Transferthread 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Want klimmen kan hij toch niet echt

Allez jong.
Bijna al zijn overwinningen zijn op parcoursen die allesbehalve vlak zijn.
Algarven 2022 finish boven op monchique, Hayter finisht voor Evenepoel. Denk met de juiste begeleiding mindset dat die jongen bergop toch zijn mannetje kan staan.

Maar dat zijn ook gasten die eens het draait ook zelf wel een programma willen rijden waar zij kopman zijn en de nodige ondersteuning krijgen.
Altijd wel gevaarlijk want je moet ook wel in de breedte sterk genoeg zijn om 2 renners te ondersteunen.

Laatst bewerkt:

Kogel is door de kerk. Julian kiest voor het geld.
Lefevere zegt dat hij niet meer wilde betalen, maar of hij dan minder of evenveel ging betalen zegt hij niet.
Het standpunt van Julian is te begrijpen, zijn top is voorbij en hij wilt gewoon nog cashen.
Kiezen voor een Franse ploeg gaat zijn prestaties niet ten goede komen, maar maakt dat hem uit?

Patje betaald normaal gezien nooit minder als het vorige contract volgens zijn eigen zeggen. Maar geloof niet dat er daar nooit uitzonderingen op zouden zijn zoals nu, heeft waarschijnlijk een contract ala Gilbert indertijd aangeboden hebben met minder loon maar hoge bonussen.

Nochtans één van de plezantere ploegen!

Gee, Strong, Riccitello, Blackmore, Williams,...

En de leukste ploegleider zeker! Als ze niet oppassen snijdt hij ze de pas af met zijn ploegleiderswagen!

Nee volgens mij ben je echt de enige die Israël een leuke ploeg vindt :P

En de leukste ploegleider zeker! Als ze niet oppassen snijdt hij ze de pas af met zijn ploegleiderswagen!

Nee volgens mij ben je echt de enige die Israël een leuke ploeg vindt :p
Ik vind toch ook dat ze wel leuke renners hebben momenteel. Ze hebben hun strategie toch duidelijk aangepast en die stokoude renners achterwege gelaten. Veel leuke (jongere) renners in de ploeg in vergelijking met enkele jaren terug.

Nog een jaartje op de blaren zitten met Froome, van Fuglsang zijn ze gelukkig af.

Nee volgens mij ben je echt de enige die Israël een leuke ploeg vindt :p

Israël is een leuke ploeg (sponsor buiten beschouwing gelaten) zeker de jongste renners.

Mijn opmerking was een beetje om te lachen
Want ze zijn denk ik zeker niet gemiddeld het oudste ploeg denk dat ze zelf niet in de top 3 zitten.

Maar met transfers verleden Fuglsang , Pozzo, Clarke, Dowsett bouw je wel een beetje een stereotyp beeld.
Van goeie renners aan te trekken tegen hun pensioen en dat is met Lutsenko een beetje tegen dezelfde trend :)

Want ze zijn denk ik zeker niet gemiddeld het oudste ploeg denk dat ze zelf niet in de top 3 zitten.

Helft van die ploeg is nog altijd boven de 30 dus zullen zeker wel in de top 3 zitten, maar er is wel een serieuze verandering aan de gang daar en hun jonge helft is gewoon zeer interessant. De meeste van die +30 jarigen zullen ook snel weg zijn.

Maar met transfers verleden Fuglsang , Pozzo, Clarke, Dowsett bouw je wel een beetje een stereotyp beeld.
Van goeie renners aan te trekken tegen hun pensioen en dat is met Lutsenko een beetje tegen dezelfde trend :)
De vraag is altijd hoeveel je er voor betaalt. Fuglsang zal een serieuze duit gekost hebben, die binnen halen wanneer hij ver voorbij zijn 30e twee wonderjaren kent is even dom als Froome een contract geven.
Maar een Dowsett of Clarke? Dowsett kwam (als je zijn youtube kanaal volgde) wel over als een 100% prof, een beetje zoals Campenaerts bij Lotto. Tijdrijder, tot in de puntjes bezig met zijn materiaal, iemand die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald ondanks dat hij niet super getalenteerd was.
Clarke won in zijn 1e jaar een touretappe, daar tekent elke ploeg voor. Dan mocht hij nog 43 zijn. Op zijn 38e haalt hij nog altijd meer punten binnen als Vernon, wat toch gezien werd als een goeie aankoop.

