Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Ik volg je grotendeels maar als je een Jan Vertonghen of een Steven Defour hoort praten hoe ze uit hun bed stappen de dag na een match in de laatste jaren van hun carriere.

Defour zei onlangs nog dat die zelfs geen voetbal meer kan spelen in een zaal.

Maar de totale opoffering naar eten, training en rust valt in het niets in vergelijk met een wielrenner uiteraard. + weg van gezin in de meeste gevallen.

Het klopt dat een lange voetbalcarrière veel van je lichaam (en vooral benen) kan vragen. Kijk maar naar sommige trainers die op hun 40ste of 50ste compleet krom lopen.

Ik had dat zelf ook, hoe ouder ik werd hoe slechter ik de trap afkwam na een zaalvoetbalmatch, en ik speelde dan nog gewoon 1x per week vriendschappelijk en af en toe een wedstrijd buiten op groot veld.

Maar het gaat vooral om het trainings- en dieetritme dat voor de doorsnee voetballer (tenzij je Cristiano Ronaldo heet natuurlijk) gewoon een luizenleven is.

Om 9u op de club toekomen, ontbijten, een uurtje rustig trainen, wat medische behandeling of massage, anderhalf uur pauze om te eten, rusten en ontspannen, dan nog een uur een wat pittigere training of fysiek werk in de gymzaal en om 15u30 naar huis om op uw gemak playstation te gaan spelen in de zetel. Heel erg zwaar is dat niet echt natuurlijk.

De opeenvolging van de vele wedstrijden is dan wel weer een nadeel en kan zwaar doorwegen.

Maar toch zou ik met mijn ogen dicht tekenen voor het bestaan (en het bijhorende loon) van een profvoetballer, zonder twijfelen.

Laatst bewerkt:
Toch deftig materiaal voor Kompany eens afgerond. Sixtuple incoming :unsure:
20240705-143710.jpg

Ik volg je grotendeels maar als je een Jan Vertonghen of een Steven Defour hoort praten hoe ze uit hun bed stappen de dag na een match in de laatste jaren van hun carriere.

Defour zei onlangs nog dat die zelfs geen voetbal meer kan spelen in een zaal.

Maar de totale opoffering naar eten, training en rust valt in het niets in vergelijk met een wielrenner uiteraard. + weg van gezin in de meeste gevallen.
Het blijft sport hé, maar vergelijk dat met het trainingsregime van een Pieter Timmers die quasi volledige werkdagen trainde en dagelijks 7000 kcal moest binnenspelen. Derwael zit ook 30 uur per week in de gymzaal, die zat daar al in de lagere school 5 dagen per week. Als profturner ben je op het einde van je carrière fysiek er vaak ook een stuk erger aan toe dan een voetballer.

En dat zijn dan twee sporters die de vruchten van hun arbeid hebben kunnen dragen, en prijzen hebben kunnen winnen. Financieel verdiende Derwael haar voetbalex in tweede klasse op een jaar meer als zij in heel haar carrière aan prijzengeld. De meeste andere atleten in die sporten klokken dezelfde uren in training, doen aan eenzelfde roofbouw op hun lichaam en moeten het doen zonder prijzen(geld).

Ik vind het toch altijd heel lullig als voetballers dan beginnen te zagen over wat hun sport van hen vraagt hoor. Dat is ook allemaal de fout van de totaal buiten alle proportie verloningen voor die gasten natuurlijk. Geld staat daar boven professionele ambities en erkenning. Voor veel voetballers is dat puur een job, en dan tellen enkel de nulletjes voor de komma op de loonbrief. Ik ga zo'n Theate niet persoonlijk aanvallen voor zijn keuze, maar hij maakt daarmee wel duidelijk dat hij voetbalt voor de centen en niet voor sportieve ambities. Een echte topsporter, dat is iemand die alles boven alles wil winnen en de beste wil zijn. Straks zijn het Olympische Spelen, en ga je topsporters zien die meer trainen en veeleisender zijn voor hun lichaam dan de grootste hoop voetballers in de JPL, terwijl die intussen nog een job hebben als politieagent, arbeider of leerkracht. Dat zijn mensen die gaan werken om hun sport te kunnen financieren, en dan heb je voetballers die miljoenen verdienen en veel minder offers moeten doen qua tijd en fysieke belasting ...

Defour is overigens jonger dan Ronaldo, Modric of Messi en die spelen nog allemaal op het bovenste niveau. Er spelen zat veel voetballers op lager niveau einde carriere. Defour is nog maar 35 he. Die had gewoon het lichaam niet om topsport te doen en die zou gegarandeerd soortgelijke problemen in vele andere sporten ervaren.

En vermoedelijk zouden meer voetballers het langer kunnen volhouden hadden ze professioneler of meer als een echte topatleet getraind en geleefd.

En vermoedelijk zouden meer voetballers het langer kunnen volhouden hadden ze professioneler of meer als een echte topatleet getraind en geleefd.
En ze moeten het (in veel gevallen) niet langer volhouden want ze verdienen zoveel dat die 2-3 jaar extra niet uitmaakt itt ons pensioen, waar die laatste jaren wel degelijk verschil kunnen maken.

Blijft Kimmich?
50/50
Zouden wel veel wijzigingen zijn in het basiselftal natuurlijk.

Het zal een stevige uitdaging worden voor Kompany om direct resultaten te boeken.
Ging sowieso een grote overhaul worden.(Zoals ik zeiw ziekenkas boys eruit 💀)

Olise is nu in München om deal te tekenen.

Kim min Jae staat blijkbaar op de radar van Italiaanse ploeg . Hoop dat die blijft ondanks een frats in de cl vorig jaar.

Goh is dat positief te noemen? Nu weten clubs toch ook dat ie liever poen zou gaan scheppen zijn. Ik zou mij er toch niet aan wagen een club zijnde.

Toch deftig materiaal voor Kompany eens afgerond. Sixtuple incoming :unsure:
20240705-143710.jpg
Ik heb af en toe een matchke meegepikt van Leipzig en nu ook alles van Nederland en obv daarvan vind ik Simons echt nog geen Bayern Munchen materiaal. Lijkt me mentaal gewoon nog niet klaar om in zo een ploeg mee te draaien.

Goh is dat positief te noemen? Nu weten clubs toch ook dat ie liever poen zou gaan scheppen zijn. Ik zou mij er toch niet aan wagen een club zijnde.
We gaan toch niet doen alsof clubs daar naar kijken he. Als die denken een goede zaak te kunnen doen, gaan ze het echt niet laten.

Ik heb af en toe een matchke meegepikt van Leipzig en nu ook alles van Nederland en obv daarvan vind ik Simons echt nog geen Bayern Munchen materiaal. Lijkt me mentaal gewoon nog niet klaar om in zo een ploeg mee te draaien.

Ik zou ook liever Wirtz hebben dan, bijvoorbeeld. Maar misschien is de tijd dat Bayern alle talenten bij andere Duitse clubs kon wegplukken ook stilaan voorbij.

Simons zit officieel bij PSG, natuurlijk. Voor Simons zelf zou het beter zijn om nog een jaar of 2 te rijpen bij een club als Leipzig. Want PSG zal ook niet evident zijn zonder Mbappe nu.

Terug
Bovenaan