Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

Het gaat een triestig jaar worden voor belgisch voetbal vrees ik, want wat mij betreft, is elke ploeg verzwakt uit de transferperiode gekomen. Ook op Europees vlak gaat het tegenslaan, want met Mechele - Spileers vanachter bij Club vrees ik er een beetje voor.
Vanaf na de internationale break zal Ordonez direct opnieuw spelen hoor. Twijfel ik niet aan. Seys is minstens evengoed als De Cuyper. Jashari was begin vorig seizoen ook maar heel matig hoor. Het is maar in de loop van het seizoen (ook door veel te spelen uiteraard) dat hij echt top-top geworden is. Stankovich is nu beter dan Jashari begin vorig seizoen was. Of hij in de loop van het seizoen het niveau van Jashari kan bereiken en behouden, geen idee, maar ik zie hem wel als een goeie vervanger en zie het wel goed komen. Jugla had vorig seizoen misschien 5 goeie wedstrijden (waarvan wel een paar belangrijke daar niet van). Met de vervangers die we hebben komt dit wel goed.

Ik schat ons eerlijk gezegd even goed in als vorig seizoen.

Laatst bewerkt:
Brugge mist, vind ik, nog altijd een vlotscorende spits. Maar dat missen ze wel al even, het is al van Bacca geleden dat ze nog eens de topscorer uit de competitie hadden. Ze hebben natuurlijk wel altijd verschillende spelers die kunnen scoren, maar ik vind dat wel een opvallende.

Het gaat een triestig jaar worden voor belgisch voetbal vrees ik, want wat mij betreft, is elke ploeg verzwakt uit de transferperiode gekomen. Ook op Europees vlak gaat het tegenslaan, want met Mechele - Spileers vanachter bij Club vrees ik er een beetje voor.
Misschien kan er nog een slag geslagen worden door een vrije speler te contracteren. Er is nog een heel lijstje met oude bekende en vergane glories: https://www.hbvl.be/sport/voetbal/e...-zitten-nog-steeds-zonder-ploeg/87783742.html 🤡

Vanaf na de internationale break zal Ordonez direct opnieuw spelen hoor. Twijfel ik niet aan. Seys is minstens evengoed als De Cuyper. Jashari was begin vorig seizoen ook maar heel matig hoor. Het is maar in de loop van het seizoen (ook door veel te spelen uiteraard) dat hij echt top-top geworden is. Stankovich is nu beter dan Jashari begin vorig seizoen was. Of hij in de loop van het seizoen het niveau van Jashari kan bereiken en behouden, geen idee, maar ik zie hem wel als een goeie vervanger en zie het wel goed komen. Jugla had vorig seizoen misschien 5 goeie wedstrijden (waarvan wel een paar belangrijke daar niet van). Met de vervangers die we hebben komt dit wel goed.

Ik schat ons eerlijk gezegd even goed in als vorig seizoen.
Gelijkaardige visie in Sporza DailyXL door Filip Joos en Hein VH -> Club is licht verzwakt, maar Hein ziet in Stankovic ook een grote speler in wording. (in Reis ziet ie niks)

En over de spitspositie zelfde visie: eigenlijk te zwak voor CL, maar als je Vermant veel laat spelen gaat die echt veel verbeteren.

Brugge mist, vind ik, nog altijd een vlotscorende spits. Maar dat missen ze wel al even, het is al van Bacca geleden dat ze nog eens de topscorer uit de competitie hadden. Ze hebben natuurlijk wel altijd verschillende spelers die kunnen scoren, maar ik vind dat wel een opvallende.
Club heeft de laatste seizoenen zelfs geen top-3 gehaald bij de topscoorders dacht ik, maar wel altijd bij de top gezeten qua gemaakte goals. Het is ook een kwaliteit dat "iedereen" kan scoren, maar een echte targetspits is idd nog steeds een gemis.

