. Ge hebt wel Kouassi, maar laten we even serieus blijven...
Ge had gerust ipv of Toma of Eiting zo één echte pure 6 in uw kern kunnen hebben. Die had vandaag niet HET verschil gemaakt, maar zou toch wel heel nuttig geweest kunnen zijn.

Klopt een echte kwalitatieve 6 is wat ontbreekt in deze kern.
 
Zo lijkt het wel, al merkte je dat als Shaktar even door duwde we het wel heel moeilijk kregen. Een middenveld Heynen-Hroso is in dit soort wedstrijden verdedigend te zwak.
Die indruk had ik toch ook.
Het merendeel van die grote kansen (waar Onoachu er toch minstens eentje van had moeten maken als hij graag in een grotere competitie wil spelen) kwamen er nadat Shaktar op voorsprong was gekomen en het allemaal maar wat liet belopen.
De moment dat die op hun gas gingen staan zagen ze sterretjes bij Genk. Absoluut geen verwijt trouwens, elke Belgische club wordt van het kastje naar de muur gespeeld door die ploeg.
 
Kvind het raar dat niemand daar wat van zei, maar die 2-0 is ook gewoon buitenspel? De keeper staat voor de spits in die fase.

Omdat het niet veel voorkomt dat er buitenspel is door één speler die niet keepr is als enige tussen de goal en de speler staat, is daar volgens mij overgekeken. Ik had het in eerste instantie zelf ook niet door.

Nu, ik blijf erbij dat Shaktar gewoon kwalitatief te sterk is. Maar toch is het zuur dat met de niet-gegeven rode kaart, een goal uit buitenspel en om eerlijk te zijn een aantal eigenlijk niet te missen kansen je meer had KUNNEN halen. Hopelijk trekken ze er in de kern de juiste conclusies uit en gaan we nu voor een top-competitie en een leuke Europa League campagne. En de komende maand spelen we drie thuismatchen dus op zich moetn er voldoende rust zijn zodat de spelers die het druk gehad hebben deze zomer en/of hier met een achterstand aankwamen goed kunnen bijbenen.

(nu, in volle eerlijkheid: Met een VAR krijgt Bongonda ook rood voor natrappen. Al kunt ge u de vraag stellen of met een volledig correcte arbitrage Bongonda op dat moment die frustratie voelt. Maar eerlijk is eerlijk)

@SomeDude

duiJMJo.png
 
Laatst bewerkt:
Tja, Shaktar was gewoon beter, maar ik had wel het gevoel dat we niet kansloos waren. Wel ongelofelijk dat die Dirk Deferme nog commentator is. Lucumi zit al 10 minuten op de tribune en nog blijft die iedere speler Lucumi noemen. Onbekwaam gewoon.
 
Tja, Shaktar was gewoon beter, maar ik had wel het gevoel dat we niet kansloos waren. Wel ongelofelijk dat die Dirk Deferme nog commentator is. Lucumi zit al 10 minuten op de tribune en nog blijft die iedere speler Lucumi noemen. Onbekwaam gewoon.
En Mike Onuachu!
Echt, een mens zou beginnen hopen dat heel die kliek wat vrouwelijke sporters begint te verwijten op live tv zodat we er vanaf zijn.
 
Wow wow wow, Sheriff Tiraspol blikte Dinamo Zagreb in met 3-0 en kan volgende week de eerste Moldavische deelname aan de Champions League bewerkstelligen.
 
Jammer maar helaas. Shaktar is gewoon te hoog gegrepen. Kranig verweerd, enkele goede kansen afgedwongen maar gewoon gebotst op een vooraf verwacht niveauverschil. Nu zullen we ook wel redelijk vlug weten wat er met mannen als Lucumi en Onuachu gaat gebeuren.
Shaktar eindigde vorige seizoen ver achter Dinamo Kiev toch? Dat Kiev dat tweemaal tegen Brugge de zwakkere ploeg was, maar waar Brugge eigenlijk door eigen falen eruit vloog in de EL?

Beetje meer ambitie mag toch van Genk zijnde, zonder voorlopig aan kwaliteit ingeboet te hebben. Ook erg spijtig dat er 2 maal verloren wordt van een Oekrainse ploeg, met zicht op de Europese coëfficiënt.

Erbarmelijke match van Heynen vond ik. Was die niet topfit ofzo?
 
Shaktar eindigde vorige seizoen ver achter Dinamo Kiev toch? Dat Kiev dat tweemaal tegen Brugge de zwakkere ploeg was, maar waar Brugge eigenlijk door eigen falen eruit vloog in de EL?

Beetje meer ambitie mag toch van Genk zijnde, zonder voorlopig aan kwaliteit ingeboet te hebben. Ook erg spijtig dat er 2 maal verloren wordt van een Oekrainse ploeg, met zicht op de Europese coëfficiënt.

Erbarmelijke match van Heynen vond ik. Was die niet topfit ofzo?
Die titel van Kiev was dan ook vooral een toevalstreffer en ze werden dan ook nog eens geholpen door de regels daar in Oekraïne waar er maar 6 of 7 buitenlanders in de selectie mogen zitten (Shakhtar moet elke wedstrijd bewust een vijftal goede buitenlanders (Brazilianen) zo thuislaten terwijl Kiev met veel Oekraïners speelt).

Ook nu weer heeft Shakhtar zich versterkt met 3 goede buitenlanders en vorig seizoen nog 2x gewonnen tegen Real. Nu ook net gewonnen op het veld van Monaco

Ik vond juist dat Genk zeker goed meespeelde maar mede door een paar individuele fouten het onderspit moest delven. Nu ik achtte de kans op kwalificatie ook bijzonder klein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan