Transferthread 2025-2026 (Buitenland)

Florian Wirtz staat op het punt om naar Liverpool te trekken. Blij mee @exCite & @gamer5 ?
Ik dacht dat die zijn totaalpakket ergens om en bij de 300 miljoen ging kosten en dat City daarom afhaakte? En Liverpool zou dat wel gaan geven?

edit : hierzo

Meanwhile, Manchester City have cooled their interest in Wirtz, Sky Sports News understands.

City are not expected to follow up on their initial discussions with the player and his entourage.

That is in large part down to the significant costs of a deal, which could reach as much as £250m (€300m) including transfer fee and wages across a long-term contract.

Ten Hag volgt Xabi Alonso op bij Leverkusen. Gaat geen makkelijke taak worden met het vertrek van Frimpong en Wirtz, maar hier gaat hij toch moeten slagen om nog iets van zijn carrière in het buitenland te maken. De Bundesliga zou hem ook wel beter moeten liggen, maar we gaan het zien.

Ten Hag volgt Xabi Alonso op bij Leverkusen. Gaat geen makkelijke taak worden met het vertrek van Frimpong en Wirtz, maar hier gaat hij toch moeten slagen om nog iets van zijn carrière in het buitenland te maken. De Bundesliga zou hem ook wel beter moeten liggen, maar we gaan het zien.
Bij Leverkusen vindt hij een sportief directeur die slechte transfersuggesties al kan gatekeepen. Qua resultaat was het uiteindelijk ook geen ramp bij ManU imo - League Cup, FA cup, derde geworden in de competitie. Nog altijd meer prijzen gepakt dan Tottenham. Ik zie het wel goedkomen.

En waarom zou je als Wirtz naar United gaan? 😅
Zoals bij Liverpool zoals toen die in de stront zaten met een kutploeg : Het blijft een instituut en dat mee opbouwen garandeert legendestatus. Genre Van Dijk, Salah, Firmino etc.

United is dit seizoen het grootste drama sinds ze terug in de prem zitten maar dat betekent niet dat alle allure weg is he.

Zoals bij Liverpool zoals toen die in de stront zaten met een kutploeg : Het blijft een instituut en dat mee opbouwen garandeert legendestatus. Genre Van Dijk, Salah, Firmino etc.

United is dit seizoen het grootste drama sinds ze terug in de prem zitten maar dat betekent niet dat alle allure weg is he.
Liverpool was zelfs niet in de conversatie voor zulke spelers toen ze in de situatie zaten waar United nu zit. Dit is Hodgson levels van slecht van Amorim. In die periode tekenden wij toptalenten zoals Konchesky, Poulson en de legendarische Jovanovic.

Maar bij United zitten de problemen toch veel dieper dan bij Liverpool indertijd? Enfin, dat gevoel heb ik toch. United heeft sinds het vertrek van Ferguson letterlijk miljarden uitgegeven aan spelers, een resem topcoaches verbrand, en blijft toch maar verder afglijden.

Ik zou daar als speler met sportieve ambities ver weg blijven. Een Wirtz heeft ook al veel meer status dan Salah had op het moment dat die naar Liverpool ging, dat is ook moeilijker te vergelijken vind ik.

Liverpool was zelfs niet in de conversatie voor zulke spelers toen ze in de situatie zaten waar United nu zit. Dit is Hodgson levels van slecht van Amorim. In die periode tekenden wij toptalenten zoals Konchesky, Poulson en de legendarische Jovanovic.
De helft hier kent Wirtz niet eens. :unsure: United heeft nog voldoende talenten kunnen aantrekken, helaas de verkeerde en voor te veel geld genre Sancho, Antony, Hojlund etc… Het is niet dat ze Vinicius proberen te kopen. Maar als concurrenten Marmoush, Rice, Wirtz, Trossard en consoorten halen (echte talenten en correcte spelers in de breedte) dan blijft United zitten waar ze zijn. Villa is slimmer op de markt dan United momenteel, daar is echt geen excuus voor.

Cunha (Wolves) zou voor 75 miljoen naar Manchester United gaan
@Marsu zijn woorden zijn nog niet koud of we hebben dit alweer.

Het zal er ooit wel eens boenk op zijn zeker?

Garnacho moet trouwens vertrekken bij Utd. Dat verbaast me toch wel, die bracht toch altijd wel iets. In de EL-finale bijvoorbeeld ook meteen gevaarlijk na z'n invalbeurt.