Club heeft de laatste seizoenen zelfs geen top-3 gehaald bij de topscoorders dacht ik, maar wel altijd bij de top gezeten qua gemaakte goals. Het is ook een kwaliteit dat "iedereen" kan scoren, maar een echte targetspits is idd nog steeds een gemis.
Met Thiago hadden ze wel een beest en was top3 in 23-24 als ik mij niet vergis. En die is pas laat onder stoom gekomen na een héél traag begin.

Maar echt vlot scorende spitsen is iets wat precies al lang niet meer in het spel van Club thuis hoort. Ik herinner mij precies alleen nog Diaby en Vossen die vaak scoorden, maar dat is ook al bijna 10 jaar geleden :laugh:

Dat lijkt me toch geen issue te zijn. Club heeft vorig seizoen toch de meeste doelpunten gescoord van alle teams in de JPL?

De kwaliteit van de rest én de manier van spelen, moet mee in rekening gebracht worden.
Als ploeg A al zijn ballen gewoon pompt naar hun spits en die kan wat redelijk afwerken, is het niet onlogisch dat die er 15-20 binnen knalt op een seizoen.

Denk dat het meestal wel interessanter is (en mooier voetbal oplevert) wanneer het scoringsvermogen van het ganse team vrij hoog ligt.

Denk dat Vermant wel in staat moet zijn om zijn mannetje te staan en genoeg te scoren wanneer hij de kans krijgt, dit seizoen.

Goede spitsen liggen niet voor het rapen (en al zeker niet voor Belgische ploegen)

Als je met Vanaken een middenvelder hebt die jaarlijks minstens 10 goals maakt, dan heb je geen topschutter nodig he.
Tzolis zou wel topschutter kunnen worden, want die legt ze eigenlijk wel écht vlot binnen.

Als je de resultaten van de afgelopen jaren ziet misschien niet, maar ik vind het soms toch echt een gemis. Een Bacca bij de ploeg van de afgelopen jaren ...

Met Thiago hadden ze wel een beest en was top3 in 23-24 als ik mij niet vergis. En die is pas laat onder stoom gekomen na een héél traag begin.

Maar echt vlot scorende spitsen is iets wat precies al lang niet meer in het spel van Club thuis hoort. Ik herinner mij precies alleen nog Diaby en Vossen die vaak scoorden, maar dat is ook al bijna 10 jaar geleden :laugh:
Is ook gewoon omdat ons flanken heel aanwezig zijn, en scoren maar je hebt gelijk een goede spits zoeken we al jaren achter buiten thiago dan

Ja, heeft veel werkkracht maar amper scorendvermogen. Kan ook niet echt een man voorbij van mij mag die gerust vertrekken.
Zijn mentaliteit is wel dik oke

Das zo een Paintsil type op het vlak dat die echt voortdurend veel belofte toont en je toch nooit 100% op je gemak voelt wanneer die tegen jouw ploeg invalt, maar dat het er meestal toch niet uitkomt. En ge kunt dan hopen op dat ene seizoen waarin die wel knalt.
Denk niet dat ze die in Brugge gaan missen.

Paintsil is toch verkocht geweest voor een absurd bedrag? (Voor een matige speler).
Die Skoras lijkt mij een degelijke transfer voor Gent en een minder grote gok dan de vorige (dure) zomertransfers.

Skoras is zo'n type speler die het misschien wel eens goed zou kunnen doen bij een andere ploeg zoals Gent

Paintsil is toch verkocht geweest voor een absurd bedrag? (Voor een matige speler).
Die Skoras lijkt mij een degelijke transfer voor Gent en een minder grote gok dan de vorige (dure) zomertransfers.

8.5 miljoen na een jaar waarin we net geen kampioen speelde. Zo absurd is dat niet.
Maar punt was vooral dat we jaren en jaren hebben moeten wachten op rendement bij hem (die was er al onder Clement, moet ge denken). En Skoras lijkt me ook zo een type waar ge jaren ziet "hij kan het, maar het moet er eens uitkomen".

Terug
Bovenaan