Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Puur voor zijn ontwikkeling is dat een top transfer maar mijn hart als voetballiefhebber, misschien zelfs wel voetbalromanticus, bloedt dat hij naar een van de lelijkste, meest gehate clubs van Europa gaat.
Ik snap dat het hele Red Bull verhaal niet romantisch is, maar dit is wel echt een ploeg met visie en een sterke organisatie. Ik heb eigenlijk totaal niks tegen Leipzig eerlijk gezegd.

Toptransfer voor zijn ontwikkeling vind ik nu ook wel redelijk overdreven. Hij zal er sowieso wel meer gaan spelen dan bij Atlético, maar laten we nu ook niet verwachten dat hij wekelijks in de ploeg gaat staan. Ik had hem toch nog liever naar een club zien gaan waar hij gegarandeerd zou geweest zijn van een basisplek.

Ik snap dat het hele Red Bull verhaal niet romantisch is, maar dit is wel echt een ploeg met visie en een sterke organisatie. Ik heb eigenlijk totaal niks tegen Leipzig eerlijk gezegd.

Same here, die club heeft eigenlijk een geweldige visie en beleid. Voetbal in het algemeen zou er beter bij varen als meer clubs hun handelswijze zouden kopieren.

Toptransfer voor zijn ontwikkeling vind ik nu ook wel redelijk overdreven. Hij zal er sowieso wel meer gaan spelen dan bij Atlético, maar laten we nu ook niet verwachten dat hij wekelijks in de ploeg gaat staan. Ik had hem toch nog liever naar een club zien gaan waar hij gegarandeerd zou geweest zijn van een basisplek.
Het vervelende is dat hij nu pas de overstap maakt, en niet bij het begin van de voorbereiding. Maar de concurrentie bij Leipzig op het middenveld valt heel goed mee hé. De afgelopen twee matchen speelden ze met de 33-jarige Kampl op het middenveld en Schlager is nog niet terug sinds zijn kruisbandblessure.

Puur voor zijn ontwikkeling is dat een top transfer maar mijn hart als voetballiefhebber, misschien zelfs wel voetbalromanticus, bloedt dat hij naar een van de lelijkste, meest gehate clubs van Europa gaat.
Ik vind het ook spijtig dat hij naar die klinische boel gaat. Zeker als je dan nadenkt dat het allemaal zo niet moest lopen maar goed we waren evengoed vragende partij voor een snelle transfer natuurlijk. In ieder geval zal hij daar meer spelen, de namen zijn zeker niet die van Atletico en Simons speelt al een rij hoger. Je hebt daar een mix van ervaring en vaste waarden maar daar kan Tuur zeker mee concurreren. Ik lees een aankoopoptie van 20 miljoen dus die 15% meerwaarde op doorverkoop verdienen we niets aan. Dit geeft me een De Bruyne gevoel Chelsea-Wolfsburg.
Nu een De Bruyne zal hij niet woorden maar hij mag in de toekomst wel hoger mikken. Toegegeven is dat het niet enkel aan Simeone zal gelegen hebben maar dat hij een tandje te kort kwam, wat zeker geen schande is bij Atletico hun middenveld.

Nu een De Bruyne zal hij niet woorden maar hij mag in de toekomst wel hoger mikken.
Het is een onzinnig om van die jonge spelers meteen uit te roepen tot de nieuwe Messi, Ronaldo, De Bruyne, ... genoeg briljante talenten die het niet gehaald hebben. Maar van een 19-jarige met het talent van Vermeeren zeggen dat hij niet mag mikken op het allerhoogste niveau, dat vind ik al even onzinnig eigenlijk. Op die leeftijd dachten er toch ook maar weinig dat De Bruyne een De Bruyne zou worden. Op zijn 19de speelde hij nog gewoon bij Genk, was 21 toen hij naar Chelsea ging en werd toen ook meteen uitgeleend aan Werder Bremen, was al 23 toen ie naar Wolfsburg ging. En dan duurde het eigenlijk nog tot zijn tweede seizoen bij City vooraleer iedereen echt doorhad wat een idioot Mourinho was om hem te laten gaan enkele jaren eerder bij Chelsea ... Van Salah hadden velen je in zijn Chelsea-jaren ook zot verklaard had je gezegd dat die een paar jaar later heel de PL kapot zou spelen.

- Ugarte van PSG naar Manchester United ✅. 50 miljoen + 10 aan bonussen. Medische keuring volgt.

- Kossounou (ex-Brugge) dichtbij een uitleenbeurt (€5 miljoen) van Leverkusen naar Atalanta.

- Koopmeiners naar Juventus ✅. Medische keuring volgt. Gaat over €52 miljoen + 7 aan bonussen.

- Dank Olmo eindelijk geregistreerd bij Barcelona ✅.

- Liverpool zit achter Chiesa aan.

- Ugarte van PSG naar Manchester United ✅. 50 miljoen + 10 aan bonussen. Medische keuring volgt.

- Kossounou (ex-Brugge) dichtbij een uitleenbeurt (€5 miljoen) van Leverkusen naar Atalanta.

- Koopmeiners naar Juventus ✅. Medische keuring volgt. Gaat over €52 miljoen + 7 aan bonussen.

- Dank Olmo eindelijk geregistreerd bij Barcelona ✅.

- Liverpool zit achter Chiesa aan.
Aanvullend:

Tammy Abraham zou van as roma naar West Ham gaan. Leenbeurt met verplichte aankoop volgend seizoen.
West Ham zou eventueel Ings zijn contract ontbinden om ruimte vrij te maken.

