Transferthread 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
De combo van Hirschi en Alaphilippe vind ik hier dan weer vreemd?

Ik ga er vanuit dat die naar dergelijke ploegen trekken om er absolute kopman te zijn, nu komen ze elkaar er tegen.

Ik denk net dat dit beter gaat uitkomen, met hen 2 kunnen zijn ze net iets beter opgewassen tegen de grote blokken die toch met hetzelfde systeem spelen.

Ik ga er vanuit dat die naar dergelijke ploegen trekken om er absolute kopman te zijn, nu komen ze elkaar er tegen.

Hirschi trekt naar daar omdat zijn manager/vertrouwenspersoon gewoon de baas van die ploeg is en hij er echt heel veel kan verdienen. Alaphilippe gewoon puur voor het geld hé. Gaat daar gewoonweg nog meer verdienen dan dat hij bij QS deed en krijgt dan nog eens een contract voor 3 jaar. Die mannen van Tudor zijn rijk.

Los van dat die combo wel gewoon goed kan werken. Enkel in een sprint van een groep kan het irritant zijn (Hirschi is sneller in principe). Misschien dat Alaphilippe ook iets meer op het Vlaamse werk mikt in tegenstelling tot Hirschi.

Hirschi trekt naar daar omdat zijn manager/vertrouwenspersoon gewoon de baas van die ploeg is en hij er echt heel veel kan verdienen. Alaphilippe gewoon puur voor het geld hé. Gaat daar gewoonweg nog meer verdienen dan dat hij bij QS deed en krijgt dan nog eens een contract voor 3 jaar. Die mannen van Tudor zijn rijk.

Los van dat die combo wel gewoon goed kan werken. Enkel in een sprint van een groep kan het irritant zijn (Hirschi is sneller in principe). Misschien dat Alaphilippe ook iets meer op het Vlaamse werk mikt in tegenstelling tot Hirschi.

Het belangrijkste vergeet je nog, hoe goed kan Alaphillipe nog zijn na zijn vertrek.
Maar weinig renners die wat ouder zijn en/ of vertrekken bij PatLef presteren bij hun nieuwe ploeg beter. Vooral veel voorbeelden waarbij hun prestaties daarna toch nog een fractie zijn wat voorheen.

Het belangrijkste vergeet je nog, hoe goed kan Alaphillipe nog zijn na zijn vertrek.
Maar weinig renners die wat ouder zijn en/ of vertrekken bij PatLef presteren bij hun nieuwe ploeg beter. Vooral veel voorbeelden waarbij hun prestaties daarna toch nog een fractie zijn wat voorheen.

Die vaststelling gaat in mijn ogen toch vooral op voor sprinters en Vlaams klassieke renners.

Types zoals Alaphilippe zijn minder afhankelijk van zo een ploeg , er zijn er ook genoeg die wel nog goed waren (trentin , kwiatek, Poels , Mas, uran...)

Cavendish heeft in het ene jaar dat hij nog gezond was bij dimension meer ritten gewonnen dan die 3 jaar bij Patrick ervoor.

Daarnaast zitten er ook toen nog jonge toppers in hun ploeg die maar 1 seizoen zijn gebleven. (Narvaez , Almeida , tratnik, ..) Het is niet dat die er niet meer zijn geraakt.

Het is gewoon wat geluk hebben als je vertrekt dat je de goeie omkadering vindt wat voor topsprinters heel moeilijk is aangezien er momenteel enkel nog Visma, Alpecin, QS en Astana🤩 is.

Maar ik geloof ook wel dat Alaphilippe niet meer zo goed zal presteren. Maar hopelijk bewijst hij het tegen deel en kan hij samen met trentin en Hirschi een leuke triangel vormen.

43 overwinningen in die 3 jaar Quickstep vs 12 in 4 jaar dimension. Buiten die ene TDF waren het maar magere 5j na Patrick hoor.

2 seizoenen last van Ziekte, wat valpartijen , geen goeie omkadering bij Bahrein, covid, en ook de leeftijd begint dan wat te spelen als je 35 bent...

Goede transfer voor hem hé. Wordt er dit jaar toch al 33. Als je dan nog bij een topploeg kan tekenen voor 3 jaar (aan een deftig loon ongetwijfeld), dan moet je niet twijfelen.

Heeft toch al veel uit zijn carrière gehaald, misschien dat hij er met de sterke voorjaarsploeg van Visma in kan slagen om nog een (semi-)klassieker (genre Omloop of Dwars door Vlaanderen) toe te voegen aan zijn palmares. En wie weet kan hij nog jagen op een BK of op een Vuelta-rit.

Vraag zal natuurlijk zijn hoe een vrij eigenzinnige Campenaerts zijn plaats en draai zal vinden.
In de huidige ploeg is de marge om zelf wat te freewheelen niet heel groot, het is toch een andere ploeg als het jumbo waar hij al voor reed.
Als hij de laatste 2 seizoenen kan verder zetten dan hebben ze er wel een sterke pion bij!

Een verrassende en voor mij ook zeer rare transfer. Mooi voor Herregodts zelf natuurlijk, zal wel mooi verdienen voor wat hij daar gaat doen en hij krijgt de beste TT setup.

