Tuinonderhoud Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Zo, dit wist ik niet

Potgrond slecht voor klimaat

toch degene met Turf in.

Ik haal meestal compost bij de lokale intercommunale (3e voor een kuub ofzo), dat wat vermengen met gewone grond en je komt ook al een eind (plus lokale keten enzo, helemaal hip tegenwoordg)
 
Iemand een voorstel voor een relatief snel groeiende haag/bomenrij (geen leiplanten) om tot een hoogte van 4m af te sluiten.
Dit om de inkijk van een toekomstige woningblok te beperken.
 
toch degene met Turf in.

Ik haal meestal compost bij de lokale intercommunale (3e voor een kuub ofzo), dat wat vermengen met gewone grond en je komt ook al een eind (plus lokale keten enzo, helemaal hip tegenwoordg)
Lokale intercommunale? En waar is dat dan juist? De gemeente/stad bedoel je dan?
 
Lokale intercommunale? En waar is dat dan juist? De gemeente/stad bedoel je dan?
Bij ons is dat dds. Diegene die de groenafval komt ophalen, als extra dienst hebben zij dan compost of houtsnippers tegen schappelijke prijzen. Enkel voor inwoners van die intercommunale dacht ik.

Ik denk dat er wel meer zo voorbeelden zijn, maar heb enkel ervaring met deze
 
@Rofco alleen kappen mensen ook medische dingen etc in de gft waardoor daar stoffen inzitten die je liever niet bij je planten hebt (volgens tuinaannemer)
 
Voor mij te moeilijk om even naar Duitsland te rijden helaas....
Hubo heeft deze ook verkocht, maar daar betaal je 500 euro ipv 300 euro, dus dat is ook niet echt een goede optie.
Als je de box koopt, laat dan zeker weten of het een goede robotmaaier is, ben benieuwd!
 
naar wat ik weet, wordt die compost regelmatig getest/gecontroleerd, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ik kan niet alles zelf doen, dus sommige zaken (waaronder compost maken) besteed ik liever uit
 
Iemand die een goeie site heeft voor bomen op te bestellen ? Als de tuincentra zouden moeten sluiten kan ik ze beter bestellen dan ergens te gaan aankopen
De beslissing is eindelijk gemaakt, een liquidambar (Amberboom) in bomvorm en een kerspruim (Cerasifera Nigra)
(Levering regio Limburg)
 
Sowieso gaan we in onze nieuwe tuin een composteergedeelte voorzien, daar zelf wat potgrond maken.
 
Begin deze maand een insectenhotelleke gezet, vandaag de eerste bezoeker:

mhpgYKqs3S5-RhysnH6fsiXwtCAl93fqUDwTDnWX3FBRBQTAe6Dq2jKC1LAFCSmEVpTuJ4LXcSj7LCnUH0T32aqxLVz7P33SEaszUWVMRkh2ctK0rc_d7ptR7M_-td01GFk5qTGP6b_avncHXmbdoOnAozca3f4nbH6o2bluitg_BwBSYpjooJ-8rZxToLnD0DR_dJ0y8SMalXPpLn-d92BhlPqyrjyAtD_fYrCG3W837A_cvxoReH_1ClRA7lVsE6xxhWaN4VtEdfdi6MrXJ1METmRCxbLza8DhfKmgRdgRTtibdlsEe9AuK7SYAF-kxnm4Y7thofkl2Zzf1AgseE-DufcpnYMZo3HkWyEIqiUEEFX4FPUTnsnBzr430-0iLeVx0OSHv5qjB1O4GLh_GWe4n0lA-gITLTMhjvu1rjLrW8JGFPPUUCGkMIMOKoo--rZe069GxRuWOG4hI8jPP9dolWRwnggsL2YVRJtF620sofOcDp4MgrpwwTzLF53RKhjOn7ik70Vbo9jZlrD5ZWWlEVvrNZWqxIN9KyTCuWyKStl2NHIvghjVDK4Bn-GGOYOrv43vCUJlNC1FVpKyjARNNRXKv5z-bSwC86wVvzXaRhW34zG-4twe6_-j61UCalzP6SQQfFvd4M8SIs2-nTqu1LWb7AyMLL6Yo7gP5zet8qev_xvSMD49UbK40YCCnUUt5nDAk3uICezH4yDPzjc=w706-h941-no


😍
 
Goed dat je het zegt, ik moet er nog enkele ophangen!!

Kreeg al stress dat de tuincentra ook dicht moeten en mijne nieuwe border geen planten ging zien dit jaar, gelukkig kunnen die open blijven.
 
Iemand een idee of je narcissen kan uitputten door deze constant te maaien? En dan bedoel ik niet dat er dit jaar geen narcissen meer boven zullen komen, maar dat ze volgend jaar ook niet meer terug bovenschieten.

Ondertussen heb ik al een 50tal bollen uitgegraven, maar er blijven narcissen naar boven schieten in onze gazon en heb geen zin om heel de gazon open te gaan leggen om de bollen uit te graven.
 
Iemand een idee of je narcissen kan uitputten door deze constant te maaien? En dan bedoel ik niet dat er dit jaar geen narcissen meer boven zullen komen, maar dat ze volgend jaar ook niet meer terug bovenschieten.

Ondertussen heb ik al een 50tal bollen uitgegraven, maar er blijven narcissen naar boven schieten in onze gazon en heb geen zin om heel de gazon open te gaan leggen om de bollen uit te graven.

Je wilt er van af bedoel je? Snelste manier is uitgraven natuurlijk maar maaien kan ook met natuurlijk het risico dat de knollen toch nog voor enkele seizoenen energie vinden...
 
Terug
Bovenaan