Twee zomers

Netflix ÉÉN Twee zomers

Ik vond dat inderdaad wel moeilijk matchen, want Janssens is 17 jaar jonger dan Illegems en Koen De Bouw is maar twee jaar jonger dan Illegems. Maar bon, suspension of disbelief zeker?
Als ik mij niet vergis is Kevin Janssens het kleine broertje van... Die kale die ook later aankomt in 1992. Dus hoeft dan niet percee dezelfde leeftijd te zijn. Een nakomerke gelijk ze zeggen :)

Over de serie, ik vond het nogal matig. De gelijkenissen met andere series zijn er soms net iets te hard. 'Vrienden komen na lange tijd terug samen en ohnee er is een mysterie op te lossen'.
Het zal vermoedelijk wel opgezet worden wegens gebrek aan iets beter op zondagavond terwijl ik wat Football Manager speel op de laptop :)
 
Is er nergens een wie is wie te vinden?
Foto van vroeger en nu!?
 
Als ik mij niet vergis is Kevin Janssens het kleine broertje van... Die kale die ook later aankomt in 1992. Dus hoeft dan niet percee dezelfde leeftijd te zijn. Een nakomerke gelijk ze zeggen :)
Volgens mij werd er ergens in de aflevering gezegd dat hij '2 jaar jonger' is. 2 jonger dan wie, was mij niet duidelijk, maar ik veronderstel dat de anderen wel min of meer dezelfde leeftijd hebben.
 
Beste bingers, aub geen spoilers. Wie verstuurde het videootje ? GOK: Silicon Valley man maakte een vaag deepfake filmpje en stuurde naar zichzelf, niemand kan zich details herinneren van beelden die ze toch nooit zagen, hij is stiekem failliet en z'n 'vrienden' de minister en vliegtuigman kunnen het geld toch missen. Smeulende tape redden (of kopie maken) en zo lang bijhouden en restaureren lijkt onwaarschijnlijk.
vind ik nog wel een leuke hypothese.

al zou zijn "breakdown" op wc/badkamer dan wel onnozel geweest zijn.

Ik vind het voorlopig best wel een leuke serie. Al is de Parelvissers nooit ver weg.

Wat was dat op het einde met dat dossier? Foto's van heel de groep maar dat was na hun reis? Met andere woorden er gaat iets gebeuren dat een onderzoek rechtvaardigt?
 
Net als bij Over Water kan ik weer moeilijk sympathie opwekken bij elk van die personages
De acteurs doen het goed, maar de dialogen zijn weer behoorlijk geknutseld geschreven imo (ook zoals bij Over Water dus)
Nee, ben nog niet meteen mee, moet ik zeggen
 
vind ik nog wel een leuke hypothese.

al zou zijn "breakdown" op wc/badkamer dan wel onnozel geweest zijn.

Ik vind het voorlopig best wel een leuke serie. Al is de Parelvissers nooit ver weg.

Wat was dat op het einde met dat dossier? Foto's van heel de groep maar dat was na hun reis? Met andere woorden er gaat iets gebeuren dat een onderzoek rechtvaardigt?
Er zal waarschijnlijk iets gebeuren op dat eiland waardoor er een onderzoek gestart wordt.
Ik denk dat de afperser uiteindelijk vermoord wordt.
 
De casting is qua leeftijden wel minstens bizar te noemen, in de jeugdfilmpjes lijken ze een groep van ongeveer dezelfde leeftijd. Interesse is wel gewekt na de eerste aflevering, alhoewel ik hier toch een dik Parelvissers deja-vu gevoel heb (wat ik toen wel een heel goede reeks vond, maar dan nog).
Ik gok dat Mark nog leeft en dat hij de video gestuurd heeft. Of de piloot, want het is zijn vrouw dat daar op bed ligt.
Volgens mij is hij gewoon een steward, toch? Hij heeft alleszins al een serieus minderwaardigheidscomplex.

De deepfake en Mark theorie zijn de meest interessante die ik hier gelezen heb. Zou zelfs niet verwonderd zijn dat de Silicon Valley echtgenoot er voor iets tussenzit en haar man probeert te clinchen.

Net als bij Over Water kan ik weer moeilijk sympathie opwekken bij elk van die personages
De acteurs doen het goed, maar de dialogen zijn weer behoorlijk geknutseld geschreven imo (ook zoals bij Over Water dus)
Nee, ben nog niet meteen mee, moet ik zeggen
Veel sympathie moet je met die mannen toch niet krijgen lijkt me :p
Verder zijn het weer opnieuw dezelfde acteurs he, daar heb ik het soms wel lastig mee. Ruth Becquart is echt letterlijk overal te zien tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Net als bij Over Water kan ik weer moeilijk sympathie opwekken bij elk van die personages
De acteurs doen het goed, maar de dialogen zijn weer behoorlijk geknutseld geschreven imo (ook zoals bij Over Water dus)
Nee, ben nog niet meteen mee, moet ik zeggen
Idem, die personages boeien mij (nog?) niet...
 