Een verrassende en voor mij ook zeer rare transfer. Mooi voor Herregodts zelf natuurlijk, zal wel mooi verdienen voor wat hij daar gaat doen en hij krijgt de beste TT setup.

Is dat zo? Dit voorjaar stond er een interview in de gazet met wat makelaars en daar werd toch ook gezegd dat niet iedereen bij UAE zomaar een pak geld krijgt dat er daar ook rondrijden voor het minimum loon.

En als ze Pogacar 12 miljoen willen geven gaan ze natuurlijk ergens het geld moeten halen.

Verder inderaad vreemde transfer, een echte punten pakker is het niet. Ook niet meer van de jongste.

Is dat zo? Dit voorjaar stond er een interview in de gazet met wat makelaars en daar werd toch ook gezegd dat niet iedereen bij UAE zomaar een pak geld krijgt dat er daar ook rondrijden voor het minimum loon.

En als ze Pogacar 12 miljoen willen geven gaan ze natuurlijk ergens het geld moeten halen.

Verder inderaad vreemde transfer, een echte punten pakker is het niet. Ook niet meer van de jongste.

Natuurlijk is dat zo :biglaugh:
Florian Vermeersch gaat daar net minder dan een miljoen per jaar verdienen, 1 profoverwinning hé. Betere renner dan Herregodts natuurlijk, maar die laatste gaat niet 2 jaar op kop van het peloton rijden in kleinere koersen voor een matig loontje hoor. Want die gaat gewoon daar de taak van bijvoorbeeld een Sjoerd Bax overnemen.

Je hebt het over UAE hé, die hebben zoveel geld als ze willen. Hodeg en Vink zijn waarschijnlijk de enige 2 die daar relatief weinig verdienen, want het zijn ook de enigen die moeilijk ergens anders aan de bak zouden kunnen. Overigens die 12M van Pogacar, dat was een fake gerucht hé.

En nooit zal ik iets geloven wat uit de mond van een makelaar komt :laugh:

Zouden mensen dat durven leugens laten drukken in de krant? :oi22:

Vermeersch dat is er ook los over. Als die een miljoen waard is waarom zou je dan Pogacar geen 12 geven. Waar komt dat cijfer van Vermeersch trouwens? Zoiets wordt meestal niet officieel meegedeeld.

Waar komt dat cijfer van Vermeersch trouwens? Zoiets wordt meestal niet officieel meegedeeld.

Niet van de pers, maar ik weet dat het meer dan 750K is. Ge zou verschieten van wat sommige "middelmatige" renners verdienen. Champoussin aan 800K per jaar is nog altijd de beste :laugh:

Ik zeg ook niet dat ze Pogacar geen 12 willen geven, enkel dat de tweet waarop dat allemaal gebaseerd is van een "fake" Ciro (journalist Gazzetta) account kwam en dat verschillende media (waaronder Sporza commentatoren) daar in getrapt zijn.

Alé het heeft lang geduurd. Widar zou al vertrekken bij Lotto. Er zouden gesprekken zijn met Lidl, Alpecin, UAE en vooral Bora. Afkoopsom bedraagt "maar" 25000 euro dus dat is peanuts. Je kan je afvragen waarom hij dan in de eerste plaats voor Lotto tekent als je niet eens tevreden bent nadat je zowat alles wint en dan één doel een beetje minder bent, ma bon zo een karakters en Lotto, dat gaat wel vaker slecht samen dus.

Zou jammer zijn voor Lotto... Gezien zijn openlijke commentaar op de ploeg een paar dagen geleden, komt het ook niet helemaal als een verrassing. Als er dan ook nog eens een paar ploegen met (ongetwijfeld) serieus wat geld komen zwaaien...

Zou jammer zijn voor Lotto... Gezien zijn openlijke commentaar op de ploeg een paar dagen geleden, komt het ook niet helemaal als een verrassing. Als er dan ook nog eens een paar ploegen met (ongetwijfeld) serieus wat geld komen zwaaien...

Je kan je natuurlijk afvragen waar je wel tevreden gaat zijn als je zelfs niet tevreden bent met zowat alles winnen buiten 1 koers. Maar bon, in tegenstelling tot bij een De Lie, Van Gils of Van Eetvelt het afgelopen jaar heb ik nooit gedacht dat die lang bij Lotto ging rijden gezien zijn karakter en ook zijn entourage. Het matcht gewoon niet met Lotto. En als hij echt zo goed is, heeft ook niet echt iets bij Lotto te zoeken waarschijnlijk, want die kunnen hem natuurlijk nooit omringen zoals andere ploegen.

En ik vraag me ook wel af van waarom teken je dan bij Lotto in de eerste plaats. Veel moeite voor niets.

En ik vraag me ook wel af van waarom teken je dan bij Lotto in de eerste plaats. Veel moeite voor niets.

Was er veel aanbod van andere ploegen op dat moment?
Ik zie wel in waarom je als jonge Belgische gast bij lotto tekent. Dat heeft bepaalde voordelen tegenover een Duitse of Italiaanse ploeg.
Veel moeite voor niks is misschien ook wat overdreven. Hij heeft een jaar zich in the picture kunnen rijden en zijn marktprijs kunnen oppompen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan