Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

- Osimhen naar Galatasaray ✅. Hij kan in januari weer weg als hij wilt en zijn ontsnappingsclausule is nu 75 miljoen.

- Ajax moet nog wachten of alles op tijd was voor Sulemana te lenen. Ze wouden ook nog Tresor halen, maar Burnley vroeg te veel.

Ik vind het wel moedig van Koeman om te zeggen dat een speler van 26 jaar, die voor de zandbak kiest, geen plaats meer heeft in het nationale elftal, omdat dit van weinig tot geen ambitie getuigt. Hint voor Tedesco.

Ik las ergens dat die man 200 miljoen euro/dollar kan rapen daar? Loon en merchandising etc.

Koeman snapt dit niet?
200 miljoen per jaar: iedereen snapt dat.
Koeman doet geen uitspraak waarvan je kan zeggen, hij snapt het niet.
Integendeel.
Maakt net duidelijk dat het puur voor het geld is maar dat je dan sportieve ambities/groei/... overboord gooit. Zeker aan die leeftijd.

Van mij doen al die spelers maar, mss minder "vedetten" en sjakossen in de Europese competities dan.

Ik las ergens dat die man 200 miljoen euro/dollar kan rapen daar? Loon en merchandising etc.

Koeman snapt dit niet?
200 miljoen per jaar: iedereen snapt dat.
Dacht dat hij rond de 9 miljoen netto per seizoen zou verdienen.

Ik vind het wel moedig van Koeman om te zeggen dat een speler van 26 jaar, die voor de zandbak kiest, geen plaats meer heeft in het nationale elftal, omdat dit van weinig tot geen ambitie getuigt. Hint voor Tedesco.
Maar wel steeds zijn vriendje Wijnaldum oproepen en laten spelen. Hij legt dan wel mooi uit wat het verschil is, maar het blijft belachelijk. Ik vraag me ook af of hij zoiets zou zeggen wanneer het een sterspeler was geweest. Ikzelf vind het absoluut onzin om hierdoor een speler buiten te sluiten. Als deze speler (en dat is Bergwijn niet voor de duidelijkheid) nog steeds de beste keuze is voor een selectie, moet je hem gewoon meenemen. Zie een Kanté bijvoorbeeld nog heersen bij Frankrijk afgelopen EK.

Dacht dat hij rond de 9 miljoen netto per seizoen zou verdienen.

Maar wel steeds zijn vriendje Wijnaldum oproepen en laten spelen. Hij legt dan wel mooi uit wat het verschil is, maar het blijft belachelijk. Ik vraag me ook af of hij zoiets zou zeggen wanneer het een sterspeler was geweest. Ikzelf vind het absoluut onzin om hierdoor een speler buiten te sluiten. Als deze speler (en dat is Bergwijn niet voor de duidelijkheid) nog steeds de beste keuze is voor een selectie, moet je hem gewoon meenemen. Zie een Kanté bijvoorbeeld nog heersen bij Frankrijk afgelopen EK.
100% akkoord.
Je mag er dan misschien wel vanuit gaan dat je niveau sowieso zakt als je daar in de zandbak wat gaat sjotten tegen bejaarden en mindere goden maar als je écht goed blijft vind het ik het beetje gek om een speler uit SA niet op te roepen, gewoon omdat die jongen daar 5 keer zijn loon kan verdienen dan bij een Europese middenmoter.

Als jonge speler zet je zo een grote rem op je progressie, en geef je aan coaches en medespelers aan dat je sportief minder ambitieus bent. In dat geval zou ik als bondscoach ook opteren voor andere spelers. Oudere spelers als Kanté hebben hun piek reeks bereikt, hebben niets meer te bewijzen. Voor hen kan het fysiek misschien een voordeel zijn om weliswaar nog veel minuten te maken, maar aan een lagere intensiteit. Al ben ik van mening dat ook die spelers een hoger spelniveau zouden halen moesten ze in Europa blijven.

