Project Tuinhuis isoleren

Reverz

Well-known member
Heeft iemand ervaring met het isoleren van een tuinhuis?

Wij hebben vorig jaar tegen ons huis een carport laten zetten met daarin een afgesloten stuk dat als tuinhuis fungeert voor oa fietsen en tuinmaterieel in te zetten. Er is toen enkel in het dak 4cm isolatieplaat gestoken. Nu zou ik zelf de binnenafwerking willen doen met OSB platen maar het lijkt mij misschien geen slechte idee van isolatie te steken in de muren tussen de houten balken in. Op die manier wordt het in de zomer geen sauna en vriest het in de winter normaal ook niet.

Ik zou voor die isolatie glaswol willen gebruiken zoals we ook gedaan hebben in het dak van ons huis. Alleen twijfel ik nu of het nuttig/nodig is van nadien ook een dampscherm aan te brengen over de isolatie alvorens we de OSB platen zetten of dat we dit misschien beter niet doen? Sowieso hebben we hier nog een halve rol dampscherm op overschot van ons dak dus die materiaalkost is per definitie 0.

Misschien ook nog nuttig om te weten: de carport is opgebouwd tegen de zijgevel van de woning. Het tuinhuis zelf heeft dus 3 houten muren die afgewerkt moeten worden, de 4de muur bestaat uit gevelsteen. Sowieso hebben we dus een koudebrug in de aanhechting van de houten muren en de houten constructie maar dit is misschien niet slecht omdat we op die manier een beetje natuurlijke ventilatie hebben :unsure:
 
Terug
Bovenaan