Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Dit wil ik ook graag weten.

Alleszins geen clematis...
Heel mooie plant, maar groeit hier echt supertraag.
Euh. Climatis vitalba (inheemse bosrank) zou ik nu niet direct een trage groeier noemen :cool:

Welke klimplant om draadafsluiting zo snel mogelijk te laten dichtgroeien?

Liefst geen klimop, aangezien de buren daar niet zo voor zijn..
Lonicera periclymenum (zet wel een inheemse kamperfoelie, vele anderen gedragen zich als invasieve exoot)

En anders dus die bosrank die ik hierboven aangaf, maar dat is dus een flinke groeier
 
Heeft er iemand grindstabilisatie matten voor zijn oprit gebruikt, zonder fundering van steen/betonpuin er onder?

Ik wil een parkeerplaats van 35 m2 voorzien met split maat 6/10, maar een fundering uitgraven en afvoeren (4 m³ ongeveer) en steenpuin aanvoeren doet de prijs verdubbelen.
 
Heeft er iemand grindstabilisatie matten voor zijn oprit gebruikt, zonder fundering van steen/betonpuin er onder?

Ik wil een parkeerplaats van 35 m2 voorzien met split maat 6/10, maar een fundering uitgraven en afvoeren (4 m³ ongeveer) en steenpuin aanvoeren doet de prijs verdubbelen.
Goeie vraag, ik weet alleen niet of dit in het tuintopic thuis hoort. :p

We gaan onze verzakte oprit hier uitbreken en vervangen door grind, maar zie het het ook niet zitten om eerst een hoop puin te gaan storten.
Ben zelfs aan het twijfelen of we grindmatten zouden gebruiken, gezien er enkel maar auto's opkomen als er een parkeerverbod is in de straat (10x per jaar ofzo). Ik volg mee.

Indien wij grindmatten zouden gebruiken, was mijn plan om de putten eerst wat op te vullen met grind zodat alles gelijk ligt, daar de matten over en daar dan nog eens grind over.
 
Al minstens 3 bijtjes gezien in mijn insectenhotelletje ondertussen. Fantastisch gevoel, jammer dat er nog geen bloemetjes in mijn tuin staan. Deze week ergens ga ik wilde bloemen zaaien.
 
Geen idee

Ik zie toch ook wel wat holletjes toezitten in mijn hotelletje. Maar mijn druivelaar is nog niet aan het uitlopen, zou het kunnen dat die kapot is?
Ik meen me wel te herinneren dat die vorig jaar ook laat in gang schoot, maar ik dacht dat ik op dit moment toch wel al kleine koppen zag.
 
Geen idee

Ik zie toch ook wel wat holletjes toezitten in mijn hotelletje. Maar mijn druivelaar is nog niet aan het uitlopen, zou het kunnen dat die kapot is?
Ik meen me wel te herinneren dat die vorig jaar ook laat in gang schoot, maar ik dacht dat ik op dit moment toch wel al kleine koppen zag.
Druivelaars lopen nu nog niet uit hoor, je kan wel de knoppen zien schuiven nu
 
Meidoorn of Berberis? Hebben allebei doornen, dus zorgen zeker voor privacy. Hebben beide mooie bloesems en er komen bessen aan wat aantrekkelijk is voor vogels.
 
Meidoorn of Berberis? Hebben allebei doornen, dus zorgen zeker voor privacy. Hebben beide mooie bloesems en er komen bessen aan wat aantrekkelijk is voor vogels.
Meidoorn of sleedoorn zou ik zeggen. Allebei mooie struiken met groot ecologisch nut.
 
zit alweer met bladluizen op mijn boerenjasmijn :(

En de mieren beginnen ook weer overal te lopen :D

Ik heb nog geen bladluis gespot maar de mieren zitten er wel al in :wallbash:

De Amelanchier staat hier bijna volledig in bloei, wat een spectakel elk jaar :love:
 
Bijna 2 weken geleden gazon ingezaaid. Nu is het kurkdroog en heb ik al wat gesproeid, maar ik moet daar voor over de vers ingezaaide gazon wandelen. Ik gok dat dat niet echt goed is?
 
Terug
Bovenaan