Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Anderzijds, zo slecht gaat zijn carrière niet. Waarom toch nu niet doorduwen en op zijn minst nog 5 jaar proberen om bv. In de Premier League te geraken.
Dat is wat mij het meeste tegensteekt.
Casteels had, voor zover ik kon lezen, geen andere aanbiedingen dus kiest geheel begrijpelijk voor het geld ipv te gokken op een goed EK om zo bij een andere middenmoter in Duitsland aan de slag te geraken. Voor hetzelfde geld flatert hij 2 keer en kan hij op pensioen omdat niemand hem nog wilt. Maar als het klopt dat Theate naar West Ham en Fiorentina kon vind ik dit gewoon een jammere keus van hem. Dat is een mooie stap hogerop in vergelijking met Rennes en op zijn leeftijd kan hij zelfs nog beter worden. Een Kompany zal hij nooit worden, maar dat was Vertongen ook niet en die heeft wel een mooie carrière achter de rug.

Maar bon, het is hier al vaak gezegd, tis allemaal gemakkelijk praten als het over een ander gaat.

Hoe zit het eigenlijk met Vermaelen, Wilcao? Ik dacht dat dat al zeker was dat hij jeugdtrainer werd bij Ajax, maar blijkbaar is dat niet zo?
Dat is helaas niet doorgegaan. Het is Peereboom geworden. Die heeft al wat ervaring met de jeugd van Ajax. Ik vind het zelf wel spijtig, want ik zie in Vermaelen wel potentieel. Altijd een slimme goede voetballer gevonden. Dus als Ajacied en Belg vind ik het jammer.

Casteels had, voor zover ik kon lezen, geen andere aanbiedingen dus kiest geheel begrijpelijk voor het geld ipv te gokken op een goed EK om zo bij een andere middenmoter in Duitsland aan de slag te geraken. Voor hetzelfde geld flatert hij 2 keer en kan hij op pensioen omdat niemand hem nog wilt. Maar als het klopt dat Theate naar West Ham en Fiorentina kon vind ik dit gewoon een jammere keus van hem. Dat is een mooie stap hogerop in vergelijking met Rennes en op zijn leeftijd kan hij zelfs nog beter worden. Een Kompany zal hij nooit worden, maar dat was Vertongen ook niet en die heeft wel een mooie carrière achter de rug.

Maar bon, het is hier al vaak gezegd, tis allemaal gemakkelijk praten als het over een ander gaat.
Ik zie in Theate ook geen Vertonghen eerlijk gezegd. Ik denk dat die wel een paar niveautjes lager zit.

Zelfs bij Casteels vond ik het raar. 32 is niet oud voor een doelman. Je weet dat je nummer 1 bent (bij de nummer 3 op de FIFA ranglijst ^^), dan gaan er toch aanbiedingen komen als je een beetje deftig presteert. Kan je 3 jaar later op je 35 nog altijd naar SA.

Maar zoals je zegt, hij zal ook eieren voor zijn geld gekozen hebben. Wie weet flater je toch inderdaad... en wie weet komt die aanbieding niet meer op 35... maar toch ook jammer vind ik.

Casteels kan blijkbaar 10 miljoen gaan verdienen in Saudi Arabie, dat is (als ik het internet mag geloven) van dezelfde grootorde als Ederson en Alisson in de EPL.
En gezien die bij een promovendus aan de slag gaat, zal hij wel meer dan genoeg werk hebben. Volgens mij gaat die er zelfs sterker uitkomen!

Zelfs bij Casteels vond ik het raar. 32 is niet oud voor een doelman. Je weet dat je nummer 1 bent (bij de nummer 3 op de FIFA ranglijst ^^), dan gaan er toch aanbiedingen komen als je een beetje deftig presteert. Kan je 3 jaar later op je 35 nog altijd naar SA.

Maar zoals je zegt, hij zal ook eieren voor zijn geld gekozen hebben. Wie weet flater je toch inderdaad... en wie weet komt die aanbieding niet meer op 35... maar toch ook jammer vind ik.
32 is niet oud voor een doelman maar als op je 32 nog altijd "maar" bij Wolfsburg zit ga je ook niet plots richting de top gaan na een goed EK. En als je dan een aanbieding krijgt die je een hoger loon geeft dan Courtois bij die absolute top lijkt het me iets dat echt wel heel moeilijk te weigeren is.

Theate zal ginder in de zandbak ook 3-4 keer meer verdienen dan wat West Ham of Fiorentina bieden maar die heeft, in het beste geval, nog een jaar of 10 te gaan in zijn carrière, had eigenlijk al een mooi parcours afgelegd en kreeg net weer een stap(je) hogerop aangeboden. Waar Casteels realistisch heeft gehandeld is dit imo gewoon plat opportunisme. Soit, hij zou naar verluid ook 10M of meer per jaar opstrijken dus ik denk nu ook niet dat hij wakker zal liggen van onze mening 😅

Uiteindelijk moeten we eerder pissed zijn op die Saudi's die het willen betalen, zonder goeie bedoelingen, en niet op de spelers die plots 4-5 keer hun huidig loon gaan opstrijken. Je moet al een goeie reden hebben om nee te zeggen tegen plots u loon x5 he. Als ik dat zou doen is mijn huis afbetaald na een jaar dus ik zou daar toch ook serieus over nadenken, ook al zeggen mijn hart en mijn principes radicaal nee.

