Transferthread 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou Evenepoel nog vertrekken? UAE en Visma hebben hem niet nodig. En SQS wordt 3 en 5 in de Tour. Zit je ergens anders dan echt beter?

Gaat Patrick nog door na 26'? Die is ook niet meer van de jongste natuurlijk.

En wie is een echte aanwinst voor het vlaamse werk? Zoveel kandidaat RVV winnaars zie ik niet. Na VDP en Pogacar gaapt daar toch de grote leegte. Waarom dan echt zware investeren in dat Vlaamse werk als podium toch het hoogst haalbare is.

Je hebt met Evenepoel een van de beste renners te wereld dan lijkt het me logisch dat je daar gewoon all in voor gaat en die zo goed mogelijk omringt.

Ik moest Poels toch even opzoeken en die reed dus inderdaad 10 jaar geleden al een seizoentje bij QS. Was ik totaal vergeten. Schachmann dat weet ik wel nog. Als die zijn goede benen terugvind is dat een goed renner maar de laatste jaren zijn toch heel lastig geweest veel geblesseerd.

Patje heeft toch al meermaals gezegd dat zijn lot aan Remco verbonden is. Als Remco vertrekt zal er wel een nieuw management komen bij QS. Of de ploeg wordt gewoon verkocht/opgedoekt.

QS gaat gewoon niet meer inzetten op het klassieke kassei voorjaar imo. Ik verwacht ook niet dat ze daar geld en transfers gaan besteden. Merlier zijn ding laten doen en een 2e rij renner als Van Gestel past daar wel bij. Wel interessante off-season met de zware contracten van Asgreen en Alaphilippe die ze kwijt zijn. Als ze Hirt kunnen vervangen door nog een sterkere renner vind ik wel dat ze een interessante ploeg krijgen voor het rondewerk.

Ik las trouwens gisteren iets (ik vind het niet meer terug) dat Remco mogelijks RvV zou rijden volgend jaar, naast MSR/LBL.

Laatst bewerkt:
Als Remco zijn contract afloopt of hij zou vroegtijdig toch vertrekken dan stopt heel het QS verhaal onder PatLef.
Dus in 2026 zal er wel wat veranderen.

Laat ons ook wel eerlijk zijn dat er ook nog een groot verschil zit tussen uw 3de plek verdedigen en de koers dragen als je 1ste staat. Buiten Landa was QS toch allesbehalve overtuigend op dat vlak.
Waarom je als Remco zijnde een sterker team wilt lijkt me dus ook wel vrij voor de hand liggend.

En buiten Remco en Merlier is het bij QS toch al twee seizoenen zwakke meuk. Daarover moeten we het toch ook eens zijn.

Nochtans doet QS het op alle rankings gewoon goed en beter dan het zo sterke Bora waar hij naar zou moeten gaan.

Mensen zijn gewoon verblind door het mega succes van Visma in de laatste jaren en door de absolute rijkste ploeg (UAE) in het peloton die kopen wat ze willen.

Alaphilippe neigt naar een verlengd verblijf hé. Natuurlijk niet aan 2M per jaar, maar die gaat ook niet opeens minder dan een miljoen gaan verdienen.

Is dat zo of speelt Lefevere gewoon dat spelletje mee zodat Alaphilippe het onderste uit de kan kan halen bij de franse aanbieders?

Schachman interesse dus bevestigd. Moscon die blijft is ook een mooie "transfer". Ik lette deze Tour heel erg hard op Evenepoel (de witte trui) en de helft van de Tour reed daarvoor nummer 75 (Moscon) was echt wel van goud waarde.

Nochtans doet QS het op alle rankings gewoon goed en beter dan het zo sterke Bora waar hij naar zou moeten gaan.

Mensen zijn gewoon verblind door het mega succes van Visma in de laatste jaren en door de absolute rijkste ploeg (UAE) in het peloton die kopen wat ze willen.
Met Red Bull erbij is die hun budget wel ineens enorm gestegen

Narvaez vandaag officieel naar UAE.
De leegloop bij INEOS blijft duren, UAE haalt een toprenner binnen.
Benieuwd wat er met Ayuso gaat gebeuren.

