Transferthread 2025-2026 (Binnenland)

Het gevoel dat de meeste belgische topclubs buiten Club Brugge toch (serieus) verzwakt of toch zeker niet versterkt uit deze transferperiode komen. Niet goed voor het niveau van de belgisch competitie.
En zelfs Club heeft met De Cuyper, Jashari, Talbi en Jutgla toch veel mooi volk moeten laten gaan. En wat gebeurt er misschien nog met Ordonez?

Ze hebben wel mooi gecashed natuurlijk. Maar of ze evenveel nieuwe kwaliteit hebben binnengehaald, valt nog te betwijfelen.

Maar bij Club heb je wel het meest het gevoel dat ze nog stevig hun mannetje zullen staan. Mede door goede eigen jeugd de laatste jaren.

Ja wij zijn verzwakt das duidelijk. Zeker opt middenveld. Vanvoor en vanachter valt het goed mee.
Scherpen is zeker ni slechter als Moris.
Leysen doet het voorlopig ni slechter als Machida.
Castro Montes werd uit de ploeg gehouden door Khalaili.
Ivanovic is degelijk vervangen door Florucz.
Enkel Vanhoutte en Sadiki met enkel Zorgane. Maar das ni echt een bikkelprofiel. Wel een mooie voetballer. Hopelijk dat ofwel Vandeperre of Schoofs die plek kan invullen.

Antwerp, Genk (met Tolu) en Anderlecht (als dolberg weggaat) zijn feller verzwakt. Brugge speelt normaal gezien los kampioen.

Brugge toch vooral geluk dat Onyedika en Ordonez voorlopig lijken te blijven (te zien hoe die laatste dat verwerkt wel), want daar staan geen evenwaardige vervangers voor klaar. De aanval is zéér jeugdig, en als Vanaken ooit eens uitvalt ...

Heb toch ook niet het gevoel dat we hier naar het sterkste Club Brugge kijken, al weet je met die jonge spelers natuurlijk nooit.

Ik ben wel blij met Dolberg. Beter dan weer één of andere jonge speler te huren. Alleen jammer dat we daarmee onze paarse vrienden verzwakken.

Zou wel zeer jammer zijn dat die naar de zanbak trekt, zou toch op vrij korte termijn bundesliga of premier league kunnen halen
Ja hij zal er natuurlijk financieel serieus op vooruit gaan. Hij komt daar natuurlijk ook in een ploeg met wat namen en het is voor hem allemaal zeer snel gegaan. Ook nog jong genoeg om gewoon binnen enkele jaren terug naar europa te keren.
Zeer dubbel gevoel bij deze transfer, ik weet dat het mooi geld is maar dan hoop ik ook dat we eens break even draaien. Dit zou stillekesaan toch moeten want de investeringen zijn er al 2 jaar niet meer.

Ja wij zijn verzwakt das duidelijk. Zeker opt middenveld. Vanvoor en vanachter valt het goed mee.
Scherpen is zeker ni slechter als Moris.
Leysen doet het voorlopig ni slechter als Machida.
Castro Montes werd uit de ploeg gehouden door Khalaili.
Ivanovic is degelijk vervangen door Florucz.
Enkel Vanhoutte en Sadiki met enkel Zorgane. Maar das ni echt een bikkelprofiel. Wel een mooie voetballer. Hopelijk dat ofwel Vandeperre of Schoofs die plek kan invullen.

Antwerp, Genk (met Tolu) en Anderlecht (als dolberg weggaat) zijn feller verzwakt. Brugge speelt normaal gezien los kampioen.
Ik ben toch nog lang niet onder de indruk van Club. We zijn zwakker dan de afgelopen 2 jaar.

Ik ben toch nog lang niet onder de indruk van Club. We zijn zwakker dan de afgelopen 2 jaar.
maar het gaat over het verschil met de andere ploegen -> Wij zijn inderdaad een beetje verzwakt, al valt dat wel mee ->
- Jashari vervangen door Stankovic: is een verzwakking maar voor JPL zeker genoeg
- Nielsen door Reis: lijkt me zelfs geen verzwakking
- De Cuyper: Met Seys - Sabbe als backs zitten we goed
- Talbi -> Forbs: lijkt me geen verzwakking
- Jutgla -> Tresoldi: lijkt me ook aanvaardbaar

Dus al bij al ça va, maar toch NIETS in vergelijking met je absolute topschutter kwijtspelen zoals rsca, genk en union deden?
Bij Union kan je dan zeggen dat ze een goede vervanger hebben, maar daar zijn ze met Vanhoutte wel een sterkhouder kwijt die niet vervangen wordt.