Van de 30 renners zijn er 17 twintigers. Zo slecht lijkt me die balans dus ook niet te zitten. Bij uae is dat 21 vd 30.

Lutsenko tegen zijn pensioen is ook wel wat overdreven hé, die kerel is er 31. Van aert en van der Poel zijn volgend voorjaar ook dertigers...

De vraag is altijd hoeveel je er voor betaalt. Fuglsang zal een serieuze duit gekost hebben, die binnen halen wanneer hij ver voorbij zijn 30e twee wonderjaren kent is even dom als Froome een contract geven.
Maar een Dowsett of Clarke? Dowsett kwam (als je zijn youtube kanaal volgde) wel over als een 100% prof, een beetje zoals Campenaerts bij Lotto. Tijdrijder, tot in de puntjes bezig met zijn materiaal, iemand die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald ondanks dat hij niet super getalenteerd was.
Clarke won in zijn 1e jaar een touretappe, daar tekent elke ploeg voor. Dan mocht hij nog 43 zijn. Op zijn 38e haalt hij nog altijd meer punten binnen als Vernon, wat toch gezien werd als een goeie aankoop.

Van de 30 renners zijn er 17 twintigers. Zo slecht lijkt me die balans dus ook niet te zitten. Bij uae is dat 21 vd 30.

Lutsenko tegen zijn pensioen is ook wel wat overdreven hé, die kerel is er 31. Van aert en van der Poel zijn volgend voorjaar ook dertigers...

Tuurlijk heb je helemaal gelijk in :)

Ik wil geen afbreuk doen aan die renners trouwens.
Ik was /ben fan van Clarke (was hele goeie voor PCM) en Dowsett was ook gekend en heeft idd maximale uit zijn carriere gehaald.
Lutsenko is ook een leuke renner.

Helft van die ploeg is nog altijd boven de 30 dus zullen zeker wel in de top 3 zitten, maar er is wel een serieuze verandering aan de gang daar en hun jonge helft is gewoon zeer interessant. De meeste van die +30 jarigen zullen ook snel weg zijn.
Met die jonkies denk ik dat Israël hun gemiddelde leeftijd wel hard naar beneden trekken (het is een gevoel dus geen zekerheid )
Een Lidl, Cofidis Bahrein en enkele andere zien er ook vrij oud uit. Maar de juiste volgorde zal wel ergens op het internet staan.

Een Lidl, Cofidis Bahrein en enkele andere zien er ook vrij oud uit. Maar de juiste volgorde zal wel ergens op het internet staan.

PCS to the rescue

Lidl Trek is de oudste 28.4 tegen Israels 28.3.

Israel heeft ook veel 30+ renners die einde contract zijn: Teuns (al weg) , Van Asbroek, Fuglsang, Clarke, Houle, Bovin, Schwarzmann. Die gaan zeker niet allemaal blijven. Integendeel

Lutsenko heeft ook maar 2-jarig contract. Best wel ok transfer. Misschien goed dat hij eens weg is van Astana.

Laatst bewerkt:
Laat ons ook wel niet vergeten dat er nog een groot verschil zit tussen iemand van 30-32 en iemand van 36-38 natuurlijk.
Die eerste daar kan je nog gerust 2 zeer goede jaren mee halen. Het verleden bewijst dat voldoende.

Bettiol per direct naar Astana.

Buchmann -> Cofidis
Kamna -> Lidl Trek
Finn Fisher Black & Pithie -> Bora
Zullen wat met geld gesmeten hebben zeker? Kan mij anders niet voorstellen dat er geen andere kandidaten waten voor hem.
Bora timmert toch aardig aan de weg.

Dat is wel allemaal pijnlijk om te lezen, ik dacht hier op mijn 33 nog aan mijn wielercarriere te beginnen :(

Ok die had ik niet zien aankomen. Lijkt me wel beter dan een Franse ploeg.
De combo van Hirschi en Alaphilippe vind ik hier dan weer vreemd?

Ik ga er vanuit dat die naar dergelijke ploegen trekken om er absolute kopman te zijn, nu komen ze elkaar er tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan