...
De trade war verdwijnt weer wat op de achtergrond dus het is weer tijd om op Zelensky te kakken. Ik denk dat je niet te veel waarde meer moet hechten over berichten over een deal tot dat er effectief een deal gesloten is.
...
Iedereen goed vastgeklikt?
Hier komt de volgende 180° bocht!
De Amerikaanse president Donald Trump heeft tijdens een persconferentie in het Witte Huis gezegd dat hij alsnog wederkerige importheffingen zal opleggen aan bepaalde landen, in het geval dat er geen handelsakkoord wordt gesloten.
"Ik denk dat we uiteindelijk hele goede deals kunnen sluiten, en trouwens, als dat niet het geval is, leggen we alsnog importheffingen op", aldus de Amerikaanse president. "Dat zal over twee à drie weken gebeuren, denk ik."
- Het offer aan de oranje messias moet 'goed genoeg' zijn. Zo niet, zet hij je alsnog te kakken met heffingen. Het zal nooit goed genoeg zijn voor die man. Nadien zal hij nog wel dingen uit zijn mouw schudden. Iedereen moet buigen en z'n rijkdom afgeven zodat hij zijn Amerika groot kan maken.
- Ik dacht dat er een 90 dagen pauze was om de deals uit te werken? Dat kan dan ook de prullenmand in.
Negeer die man compleet. Maar kijk naar wat China doet: die zeggen "Nope!" en Trump begint zich al wat ongemakkelijk te voelen (tot vandaag, want nu begint die weer te dreigen met heffingen...). Doe als EU (+ bereidwilligen) hetzelfde met Oekraïne. Geen deal zonder dat Oekraïne z'n zeg kan doen + EU moet er ook bij betrokken worden. Wat gaat Trump doen? Oekraïne binnenvallen om de regio met de grondstoffen te bezetten? Die gaat moord en brand schreeuwen en dreigende taal op ons afvuren, maar geen raketten. Die gaat zich uiteindelijk terugtrekken en dan is het aan ons, de EU, om te laten zien dat we zonder hem de kastanjes uit het vuur kunnen halen.
Ja, op korte termijn gaat het ons waarschijnlijk pijn doen. Maar liever de grens trekken, korte pijn moeten ondergaan, om dan alles terug op orde te zetten dan vandaag alles maar ondergaan en ons langzaam aan laten uitkleden tot we ons geld, normen en waarden verloren zijn.
Rusland ziet de bui al hangen:
"Rusland behoudt zich het recht voor om kernwapens in te zetten als het te maken krijgt met agressie van westerse landen. Dat zei Sergei Sjojgoe, de hoogste veiligheidsfunctionaris van Moskou, in een interview met het Russische staatsbureau TASS op donderdag.
Sjojgoe verwees naar aanpassingen die vorig jaar zijn gedaan aan de Russische nucleaire doctrine. Volgens die nieuwe richtlijnen kan Rusland een kernaanval overwegen als er sprake is van een conventionele aanval op Rusland of bondgenoot Wit-Rusland die "een kritieke bedreiging vormt voor hun soevereiniteit en/of territoriale integriteit."
Afsluiter:
Wat is die Trump vermoeiend.
De wereld was toch een stuk stabieler met een president die zich 10% van de tijd vergiste of moeilijk uit zijn woorden kwam (Biden) dan deze man die 90% van de tijd leugens de wereld instuurt en binnen de 24u een paar keer een bocht van 180° maakt.