maar het gaat over het verschil met de andere ploegen -> Wij zijn inderdaad een beetje verzwakt, al valt dat wel mee ->
- Jashari vervangen door Stankovic: is een verzwakking maar voor JPL zeker genoeg

Dus al bij al ça va, maar toch NIETS in vergelijking met je absolute topschutter kwijtspelen zoals rsca, genk en union deden?
Bij Union kan je dan zeggen dat ze een goede vervanger hebben, maar daar zijn ze met Vanhoutte wel een sterkhouder kwijt die niet vervangen wordt.
Naast Vanaken was Jashari wel onze topspeler he. Het verhaal Ordonez is ook nog niet afgerond. In mijn ogen zijn 2 uitermate topspelers op 2 linies die je kwijt bent. Als we Ordonez kunnen recuperen (maar wanneer) is het wel een zege, maar kans is groot neem ik aan dat hij in januari ervandoor gaat. Tresoldi en Reis hebben toch nog niet echt veel getoond imo. Forbs toch ook nog mager? Ik had wel meer verwacht van een speler die ze al maandenlang wouden eerlijk gezegd. Nuja, transfers moeten sowieso tijd krijgen. Ik mis toch nog wat kwaliteit in de kern, ik geloof niet volledig in het duo Mechele-Spileers en ook op de RB zijn we toch mager bezet.

De rest mag dan mogelijks ook verzwakt zijn (al wil ik dat eerst wel zien van een Genk en Union, makkelijk praten op voorhand), om dan te zeggen dat Club los kampioen gaat worden daar geloof ik niet in hoor.

Denk dat het wel sterk verwoord is. Uiteraard gaan we Tolu missen, maar ons grootste probleem lag toch ergens anders (onze verdedigende capaciteiten) vorig seizoen. Als ze die issues aangepakt krijgen (waar ik eerlijk gezegd niet enorm veel hoop op heb), gaan we zeker niet zwakker zijn met een Oh, Jebari, Mirisola en uiteindelijk Bibout.

Anderlecht blijkbaar een bod van 6,5 miljoen van Braga afgewezen voor Stroeykens. Hoeveel willen ze dan voor een speler die volgend seizoen gratis de deur uitloopt?

Of hopen ze dat hij toch nog zal bijtekenen met een nieuw bestuur?

Denk dat het wel sterk verwoord is. Uiteraard gaan we Tolu missen, maar ons grootste probleem lag toch ergens anders (onze verdedigende capaciteiten) vorig seizoen. Als ze die issues aangepakt krijgen (waar ik eerlijk gezegd niet enorm veel hoop op heb), gaan we zeker niet zwakker zijn met een Oh, Jebari, Mirisola en uiteindelijk Bibout.
Komaan, Tolu woog toch echt wel enorm op een verdediging, valt nog af te wachten of die nieuwe spitsen ook zo vlot gaan scoren, voorlopig lijken jullie toch wel verzwakt.
Naast Vanaken was Jashari wel onze topspeler he. Het verhaal Ordonez is ook nog niet afgerond. In mijn ogen zijn 2 uitermate topspelers op 2 linies die je kwijt bent. Als we Ordonez kunnen recuperen (maar wanneer) is het wel een zege, maar kans is groot neem ik aan dat hij in januari ervandoor gaat. Tresoldi en Reis hebben toch nog niet echt veel getoond imo. Forbs toch ook nog mager? Ik had wel meer verwacht van een speler die ze al maandenlang wouden eerlijk gezegd. Nuja, transfers moeten sowieso tijd krijgen. Ik mis toch nog wat kwaliteit in de kern, ik geloof niet volledig in het duo Mechele-Spileers en ook op de RB zijn we toch mager bezet.

De rest mag dan mogelijks ook verzwakt zijn (al wil ik dat eerst wel zien van een Genk en Union, makkelijk praten op voorhand), om dan te zeggen dat Club los kampioen gaat worden daar geloof ik niet in hoor.
Ik heb niks gezegd over los kampioen worden hé ;)
en ik ga er idd vanuit dat Ordonez blijft, en zich gewoon opnieuw gaat willen tonen in de CL. (en Mechele/Ordonez is zeer degelijk voor een JPL en nipt voldoende voor CL)
De scepsis over Forbs snap ik niet goed: was beslissend in de CL-kwalificatie met zijn goal tegen Salzburg (tegen wie we het moeilijker hadden dan Rangers) en toont toch dat ie heel snel is (wat Tzolis wat mist op zijn flank vind ik) -> en dat allemaal in zijn eerste maand: geef hem gewoon tijd om het systeem gewoon te worden en zijn medespelers en dat gaat een aanwinst blijken. (in die optiek moet je Reis ook nog rustig zijn kans geven vind ik)

De 9-positie is inderdaad een issue, maar dat was vorig seizoen ook al, ik vind niet dat je kan zeggen dat we verzwakt zijn daar.

Komaan, Tolu woog toch echt wel enorm op een verdediging, valt nog af te wachten of die nieuwe spitsen ook zo vlot gaan scoren, voorlopig lijken jullie toch wel verzwakt.

Verzwakt lijken we inderdaad, maar de reden is niet de vervanging van Tolu door Oh. Baah vervangen door Sternberg/Sor is voorlopig niet de verbetering waar we op gehoopt hebben, Ito heeft nog tijd nodig, Karetsas focust zich momenteel meer op leren werken voor de ploeg dan snel beslissend zijn en verdedigend zijn we er op achteruitgegaan om diverse redenen.

Dit betekent niet dat ik niet akkoord ga met uw assessment over Tolu. Ik ben grote fan. En zijn niveau lag hoger dan Oh momenteel, maar ik zie gewoon grotere problemen elders die meer invloed hebben op ons niveau dan Oh die er staat. Als de rest beter zou gaan, zou Oh ook gewoon vlot scoren en daardoor ook meer wegen op een verdediging die weet dat er iemand staat die sterk is in loopduels en afwerking.

Verzwakt lijken we inderdaad, maar de reden is niet de vervanging van Tolu door Oh. Baah vervangen door Sternberg/Sor is voorlopig niet de verbetering waar we op gehoopt hebben, Ito heeft nog tijd nodig, Karetsas focust zich momenteel meer op leren werken voor de ploeg dan snel beslissend zijn en verdedigend zijn we er op achteruitgegaan om diverse redenen.

Dit betekent niet dat ik niet akkoord ga met uw assessment over Tolu. Ik ben grote fan. En zijn niveau lag hoger dan Oh momenteel, maar ik zie gewoon grotere problemen elders die meer invloed hebben op ons niveau dan Oh die er staat. Als de rest beter zou gaan, zou Oh ook gewoon vlot scoren en daardoor ook meer wegen op een verdediging die weet dat er iemand staat die sterk is in loopduels en afwerking.
Ik volg genk niet van dichtbij genoeg, maar als buitenstaander die jullie 4x zag telkens tegen Club viel toch vooral Tolu op, maar ik geloof je dus gerust als je zegt dat er grotere problemen elders liggen.

Positief voor jullie: door de problemen bij rsca, antwerp en gent lijkt de top3 missen me redelijk moeilijk voor jullie. (vooral antwerp lijkt me toch het meest verzwakt uit de top 6)

Ik volg genk niet van dichtbij genoeg, maar als buitenstaander die jullie 4x zag telkens tegen Club viel toch vooral Tolu op, maar ik geloof je dus gerust als je zegt dat er grotere problemen elders liggen.

Positief voor jullie: door de problemen bij rsca, antwerp en gent lijkt de top3 missen me redelijk moeilijk voor jullie. (vooral antwerp lijkt me toch het meest verzwakt uit de top 6)

Ik wil graag nog eens kampioen worden, zeker na de titel tweemaal weg hebben te zien glippen. Maar dit seizoen ga ik inderdaad zeer blij zijn om Europees voetbal te halen. Ge weet nooit wat er gebeurt en misschien doen we dit seizoen het omgekeerde van het vorige, maar een realistisch scenario is dat niet voor mij.

Het gaat een triestig jaar worden voor belgisch voetbal vrees ik, want wat mij betreft, is elke ploeg verzwakt uit de transferperiode gekomen. Ook op Europees vlak gaat het tegenslaan, want met Mechele - Spileers vanachter bij Club vrees ik er een beetje voor.

Het gaat een triestig jaar worden voor belgisch voetbal vrees ik, want wat mij betreft, is elke ploeg verzwakt uit de transferperiode gekomen. Ook op Europees vlak gaat het tegenslaan, want met Mechele - Spileers vanachter bij Club vrees ik er een beetje voor.
sorry, heb ik de transfer van Ordonez gemist dan? Die gaat gewoon spelen hoor in CL

Terug
Bovenaan