Trump kondigt tariffs aan en start handelsoorlog

Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat ze niet gewoon rechtstaan en weglopen wanneer Thrump bezig is .
Zelfs diplomatie heeft grenzen .

"We protect Canada militarily"

Euh, hun enige buur is de VS ? Van wie hebben ze bescherming nodig. :laugh:

Ik weet dat het gewoon een typische Trump ramble is, maar het is wel grappig/tragisch hoe het overkomt als een maffia baas die zegt: "Nice country you have there, would be a shame if something happened to it"

Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat ze niet gewoon rechtstaan en weglopen wanneer Thrump bezig is .
Zelfs diplomatie heeft grenzen .
Zou ook wel benieuwd zijn wat dan de reactie zal zijn mocht hij plots "achtergelaten" worden door het bezoekend land voor de gehele pers.

Wederom, waar is Luttnick en Navarro ?

Luttnick dit weekend nog aan het kwaken dat de strategie werkt en *random jibberish*

Waar staan we nu na weken stoer doen ?

Op "Liberation day"
  • China-->US: 34% (de grote pancarte) + 20% ("fentanyl" tax)
  • US-->China: 0% (geen brede tarieven - hier en daar 10% op strategische sectoren)

Na de GROOOTE BOCHT op zondag
  • China-->US: 30%
  • US-->China: 10%

Art of the deal. "Was the plan all along" komt binnenkort waarschijnlijk.

Wanneer komt Navarro of Luttnick nog eens uitleggen waarom Liberarion day een success was, want ik snap het niet echt :laugh:

Zelfde link als ervoor:

Met de meeste landen lopen de onderhandelingen "in goed vertrouwen". "Maar de EU is een uitzondering", liet Bessent in een interview met Fox News optekenen.

essent zei dat "veel Aziatische landen met goede voorstellen zijn gekomen". "Deze deals schieten op. Ik denk dat we richting het einde van de negentigdaagse periode steeds meer aankondigingen zullen zien", zei de minister.

De minister zei vorige maand nog meerdere keren dat de tarieven die op 2 april door Trump aangekondigd waren "het plafond" waren. "Tenzij een land terugslaat", klonk het.

Terugslaan op de Amerikaanse diensten of een andere strategische aanpak. U niet laten afdreigen. Als het te lang escaleert dan slikt die zijn woorden toch in. Dat heeft de hele historiek al bewezen. Wel geen overreactie doen die ons disproportioneel pijndoet als er alternatieven zijn met ingrepen waardoor we hen eerder kunnen pijn doen.

Als dat handelsoverschot dan nog wat groter wordt, dan is dat maar zo.

Tot zover de negentigdaagse pauze.
Die belofte kan ook weeral de vuilbak in.

Nu moet hij nog de sancties tegen Rusland opheffen zodat Rusland op (korte) termijn wapentuig bij de VS kan aankopen.
Niets is te gek in deze tijden.
Place your bets!

Bessent zei dat "veel Aziatische landen met goede voorstellen zijn gekomen". "Deze deals schieten op. Ik denk dat we richting het einde van de negentigdaagse periode steeds meer aankondigingen zullen zien", zei de minister.

Vreemd, Trump zei vorige maand al dat ze reeds met 200 landen een deal hadden gemaakt. Bessent gaat niet lang op dat postje zitten als hij zijn president publiekelijk zo tegenspreekt.

Ik vraag mij af ofdat die tariff er is gekomen omdat er voor groenland een europese mineralendeal is. En hij in zijn gat gebeten is.

En daarom zo focust op dat wij europeanen er enkel zijn om hen een kloot af te trekken.
Allez, die trade deal was +/- gisteren afgesloten. En trump is gekend als voorstander van de steekvlampolitiek.

Al is Trump nog altijd niet gekend met het feit dat met die dreiging / actie om bij Apple en Samsung een 25% tariff te heffen, deze tariff niet betaald wordt door Apple of Samsung zoals hij dit blijft te claimen.
Deze telefoons worden gewoon 25% duurder.

Bessent zei dat "veel Aziatische landen met goede voorstellen zijn gekomen". "Deze deals schieten op. Ik denk dat we richting het einde van de negentigdaagse periode steeds meer aankondigingen zullen zien", zei de minister.

Vreemd, Trump zei vorige maand al dat ze reeds met 200 landen een deal hadden gemaakt. Bessent gaat niet lang op dat postje zitten als hij zijn president publiekelijk zo tegenspreekt.
Daar was hij al op teruggekomen, nadat wss iemand hem er op had gewezen dat er maar 194 erkende landen zijn in de wereld.

Die vent is zo onbetrouwbaar. Met twee berichten op sociale media laat hij weer ettelijke miljarden verdampen.

Heeft ie echt 200 landen gezegd? :lol:

Ik vraag mij af ofdat die tariff er is gekomen omdat er voor groenland een europese mineralendeal is. En hij in zijn gat gebeten is.

En daarom zo focust op dat wij europeanen er enkel zijn om hen een kloot af te trekken.
Allez, die trade deal was +/- gisteren afgesloten. En trump is gekend als voorstander van de steekvlampolitiek.

Al is Trump nog altijd niet gekend met het feit dat met die dreiging / actie om bij Apple en Samsung een 25% tariff te heffen, deze tariff niet betaald wordt door Apple of Samsung zoals hij dit blijft te claimen.
Deze telefoons worden gewoon 25% duurder.

Nee, hij zal Tim Cooked bellen en zeggen dat ie de tariffs moet opeten.

Heeft ie echt 200 landen gezegd? :laugh:

Hij heeft 200 deals gezegd. In theorie kan je natuurlijk met elk land verschillende deals sluiten, maar gezien er nauwelijks landen deals aankondigen (wat toch nodig zou zijn, anders weet je als bedrijf niet welke taksen je moet betalen), laten we het maar op een héél klein beetje overdrijving x 100 houden.

Waarom is alle Amerikaanse tech aan het outsourcen naar India? Je zou denken dat Trump hier ook zou op reageren maar nee... Massale layoffs in US qua developers.

Waarom is alle Amerikaanse tech aan het outsourcen naar India? Je zou denken dat Trump hier ook zou op reageren maar nee... Massale layoffs in US qua developers.

Misschien voor FAANG in het de laatste jaar of zelfs 2,
maar Infosys, Tech Mahindra, Wipro doen met gemak al meer dan 10 jaar dev voor amerikaanse tech.

Terug
Bovenaan