Ik zie dat ook liever gebeuren, maar daarom zou het nog niet moeten verboden worden. Of het 10x of 100x erger is, doet er toch niet toe? Het is allemaal absurd en kijk eens naar de zaken die nog "onderzocht" moeten worden van City. En ondertussen wel even door doen en de titel pakken.
Ik heb toch nergens gezegd dat het verboden moet worden dat die spelers naar daar trekken?

Alleen vind ik het niet normaal dat er hier in Europa een FPP is terwijl die sjeiks daar zomaar honderden miljoenen salaris kunnen spenderen alsof het niets is, daar mag best iets op gevonden worden. Dat is om te beginnen al niet eerlijk tegenover Europese clubs die zich aan de FFP moeten houden (in theorie).

Ik heb toch nergens gezegd dat het verboden moet worden dat die spelers naar daar trekken?

Alleen vind ik het niet normaal dat er hier in Europa een FPP is terwijl die sjeiks daar zomaar honderden miljoenen salaris kunnen spenderen alsof het niets is, daar mag best iets op gevonden worden. Dat is om te beginnen al niet eerlijk tegenover Europese clubs die zich aan de FFP moeten houden (in theorie).
Akkoord, maar die verschillen zitten natuurlijk ook al in Europa he. Als je ziet hoeveel schulden er in Spanje gemaakt wordt en dan in Nederland een Vitesse net niet verdwijnt met een pak minder. Het is natuurlijk complexer dan dat, maar wil maar zeggen dat in de topcompetities ook al meer toegelaten wordt door het land zelf dan in de kleinere.

Vraag me af waarom Atletico dan Vermeeren heeft gekocht om 6 maand later hem te laten gaan met een eventuele aankoopoptie, die indien gelicht Atletico er niet op verdient.
Hadden ze echt verwacht dat Vermeeren zo goed was om direct basisplaats materiaal te zijn?

Vraag me af waarom Atletico dan Vermeeren heeft gekocht om 6 maand later hem te laten gaan met een eventuele aankoopoptie, die indien gelicht Atletico er niet op verdient.
Hadden ze echt verwacht dat Vermeeren zo goed was om direct basisplaats materiaal te zijn?

Meer zelfs, het is een aankoopverplichting indien hij x aantal minuten of matchen mee mag spelen bij Leipzig.
Dus de Duitsers kunnen zien wat voor vlees ze in de kuip hebben, en indien tevreden hem naar het einde toe veel minuten laten maken zodat ze hem sowieso permanent kunnen vastleggen (of omgekeerd natuurlijk).

Langs de kant van Atletico is het vreemd, ja. Lijkt wel alsof ze in januari gewoon nog een back-up middenvelder in de selectie wilden hebben, en Vermeeren een relatief goedkope optie was met daarbij de bonus dat hij veel potentieel heeft. Maar dat was dan misschien geen lange-termijn plan (i.t.t. wat ze tegen Vermeeren gezegd hebben).
In ieder geval wel proper dat ze hem zonder al te veel gedoe naar Leipzig laten gaan nu.

Gewoon een gok zeker?
Ze hebben hem 6 maand kunnen uittesten en nu Simeone vindt dat hij nog geen basisplek gaat krijgen zetten ze een constructie op die ervoor zorgt dat die test echt enkel die 6 maand loon heeft gekost.

Proper naar de speler toe dat ze hem laten gaan maar ik vind persoonlijk dat het allemaal nogal een vieze nasmaak heeft. Soit, als Antwerp geen geld nodig had gehad had hij gewoon deze zomer verkocht geweest aan een ploeg vh niveau van Leipzig wss dus eind goed al goed zeker?

Gewoon een gok zeker?
Ze hebben hem 6 maand kunnen uittesten en nu Simeone vindt dat hij nog geen basisplek gaat krijgen zetten ze een constructie op die ervoor zorgt dat die test echt enkel die 6 maand loon heeft gekost.

Proper naar de speler toe dat ze hem laten gaan maar ik vind persoonlijk dat het allemaal nogal een vieze nasmaak heeft. Soit, als Antwerp geen geld nodig had gehad had hij gewoon deze zomer verkocht geweest aan een ploeg vh niveau van Leipzig wss dus eind goed al goed zeker?
Er waren trouwens nog 2 andere clubs die hem in de winter wouden overnemen maar Atletico had het mooiste plan. De familie Vermeeren (die stevig met de voeten op de grond blijven) heeft heel bewust voor Atletico gekozen wat het allemaal wel wat bizar maakt voor mij.
Goed dat ze hem met deze constructie laten gaan.

Er waren trouwens nog 2 andere clubs die hem in de winter wouden overnemen maar Atletico had het mooiste plan. De familie Vermeeren (die stevig met de voeten op de grond blijven) heeft heel bewust voor Atletico gekozen wat het allemaal wel wat bizar maakt voor mij.
Goed dat ze hem met deze constructie laten gaan.
Voor hetzelfde geld zat die uitleenbeurt mee in dat plan maar wou Leipzig die enkel incl aankoopoptie? Als Atletico dan met Vermeeren gepraat heeft en hij ook akkoord is lijkt het mij allemaal nog wel ok.
Of het moet effenaf zijn dat ze daar in Madrid dachten dat hij tegen augustus grotere stappen zou gezet hebben. Allez en dat is allemaal in de veronderstelling dat hij zelf nog zin heeft in Madrid (en dan bedoel ik zowel de club als het land, beiden kunnen een mismatch blijken na 6 maand)

Maar ergens heeft het er idd van weg dat ze hem deze winter gewoon wat blazen hebben wijsgemaakt met hun plan.

- Szczesny hangt zijn handschoenen aan de haak 🧤

- Bayern en Al Hilal zijn het eens over Coman, die zelf nog de knoop moet doorhakken.

Terug
Bovenaan