Erg goede serie begin.
Ga de komende dagen de volgende afleveringen bekijken.
Inderdaad wel wat nadenken wie dat wie is.
 
Nu net naar aflevering 4 beginnen kijken, zit wel goed in elkaar + mooi acteerwerk.
Hopelijk zakt het niet in elkaar.
 
Net uitgekeken. Volgens mij de eerste Vlaamse reeks die ik volledig kon uitkijken. Eindelijk eens geen grauwe grijze Vlaamse akkers. Verhaal vond ik oké, maar de non-lineaire vertelstructuur deed het vooral voor mij.
 
Ook net uitgekeken. 1 woord: PRACHTIG !
Voor mij beste Vlaamse serie tot nu.

De manier waarop het je doet nadenken over;

Schuld of onschuld ?
Zijn bepaalde zaken het waard om na zoveel jaar terug op te rakelen [wat bereik je ermee].?
Is iets niets zeggen, liegen ?
]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch enigszins moeite met hoe deze serie in de markt gezet wordt als 'nuance voor het #metoo debat'
Wat @Jimmypop hier boven schrijft zegt wat dat betreft genoeg want
Hoe kan je 'niet' schuldig zijn aan een groepsverkrachting? Dat valt toch totaal niet te nuanceren?
Ze gebruiken die groepsverkracht als kapstok om er een entertainende whodunnit (wie is de afperser) van te maken :unsure:

Bijzonder problematisch, wat mij betreft, hoe goed de acteerprestaties of de setting dan wel moge zijn
 
Laatst bewerkt:
Het gaat toch niet enkel om de groepsverkrachting

daar zijn ze allemaal schuldig aan.

Maar wat met Luk die de deur gesloten had, het niet zeggen van Sylvia dat Jens niet zijn zoon is ?
Dat zijn toch dingen waarvan je kan zeggen, zijn ze nu schuldig of niet ?

Tom Lenaerts in Humo
https://photos.app.goo.gl/3yydUpzND1UurKQb7

Vooral in die laatste zin kan ik me ook wel vinden.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb enkel de eerste aflevering gezien, dus ik kan mij enkel daarop baseren. Maar voor mij gaat het verhaal breder dan #metoo (vrouwonvriendelijk gedrag, aanranding, verkrachting, seksuele intimidatie, ...). Die jongens hebben indertijd hun vriendin verkracht, maar wat als ze iets anders hadden gedaan? Een inbraak gepleegd, iets gestolen, vandalisme, drugs gedeald, iemand afgeperst, iemand in elkaar geslagen, doodslag of moord, ... ?

Een neef van mij was vroeger bevriend met een nationaal politicus (Federaal of Vlaams parlementslid) die in zijn/haar studententijd spiegels van auto's heeft afgestampt. Daar zijn voor zover ik weet toen geen beelden van gemaakt. Maar beeld je eens in wat een macht je dan hebt over zo iemand (stel dat het Alexander De Croo is).
 
Ik heb enkel de eerste aflevering gezien, dus ik kan mij enkel daarop baseren. Maar voor mij gaat het verhaal breder dan #metoo (vrouwonvriendelijk gedrag, aanranding, verkrachting, seksuele intimidatie, ...). Die jongens hebben indertijd hun vriendin verkracht, maar wat als ze iets anders hadden gedaan? Een inbraak gepleegd, iets gestolen, vandalisme, drugs gedeald, iemand afgeperst, iemand in elkaar geslagen, doodslag of moord, ... ?

Een neef van mij was vroeger bevriend met een nationaal politicus (Federaal of Vlaams parlementslid) die in zijn/haar studententijd spiegels van auto's heeft afgestampt. Daar zijn voor zover ik weet toen geen beelden van gemaakt. Maar beeld je eens in wat een macht je dan hebt over zo iemand (stel dat het Alexander De Croo is).
Ik ken ook een voorzitter van een grote partij waarover ik wat kan vertellen. Maar is dat niet met alle machtige personen die in hun studententijd wat hebben mispeuterd? Er is natuurlijk een ernstig verschil tussen spiegels afstampen (kattekwaad) en verkrachting.
 
Ik heb toch enigszins moeite met hoe deze serie in de markt gezet word als 'nuance voor het #metoo debat'
Gelukkig niets gelezen over de serie voor ik ze zag, want dat is toch niet wat er na afloop bij mij is blijven hangen.
Serie zelf was boven gemiddeld, maar zoals zo vaak bij dit soort series is de zoektocht interessanter dan de ontknoping.
 
Het is wel een interessant debat natuurlijk, uiteraard niet om hier te voeren. In hoeverre mag/moet een misdrijf in iemands jeugd gevolgen hebben voor iemands carrière? Of het nu een politicus, dokter, advocaat, rechter, winkelbediende, .. is, blijft al gelijk. Moet iemand niet gewoon veroordeeld worden voor dat misdrijf? Je zit uiteraard met uw attest van goed gedrag en zeden, dat klopt.
 
Terug
Bovenaan