@Marsu zijn woorden zijn nog niet koud of we hebben dit alweer.

Het zal er ooit wel eens boenk op zijn zeker?

Garnacho moet trouwens vertrekken bij Utd. Dat verbaast me toch wel, die bracht toch altijd wel iets. In de EL-finale bijvoorbeeld ook meteen gevaarlijk na z'n invalbeurt.
Het is redelijk overbetaald weer dus cruciaal gaat zijn tegen welk loon hij komt ballen. Naar verluid komt hij wetens en willens in een 'project' spelen. Dus laten we hopen dat we niet de helft van de staff buitensmijten om dan nu weer een contract van 30 mil te geven aan een risico.

Dat gezegd zijnde, begin dit seizoen waren er ook al flink wat links naar hem en ik was er niet voor te vinden. Nu heb ik al wel mijn kar gekeerd want hij heeft onder andere tegen United gespeeld op een manier die me interesseert. Hij is niet dé beste in eender welke categorie in termen van snelheid, kracht, schieten, passen, dribbelen, ... Maar hij heeft tonnen inzet, hij blijft koel onder druk en hij is met alles bovengemiddeld en hij speelt vooral heel fysiek. Al bij al heb ik dit seizoen betrouwbare finishing gezien en enkele fijngevoelige passjes, al dan niet in één tijd. Na een dribbel én in de combinatie en/of omschakeling. Redelijk ideaal, dus ik heb er eigenlijk best goed oog op als Bruno blijft én men trekt een betrouwbare spits aan.

Want Hojlund is een waanzinnige flop. Sorry, maar dat bedrag is compleet bonkers voor een spits van dat caliber. Zelfs al betaal je voor het potentieel. Dat had hij amper ietwat laten zien voorafgaande zijn peperdure overgang. En hij speelt vreselijk irritant. Hij doet moeite om in de dekking te lopen en ligt meer te worstelen met verdedigers dan er van weg te lopen en de ruimte op te zoeken. Doodzonde want ik denk dat hij zonder grap een van de meest zuivere afwerkers ter wereld is. Maar die moet gewoon één jaar positiespel training krijgen van RvN en Inzaghi. Als United als geheel meer op dreef komt kan hij misschien meeballen, maar met de huidige Hojlund in de spits belet je het team om een consistent eindproduct te creëren.

En hetzelfde kan je beetje zeggen over Garnacho maar voor andere redenen. Ik zag de laatste twee jaren enorm veel potentieel in die knul en hij was verschillende keren een lichtpuntje. Maar zelden twee potten achter elkaar en zelden 90 minuten lang. En hij is zichzelf inmiddels zwaar voorbijgelopen, dat blijkt uit zijn commentaar na de verloren finale. Ondanks dat hij snertpotten speelde met egoïstisch en oerdom spel sinds januari +- vond hij toch dat hij eerder een plek in het team verdiende dan Mount. Redelijk gek, want hij haalt zelden de achterlijn om dan een goede pass te geven en zijn schoten eindigen 99/100 keer op de parking. En zo een karakter kan United missen als kiespijn. Als je een ego in de ploeg hebt moet die het ook waarmaken week na week.

Als de prijs goed is mag ie gaan imo. In Spanje en Italië speelt die bijna alles kapot met minder fysieke verdedigers voor zijn neus.

Irritanter is het als Lindelov bv vertrekt want zoveel CV's heeft United niet. Maar goed, die zijn contract was ook weer bonkers vergeleken met wat ie bracht. Tegen een sensibel loon wel een prima wisselspeler.

United moet gewoon cash genereren door Sancho, Rashford, Antony en eventueel Garnacho te verkopen. En nu even snel Gyökeres gaan halen want die ramt zoveel binnen dat het geen toeval meer kan zijn.

United moet gewoon cash genereren door Sancho, Rashford, Antony en eventueel Garnacho te verkopen. En nu even snel Gyökeres gaan halen want die ramt zoveel binnen dat het geen toeval meer kan zijn.
Die vier die je opnoemt, zijn allemaal hetzelfde type salonvoetballers. Op jonge leeftijd doorgebroken in de eerste ploeg, intrinsiek talent in overvloed, maar qua mentaliteit absoluut niet matuur genoeg of denken dat ze nieuwste superster zijn en alles vanzelf gaat. Iets ouder, maar Jesse Lingard hoort ook in dat rijtje thuis.