Een speler als Kanté is ook gewoon een uitzonderlijk goeie speler. De Bruyne zou ik ook nog oproepen als hij in de woestijn gaat spelen, Casteels zou ik zandbakken laten bouwen.

Ondertussen zit er meer talent in de zandbak dan in onze pintjes-Liga.
Dan ook maar geen spelers meer oproepen uit de eigen competitie?
Spelen in België getuigt ook van weinig om ambitie.
Om het even in extremen te trekken.

Casteels zal in SA tegen meer toppers spelen dan moest hij hier in België spelen.

Als jonge speler zet je zo een grote rem op je progressie, en geef je aan coaches en medespelers aan dat je sportief minder ambitieus bent. In dat geval zou ik als bondscoach ook opteren voor andere spelers. Oudere spelers als Kanté hebben hun piek reeks bereikt, hebben niets meer te bewijzen. Voor hen kan het fysiek misschien een voordeel zijn om weliswaar nog veel minuten te maken, maar aan een lagere intensiteit. Al ben ik van mening dat ook die spelers een hoger spelniveau zouden halen moesten ze in Europa blijven.

Een speler als Kanté is ook gewoon een uitzonderlijk goeie speler. De Bruyne zou ik ook nog oproepen als hij in de woestijn gaat spelen, Casteels zou ik zandbakken laten bouwen.
Allemaal waar, maar als dat nog steeds de betere speler is, waarom hem dan niet oproepen? We zitten de hele tijd kritiek te geven dat spelers niet op hun positie staan en de beste spelers niet spelen, maar als ze dat wel zijn en in de zandbak spelen, geldt dat opeens niet meer? Ik vind dat vreemd. Het wilt niet zeggen dat je een financiële keuze maakt, dat je daarom sportief niet meer top kunt worden. Maar goed, een (bonds)coach heeft natuurlijk het recht om bepaalde eisen te stellen.

Laatst bewerkt:
Ajax was dus te laat met Sulemana. Niet dat ik het in die speler zag, maar het is wel heel dun gezaaid met Godts alleen als linksbuiten. Benieuwd of ze nog een transfervrije speler gaan halen, die niet in de EL kan spelen.

Ajax was dus te laat met Sulemana. Niet dat ik het in die speler zag, maar het is wel heel dun gezaaid met Godts alleen als linksbuiten. Benieuwd of ze nog een transfervrije speler gaan halen, die niet in de EL kan spelen.
Ik vind het ook niet top voor Godts om met zijn blessuregevoeligheid geen doublure te hebben.

Allemaal waar, maar als dat nog steeds de betere speler is, waarom hem dan niet oproepen? We zitten de hele tijd kritiek te geven dat spelers niet op hun positie staan en niet de beste spelers niet spelen, maar als ze dat wel zijn en in de zandbak spelen, geldt dat opeens niet meer? Ik vind dat vreemd. Het wilt niet zeggen dat je een financiële keuze maakt, dat je daarom sportief niet meer top kunt worden. Maar goed, een (bonds)coach heeft natuurlijk het recht om bepaalde eisen te stellen.
Als je de selectie voor het toernooi maakt, dan kan je die overweging maken. Als je de selectie voor het begin van een campagne maakt en dus opbouwt naar een toernooi, zou ik eerder naar andere spelers kijken want die hebben een grotere kans op progressie tegen de start van het toernooi dan de speler in de woestijn.

- Rabiot gaat in alle waarschijnlijkheid tekenen bij Marseille.

- Klaassen naar Ajax ✅. Nooit echt fan geweest van de voetballer Klaassen, maar we gaan zien wat hij nog kan toevoegen aan deze ploeg.

- Rabiot gaat in alle waarschijnlijkheid tekenen bij Marseille.

- Klaassen naar Ajax ✅. Nooit echt fan geweest van de voetballer Klaassen, maar we gaan zien wat hij nog kan toevoegen aan deze ploeg.
Sowieso een aanwinst voor u kleedkamer. Type persoonlijkheid die we vorig seizoen hebben gemist.

Terug
Bovenaan