Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Alle bon +200 flappen uitgegeven aan zo een zelf oprolbare tuinslang voor tegen de muur van Gardena + een RVS broes.

Ik had altijd zo een complete rommel van hozelock, iedere meter ging die prul in de knoop en die darm was zo fragiel en zorgde voor zoveel weerstand dat er amper druk was. Wat een verademing nu :)

Zo'n dingen zijn belachelijk duur voor wat het is, maar wel een gemak als het goed werkt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Zo'n dingen zijn belachelijk duur voor wat het is, maar wel een gemak als het goed werkt!
Haha ja, toen ik het net had opgehangen stond ik ook wel even te kijken van 'heb ik nu echt €200 uitgegeven aan een fucking tuinslang?'

Ik word oud :(
 
Alle bon +200 flappen uitgegeven aan zo een zelf oprolbare tuinslang voor tegen de muur van Gardena + een RVS broes.

Ik had altijd zo een complete rommel van hozelock, iedere meter ging die prul in de knoop en die darm was zo fragiel en zorgde voor zoveel weerstand dat er amper druk was. Wat een verademing nu :)
Onlangs zo ene gekocht in promotie, 125 euro voor 25meter. Werkt echt wel top die van Gardena.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Haha ja, toen ik het net had opgehangen stond ik ook wel even te kijken van 'heb ik nu echt €200 uitgegeven aan een fucking tuinslang?'

Ik word oud :(
Njah, ik wil er ook zo graag ene, maar ik zit met een vorm > functie aanhanger in huis, dus krijg ik het er niet door :p en ik moet binnenkort een nieuwe kopen, want de huidige is volledig versleten, meer ductape dan slang momenteel 😅
 
Onlangs zo ene gekocht in promotie, 125 euro voor 25meter. Werkt echt wel top die van Gardena.
Hier was het €172 voor de 35m, maar heb er dan nog de 'gardena premium broes' bijgenomen voor €39.

Op zich als dat minstens 10 jaar hangt zonder gezever valt het nog wel mee. Er zit sowieso al 5j garantie op het op/afrolsysteem.
 
Hier was het €172 voor de 35m, maar heb er dan nog de 'gardena premium broes' bijgenomen voor €39.

Op zich als dat minstens 10 jaar hangt zonder gezever valt het nog wel mee. Er zit sowieso al 5j garantie op het op/afrolsysteem.
Ik vind dat je het gewoon al uitspaart aan gemak. Anders laat je nog al eens snel die slang liggen omdat je geen zin hebt om hem op te rollen, als je hem oprolt kledij de direct in modder is etc. Ik dacht altijd dat dat niet zoveel verschil ging maken tegenover een losse slang maar ik moet toch zeggen dat ik sinds die oproller er toch wel beter in slaag om alles direct op te ruimen.
 
Njah, ik wil er ook zo graag ene, maar ik zit met een vorm > functie aanhanger in huis, dus krijg ik het er niet door :p en ik moet binnenkort een nieuwe kopen, want de huidige is volledig versleten, meer ductape dan slang momenteel 😅
Gewoon eens vertellen dat je ook kan wijzigen in een vorm over functie aanhanger en dat de tand des tijds daar niet erg gunstig voor is :unsure:
 
Beplanting is hier net uitgevoerd, nu is er nog wat onenigheid over het al dan niet direct plaatsen van boomschors of een jaar te wachten en de planten eerst de mogelijkheid te geven om uit te zetten.
Langs de andere kant kan je genoeg plaats tussen de plant en de schors laten.
Iemand hier ervaring mee?

Alsook welke type van boomschors kan aangeraden worden?
En iemand een gedacht van richtprijs?
 
Vraag ivm het gras.

Wij hebben nu heel veel van dat wild gras in ons gazon staan (dikkere, stevigere grassprieten), kan ik hier iets aan doen ?
Ik weet dat dit ook gras is en bij de tuin hoort, maar hier heb ik simpelweg niet voor betaald :) Helpt kort maaien of moet het gewoon gras gewoon iets langer blijven ?
Wat is eigenlijk de juiste maaihoogte ? 4 - 5 - 6cm ? of korter?

Ook is er één strook veel donkerder van kleur, echt donker groen. Iemand een idee hoe dit kan ?
 
Beplanting is hier net uitgevoerd, nu is er nog wat onenigheid over het al dan niet direct plaatsen van boomschors of een jaar te wachten en de planten eerst de mogelijkheid te geven om uit te zetten.
Langs de andere kant kan je genoeg plaats tussen de plant en de schors laten.
Iemand hier ervaring mee?

Alsook welke type van boomschors kan aangeraden worden?
En iemand een gedacht van richtprijs?
Dat kan geen kwaad dus gewoon plaatsen de boomschors. Wat voor type dat hangt van uw smaak/budget af natuurlijk en geen idee van richtprijs. Zijn de planten nog klein dan kan je eventueel de planten bedekken met potten dan kan je de schors gemakkelijker leggen :)
Vraag ivm het gras.

Wij hebben nu heel veel van dat wild gras in ons gazon staan (dikkere, stevigere grassprieten), kan ik hier iets aan doen ?
Ik weet dat dit ook gras is en bij de tuin hoort, maar hier heb ik simpelweg niet voor betaald :) Helpt kort maaien of moet het gewoon gras gewoon iets langer blijven ?
Wat is eigenlijk de juiste maaihoogte ? 4 - 5 - 6cm ? of korter?

Ook is er één strook veel donkerder van kleur, echt donker groen. Iemand een idee hoe dit kan ?

Enige wat daar tegen helpt is kort maaien of manueel uitsteken 😅 Standaard hoogte van gras is 3 a 5cm als ik mij niet vergis, maar als het warmer en droger wordt dan kan je het beter hoger laten.
 
Enige wat daar tegen helpt is kort maaien of manueel uitsteken 😅 Standaard hoogte van gras is 3 a 5cm als ik mij niet vergis, maar als het warmer en droger wordt dan kan je het beter hoger laten.
Manueel uitsteken ook al aan gedacht, maar dan staat het maar half meer vol vrees ik :D
Maaier stond nu op 4cm, heb hem nu op 5cm gezet, maar mss beter korter dan hoger
 
Beplanting is hier net uitgevoerd, nu is er nog wat onenigheid over het al dan niet direct plaatsen van boomschors of een jaar te wachten en de planten eerst de mogelijkheid te geven om uit te zetten.
Langs de andere kant kan je genoeg plaats tussen de plant en de schors laten.
Iemand hier ervaring mee?

Alsook welke type van boomschors kan aangeraden worden?
En iemand een gedacht van richtprijs?

Wij gaan onze "schors" halen in Makro. Wij nemen die van het merk Aro (3,59 euro per 60l zak vanaf 10 zakken), aangezien die het goedkoopste is en er natuurlijk uitziet (is geen sierschors, maar eerder mulch van takken etc.) Als je zelf toch liever voor sierschors gaat, heeft Makro ook keuze genoeg. Over het algemeen ben je bij Makro in ieder geval het goedkoopst af. En bovendien is het makkelijk dat je door de drive-in kan en meteen alles in je koffer/remorque kan laden.
 
Manueel uitsteken ook al aan gedacht, maar dan staat het maar half meer vol vrees ik :D
Maaier stond nu op 4cm, heb hem nu op 5cm gezet, maar mss beter korter dan hoger

Je kan nog doorzaaien tot eind mei, da's dan een optie als het nog maar half vol staat :)
 
Je kan nog doorzaaien tot eind mei, da's dan een optie als het nog maar half vol staat :)
Dat wel. Maar er is nu een "gazon", als ik al dat wild gras moet uitsteken gaan er heel veel kale plekken zijn. Helaas
Dan de maaier maar een cm of 2 korter 😊
 
Sowieso niet te kort maaien, nergens goed voor.

En in mei is het "maai-mei-niet", een actie van Velt en Knack: laat uw gras eens groeien en gun de bijen en andere insecten ook wat. Ik heb de voortuin in stroken gemaaid, zodat de buren zien dat het met opzet is en niet uit tammigheid dat het gras er zo lang bij staat :D.
 
Ik heb toch eens gemaaid vorige week. Mijn grasmaaier was stuk eind vorig seizoen dus was zeer slecht afgedaan.

Even afgetopt en nu kan het er weer tegen tor de zomer!
 
Ook is er één strook veel donkerder van kleur, echt donker groen. Iemand een idee hoe dit kan ?
Meer voedingsstoffen?

Ik maai mijn gras elke week ze. Heb een border voor de bijen en andere insecten dat ze daar maar naartoe gaan!
 
Laatst bewerkt:
Beplanting is hier net uitgevoerd, nu is er nog wat onenigheid over het al dan niet direct plaatsen van boomschors of een jaar te wachten en de planten eerst de mogelijkheid te geven om uit te zetten.
Langs de andere kant kan je genoeg plaats tussen de plant en de schors laten.
Iemand hier ervaring mee?

Alsook welke type van boomschors kan aangeraden worden?
En iemand een gedacht van richtprijs?

Bulk bij Aveve hardhout ligt hier al +-5jaar en ziet er nog steeds goed uit.
 
3 van mijn portugese laurier planten (Prunus Lusitanica) hebben last van geelverkleuring en oprollend blad. De overige 27 in hetzelfde perk staan wel mooi donkergroen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, gewoon voedseltekort?
Ik herhaal mijn vraag nog eens aangezien deze niet opgepikt werd. Iemand die de oorzaak weet?
 
Terug
Bovenaan