Het kan toch niet anders dat Fernandez gaat als de geruchten van 100m van de Saoedi’s waar zijn? Die moet je toch gewoon verkopen dan.
200m dan van die 4 spelers die je vernoemt + hem en daar een nieuwe ploeg mee bouwen. Zal wel nodig zijn om een gehele nieuwe aanval te halen dan natuurlijk.

Doet me een beetje denken aan Coutinho bij Liverpool. Die wou ook niemand weg doen maar dat is de beste transferbeslissing van de laatste 10j gebleken.

Het kan toch niet anders dat Fernandez gaat als de geruchten van 100m van de Saoedi’s waar zijn? Die moet je toch gewoon verkopen dan.
200m dan van die 4 spelers die je vernoemt + hem en daar een nieuwe ploeg mee bouwen. Zal wel nodig zijn om een gehele nieuwe aanval te halen dan natuurlijk.

Doet me een beetje denken aan Coutinho bij Liverpool. Die wou ook niemand weg doen maar dat is de beste transferbeslissing van de laatste 10j gebleken.
Begin van dit seizoen zou ik Bruno al verkocht hebben. Het is enerzijds een absolute held maar vorig seizoen was zijn manier van spelen (trappen van overal en ziekenhuisballen à volonté) een flinke doorn in het oog. Maar die heeft een deal met de duivel gesloten om 11-12 absolute mirakels te verrichten en dat heeft United hier en daar gered. Dus het zou United misschien goed uitkomen in het grotere geheel... Maar er loopt dan wel geen enkele wereldspeler nog rond daar. Geen enkele talisman. Dat kan er komen maar... Emotioneel moeilijk. Echter, als de Saudi's er komen met een gigabod (eerlijk gezegd is hij 80-100 mil op de gewone markt waard, SA mag dan 150 bieden) moet je hem laten gaan vrees ik. Zeker als de kans bestaat dat hij na dit laatste seizoen leeg is. Hij heeft veruit het beste voetbal uit zijn hele leven gespeeld en hij is achtergebleven met helemaal niks. Dat moet mentaal dodelijk zijn.

Komt dan ook nog eens bij dat ik dit seizoen helemaal geen enkele duidelijke opportuniteit zie op vlak van centrale middenvelders. En men wilt Mainoo ook verkopen na dit redelijk erbarmelijk seizoen. Pijnlijk, want vorig jaar leek die echt top te zijn zowel voor Engeland als voor United. Ik denk niet dat die Calvin Philips-gewijs al zijn talent is verloren dus hij past niet in het systeem van Amorim of iets dergelijks. Al heb ik ook wel hier en daar opgepikt dat hij al wat op zijn lauweren rust.

Dat terwijl er centraal sowieso versterking moest komen, lachwekkend dat United zo vaak is moeten starten met Eriksen dit seizoen.

Die vier die je opnoemt, zijn allemaal hetzelfde type salonvoetballers. Op jonge leeftijd doorgebroken in de eerste ploeg, intrinsiek talent in overvloed, maar qua mentaliteit absoluut niet matuur genoeg of denken dat ze nieuwste superster zijn en alles vanzelf gaat. Iets ouder, maar Jesse Lingard hoort ook in dat rijtje thuis.
Snelle Britse winger syndroom. Uiteindelijk allemaal kut, behalve Saka. Rashford leek bv op weg naar een absolute topper te zijn maar ergens gaandeweg alles kwijtgeraakt. Doodzonde want bij Villa zag je hier en daar een glimps van full effort Rashford. En dat is gewoon een constante gesel voor eender welke verdediging. Hij is de enige die het wel heeft getoond in de premier league ooit.

Snelle Britse winger syndroom. Uiteindelijk allemaal kut, behalve Saka. Rashford leek bv op weg naar een absolute topper te zijn maar ergens gaandeweg alles kwijtgeraakt. Doodzonde want bij Villa zag je hier en daar een glimps van full effort Rashford. En dat is gewoon een constante gesel voor eender welke verdediging. Hij is de enige die het wel heeft getoond in de premier league ooit.
Het verschil tussen hen en Saka is dan eigenlijk de gemiste strafschop tijdens het EK2021, waarvan Saka enorm mentaal van is teruggekomen.

Terug
Bovenaan