Trump kondigt tariffs aan en start handelsoorlog

Flipperdeflipperdeflop.
aw, ik krijg geen image gecreëerd via die image generator waarbij je Trump de actie van plopperdeplopperdeplop hebt (
) maar waar dan in de plaats flipperdeflipperdeflop staat :(

Laatst bewerkt:
Man man, moest ge een uurtje op voorhand weten wat flip flop Trump gaat uitkramen, dan werd je stinkend rijk.
Even short en een paar dagen erna terug long en hoppa!

Benieuwd of hij ook nog een "goed gesprek" met Cook gaat hebben zodat die 25% ook weer in de schuif kan...

Flipperdeflipperdeflop.
aw, ik krijg geen image gecreëerd via die image generator waarbij je Trump de actie van plopperdeplopperdeplop hebt (
) maar waar dan in de plaats flipperdeflipperdeflop staat :(
Helemaal zoals verwacht. Gewoon wat spierballengerol van Trump. Mocht er echt 50% heffingen zijn met de EU, zou zijn economie er ook onder lijden.

Je zou u kunnen afvragen wie deze man nog serieus neemt.
Ik denk niemand nog, maar goed we zitten er wel mee.

Je zou u kunnen afvragen wie deze man nog serieus neemt.
Ik denk niemand nog, maar goed we zitten er wel mee.
Dat is eigenlijk HET probleem, het is geen keuze - het is van moeten, hij is de president van de VS, de machtigste persoon van de wereld, de grootste economie ter wereld, de grootste militaire macht ter wereld - eender wat die mens uitkraamt.

Let op - ik sluit zelfs niet uit dat er op het einde van de rit effectief een netto positief resultaat kan zijn voor de VS - ik ben gemiddeld tegen dergelijke tarieven en voor globalisering maar geloof ook dat je soms ook moet ingrijpen - door de bokkesprongen van Trump blijft China wat uit de media maar de praktijken die industrieel China erop nahoud zijn zeker en vast een zekere heffing waard. Maar de manier waarop en hoe wordt belangrijk - handelsovereenkomsten sluit je niet eenzijdig af of leg je niet eenzijdig op, je bespreekt die en kijkt of het een win/win kan zijn - wat ook vaak mogelijk is.

Amerikaanse rechtbank voor internationale handel heeft geoordeeld dat de EO van Trump waarmee de tarief oorlog aangekondigd is, in strijd is met de wet. Of alleszins, dat de gebruikte wet om de tarieven op te leggen aan andere landen hem dat recht niet gaven.

Witte Huis natuurlijk in beroep, en enkele Trump-stooges natuurlijk weer "unelected judges are not authorized to judge Trump's actions" etc.

Hopen dat ze in Amerika de democratie toch wat in balans kunnen houden.

Of is dat ijdele hoop en gaan de aanhangers hierdoor nog harder roepen?

Amerikaanse rechtbank voor internationale handel heeft geoordeeld dat de EO van Trump waarmee de tarief oorlog aangekondigd is, in strijd is met de wet. Of alleszins, dat de gebruikte wet om de tarieven op te leggen aan andere landen hem dat recht niet gaven.

Witte Huis natuurlijk in beroep, en enkele Trump-stooges natuurlijk weer "unelected judges are not authorized to judge Trump's actions" etc.
En toch enkele rechters bij die er zitten door Trump 😁

Hij is weer bezig

Staal en aluminium vanaf 4juni, naar 50% ipv de huidige 25%.

Ondertussen heeft hij enkel een deal met de UK die meer voordeel heeft voor de UK dan de USA.

Er zou een deal zijn tussen China en de VS: de 55% invoertaksen voor de VS en 10% voor China. Dat lijkt toch voordeliger voor China dan?

Ik zie dat nu niet echt als voordelig voor china.
Dit wil zeggen dat op alle import die vanuit china naar Amerika gaat dat daar 55% invoertaksen op komen. Nog af te wachten hoe, wie en wat. Of dit ook wil zeggen dat op die zeldzame aardemetalen, dat de overheid daar ook die 55% op gaat heffen.

Op alles dat van Amerika uitgevoerd wordt naar China zal dan 10% gehoffen worden door China.

Dat is beter dan 140%... maar dat blijft mij nog altijd enorm pijnlijk voor de Chinese economie. En kans is enorm groot dat hun overcapaciteit gewoon naar onze omgeving vloeit. Maar ook dat de inflatie in Amerika mooi gaat doorstijgen.
Misschien dat op lange termijn dit wat productie gaat terug laten vloeien. Maar op korte termijn gaat dit gewoon pijnlijk zijn en is de Amerikaanse markt voor de Chinezen nog altijd redelijk gesloten.
Nu nog afwachten of die aardmetalen waarover Trump het heeft, of de Chinezen die prijzen gaan doen stijgen. Als compensatie. Chinezen werken nu eenmaal met een planeconomie, waardoor men zou kunnen besluiten om minimumuitvoerprijzen te zetten.

Ik zie dat nu niet echt als voordelig voor china.
Dit wil zeggen dat op alle import die vanuit china naar Amerika gaat dat daar 55% invoertaksen op komen. Nog af te wachten hoe, wie en wat. Of dit ook wil zeggen dat op die zeldzame aardemetalen, dat de overheid daar ook die 55% op gaat heffen.

Op alles dat van Amerika uitgevoerd wordt naar China zal dan 10% gehoffen worden door China.

Dat is beter dan 140%... maar dat blijft mij nog altijd enorm pijnlijk voor de Chinese economie. En kans is enorm groot dat hun overcapaciteit gewoon naar onze omgeving vloeit. Maar ook dat de inflatie in Amerika mooi gaat doorstijgen.
Misschien dat op lange termijn dit wat productie gaat terug laten vloeien. Maar op korte termijn gaat dit gewoon pijnlijk zijn en is de Amerikaanse markt voor de Chinezen nog altijd redelijk gesloten.
Nu nog afwachten of die aardmetalen waarover Trump het heeft, of de Chinezen die prijzen gaan doen stijgen. Als compensatie. Chinezen werken nu eenmaal met een planeconomie, waardoor men zou kunnen besluiten om minimumuitvoerprijzen te zetten.

Ik lees het eerder omgekeerd. Us heeft 55% in China en Chinese bedrijven hebben 10% voor de states.

Trump truthert het zo toch:

). WE ARE GETTING A TOTAL OF 55% TARIFFS, CHINA IS GETTING 10%. RELATIONSHIP IS EXCELLENT! THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER

Hij heeft zich laten rollen en probeert het nu als een win te verkopen.

Terug
Bovenaan