Nu kan hij op 35 stoppen ipv dan nog 3jaar in de zandbak in een doel te staan...

Het leven van een profvoetballer op niveau is echt niet plezant hé. Ik zou ook gewoon iedere keer eieren voor mijn geld kiezen om zeker niet tot mijn 35ste te moeten shotten. Dus ik begrijp Theate volledig.

Zelfde met toen de Rode Duivels werden uitgefloten en er onmin was want amai die verdienen toch zoveel. Ik vraag me oprecht af hoeveel er hier zijn die effectief hun leven zouden inwisselen voor het leven van pakweg een Theate of Faes. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Courtois krijgt tegen de 15 miljoen euro per jaar bij Real Madrid.

Al vermoed ik dat die wel wat meer aan de belastingen dient af te dragen.

Nu kan hij op 35 stoppen ipv dan nog 3jaar in de zandbak in een doel te staan...

Het leven van een profvoetballer op niveau is echt niet plezant hé. Ik zou ook gewoon iedere keer eieren voor mijn geld kiezen om zeker niet tot mijn 35ste te moeten shotten. Dus ik begrijp Theate volledig.

Zelfde met toen de Rode Duivels werden uitgefloten en er onmin was want amai die verdienen toch zoveel. Ik vraag me oprecht af hoeveel er hier zijn die effectief hun leven zouden inwisselen voor het leven van pakweg een Theate of Faes. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ja, exact dit.
Dat is gewoon uw leven opzij schuiven tot je 35 bent en daarna kan je levenslang rentenieren met het geschepte geld van de verloren jaren.
Gewoon even hard zijn en incasseren.

Voetbal is net een van de sporten waar je als topsporter net het minst je leven voor moet opzij schuiven ... als je ziet welke offers andere topsporters moeten brengen voor hun sport, zowel naar tijdsinvestering als wat er gevraagd wordt van hun lichaam, terwijl die niet kunnen uitkijken naar een leven als rentenier ... toch een schrijnend gebrek aan sportieve ambitie bij veel sporters ...

Ik geef toe dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, zeker niet in de jeugd, maar ik zou heel graag willen ruilen met die mannen. Niet dat ik ongelukkig ben met mijn huidig leven, maar in volle stadions voetballen en er goed voor betaald worden? Yes please!

Ik zie in Theate ook geen Vertonghen eerlijk gezegd. Ik denk dat die wel een paar niveautjes lager zit.

Dat zou kunnen, maar we hebben hem bij de rode duivels ook nog niet zien spelen als center back.

Vertonghen ging ook pas op zijn 25e van Ajax naar Tottenham. Theate is er nu 24.

Dat zou kunnen, maar we hebben hem bij de rode duivels ook nog niet zien spelen als center back.

Vertonghen ging ook pas op zijn 25e van Ajax naar Tottenham. Theate is er nu 24.
Was bij Ajax wel al kapitein en patron in de verdediging he. Maar kan zeker nog komen. Alderweireld was ook de mindere bij Ajax (vergeleken met Vertonghen) en die heeft ook een grote ontwikkeling meegemaakt.

Was bij Ajax wel al kapitein en patron in de verdediging he. Maar kan zeker nog komen. Alderweireld was ook de mindere bij Ajax (vergeleken met Vertonghen) en die heeft ook een grote ontwikkeling meegemaakt.

Mja als hij nu naar Al-Ittihad vertrekt betwijfel ik ook of er nog iets van gaat komen.

Een betere voetballer word je ginder niet denk ik.

We gaan Theate toch niet vergelijken met Vertonghen hoop ik? Komt imo niet aan de enkels van Vertonghen en dat gaat ook echt niet gebeuren. Vertonghen was voetballend zoveel sterker

Dan heb je toch gewoon geen ambitie om te groeien of denk je van ik kan niet beter?
Beetje zwak op die leeftijd.

Voetbal is net een van de sporten waar je als topsporter net het minst je leven voor moet opzij schuiven ... als je ziet welke offers andere topsporters moeten brengen voor hun sport, zowel naar tijdsinvestering als wat er gevraagd wordt van hun lichaam, terwijl die niet kunnen uitkijken naar een leven als rentenier ... toch een schrijnend gebrek aan sportieve ambitie bij veel sporters ...

Ik volg je grotendeels maar als je een Jan Vertonghen of een Steven Defour hoort praten hoe ze uit hun bed stappen de dag na een match in de laatste jaren van hun carriere.

Defour zei onlangs nog dat die zelfs geen voetbal meer kan spelen in een zaal.

Maar de totale opoffering naar eten, training en rust valt in het niets in vergelijk met een wielrenner uiteraard. + weg van gezin in de meeste gevallen.

Terug
Bovenaan