Aan de andere kent heb je Visma dat Zingle (die blijkbaal Axel en niet Alex heet???), Campenaerts en waarschijnlijk S. Yates binnenhaalt.

Laatst bewerkt:
En buiten Remco en Merlier is het bij QS toch al twee seizoenen zwakke meuk. Daarover moeten we het toch ook eens zijn.

Bij Quickstep hebben ze natuurlijk ook nog enkele jonge veulens (Lamperti, Magnier,) die volgend seizoen plots de grote doorbraak kunnen maken.

Hoe komt dat eigenlijk?
Zijn die even geleden van bestuur veranderd of zo ?

Ik vermoed een combinatie van factoren.
Brailsford is weg en Ratcliffe zijn centen verdwijnen eerder richting ManU.

Verder is Ineos ook gewoon geen referentie meer.
Ze winnen niet meer zoals vroeger en wanneer is er nog eens een renner naar hen gekomen die daarna echt flink is verbeterd?
Voor de centen en het succes trek je nu naar Visma of UAE.

Misschien dat het overlijden van Portal er ook iets mee te maken heeft?

Is dat zo of speelt Lefevere gewoon dat spelletje mee zodat Alaphilippe het onderste uit de kan kan halen bij de franse aanbieders?

Kan zeker, maar meerdere bronnen hebben toch vaak herhaald dat blijven zeker een mogelijkheid was.
Wielerflits schrijft vandaag echter dat die een bod van 3M van Q36.5 geweigerd heeft en dat een andere ploeg zelfs meer biedt. Dan zal het niet QS zijn nee. Het wielrennen is toch een beetje de weg kwijt hé, te veel ploegen die gewoon met geld kunnen smijten en als het fout loopt dan is het maar zo. Het is niet echt tegen te houden zeker.

Ineos begint ook de gevolgen te dragen dat ze geen opleidingsteam hebben tbh. Je ziet toch veel meer talenten die hun weg vormen naar het profpeloton via deze devo teams. Nooit begrepen dat Ineos zich hier nooit heeft op toegelegd, hun banden met Trinity Racing lijken toch ook niet meer dat. Het Britse wielrennen zou het ook kunnen gebruiken.

In het algemeen is er gewoon slecht management sinds de topmannen zich niet veel meer aantrekken van het team.

Ethan Hayter naar QS volgens Benson.

Dat is ofwel een enorm slechte ofwel een enorm goede transfer, tussenin bestaat niet.
Puur op talent natuurlijk een topper, iemand die zelf kan winnen, maar ook wel belangrijk kan zijn voor Remco in een grote ronde. Maar dan moet je hem mentaal wel in orde krijgen en moet hij wel durven wringen.

Lijkt me dat Alaphilippe dan toch op vertrekken staat want Hayter is geen goedkope renner. Of toch als andere geruchten zoals Poels en Schachmann ook kloppen. Zeker die eerste is ook een dure.

Ik heb nog geen jaarlijkse episode van "Lefevere zoekt geld" gezien, klopt dat? Zijn die Belgische sponsoren eindelijk wakker geworden achter de schermen?

Ineos blijft dus verder leeglopen. Weet niet echt of ik blij moeten zijn met Hayter die is toch niet echt doorgebroken. Als kopman te min en als knecht zie ik het ook niet meteen. Dat is dan voor op het vlakke te helpen of zo? Want klimmen kan hij toch niet echt.

Ah ja, er verlaat er eentje Lotto dus normaal gezien belandt die bij QS hé :laugh:

Ben ik dus ook op het wachten op de aankondiging dat het straks Soudal-Dsnty wordt.

QS heeft wel meerdere renners in het slop kunnen verder helpen, als ze dat met Hayter kunnen doen is dat een mega transfer imo. Het talent was/is daar zeker aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan