Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Ik snap hem eigenlijk wel. Dat is toch ook een zeer middelmatige speler die nu al op zijn limieten botst. Ik ken zijn salaris niet maar al het beetje in lijn ligt met andere spelers zou ik het wss ook wel doen hoor.

Ja dat is een kutland maar sommige mindere goden verdienen daar al 250K usd per week.

Dat ie maar naar de zandbak gaat.
Was al geen fan van het feit dat West Ham interesse had, dus dat is opgelost.

Geen respect voor zo'n spelers.
Zoals hier al gezegd, uitbollen en uw pensioen en familie financieel veilig stellen, tot daar (als ze er tenminste voor uitkomen)
Maar op die leeftijd?

Nuja kan mss tiktok filmpjes beginnen maken en slecht Nederlands spreken zoals al die louis vitton dragende kutrappers waar al die spelers zich tegenwoordig precies graag aan spiegelen.

Tedesco had precies een Arabische deligatie mee naar het EK...

Niet onverwacht gezien de interviews voor het EK natuurlijk. Doodzonde wel.

Dat is dan waarschijnlijk toch ook einde als international veronderstel ik. (best wel - anders zit je daar over 2 jaar je af te vragen op het WK of hij dat niveau nu wel of niet nog zal aankunnen)

Mja kijk, 33 jaar, mooie carrière gehad. Alleen beëindig je die dan niet op een mooie manier.

Het allermooiste vind ik wat Tony Kroos doet. Gewoon stoppen op het allerhoogste niveau.
Of Jan Vertonghen: stilletjes afbouwen, eerst bij een prachtige club als Benfica, en dan nog even terug in je thuisland.

Hoe meer er naar de zandbak gaan, hoe hoger het niveau daar ook wordt.

Zou onze pintjesliga zoveel hoger van niveau? Of spelen bij één of andere obscure rechterkolom-ploeg uit de Premier League of Serie?

Hoe meer er naar de zandbak gaan, hoe hoger het niveau daar ook wordt.

Zou onze pintjesliga zoveel hoger van niveau? Of spelen bij één of andere obscure rechterkolom-ploeg uit de Premier League of Serie?

Maar we hebben het nu toch over Kevin de Bruyne, die staat toch niet op het punt terug te keren naar de JPL of af te zwakken naar een obscure rechterkolom-ploeg?
En Theate kon naar West Ham of Fiorentina. Evenzeer allesbehalve obscure ploegen toch?

Dat de topploegen daar met Kante, Ronaldo en Mitrovic goed kunnen meedraaien in onze JPL, zonder twijfel, ook omdat de top-Saudi's zo slecht niet zijn. Maar je speelt natuurlijk maar een handvol wedstrijden tegen die goeie ploegen en de rest van het jaar speel je tegen die zeikploegen, met C-garnituur spelers.

Maar we hebben het nu toch over Kevin de Bruyne, die staat toch niet op het punt terug te keren naar de JPL of af te zwakken naar een obscure rechterkolom-ploeg?
En Theate kon naar West Ham of Fiorentina. Evenzeer allesbehalve obscure ploegen toch?

Dat de topploegen daar met Kante, Ronaldo en Mitrovic goed kunnen meedraaien in onze JPL, zonder twijfel, ook omdat de top-Saudi's zo slecht niet zijn. Maar je speelt natuurlijk maar een handvol wedstrijden tegen die goeie ploegen en de rest van het jaar speel je tegen die zeikploegen, met C-garnituur spelers.
Exact dit. Die laagvliegers in de Saudi Pro League spelen met Afrikanen en Oost-Europeanen die zelfs te licht zijn voor de JPL of CPL.
Daar heb je toch geen uitdaging aan. Precies alsof de Duivels in de Nations League altijd tegen de Gibraltars, San Marino’s en Faroers van deze wereld moeten spelen.

Toch wel onverwacht dat City hem wil laten gaan
Laatste jaar van zijn contract gaat nu in en City staat erom bekend om oudere spelers niet te verlengen. Nu gaan ze er nog iets van krijgen zodat hun FFP balans iets meer in evenwicht is.

Begrijpelijk trouwens wat KDB doet. Op je 33 ga je niet meer naar Real of andere topteams en je eigen club is wss niet van plan je te verlengen dus als je moet kiezen tussen geld scheppen in de zandbak, 2e viool te gaan spelen bij een "mindere" ploeg of ermee stoppen heb ik hier wel begrip voor. Een speler als De Bruyne gaat daar ook niet naartoe voor "maar" 10M per jaar he.
Dan heb ik een pak minder begrip voor Theate, wiens carrière eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat.

Soit, ergens goed nieuws voor de RD ook. Nu weet je ineens dat je tegen het volgend WK niet meer moet rekenen op KDB in gamechanger vorm en kan je vanaf de Nations League/kwalificatie beginnen kijken wie je op zijn plek gaat zetten. Allez, zo zou het toch moeten zijn.
En als hij toch nog opgeroepen wordt heb je een 10 die het ondertussen gewend is om te spelen met mindere goden zodat er waarschijnlijk meer van zijn passes aankomen aangezien hij die niet meer verstuurd naar plaatsen waar enkel aanvallers van City gedrilld zijn om te verschijnen en de rest vd wereld zelfs niet aan denkt om naartoe te lopen.

Laatste jaar van zijn contract gaat nu in en City staat erom bekend om oudere spelers niet te verlengen. Nu gaan ze er nog iets van krijgen zodat hun FFP balans iets meer in evenwicht is.

Begrijpelijk trouwens wat KDB doet. Op je 33 ga je niet meer naar Real of andere topteams en je eigen club is wss niet van plan je te verlengen dus als je moet kiezen tussen geld scheppen in de zandbak, 2e viool te gaan spelen bij een "mindere" ploeg of ermee stoppen heb ik hier wel begrip voor. Een speler als De Bruyne gaat daar ook niet naartoe voor "maar" 10M per jaar he.
Dan heb ik een pak minder begrip voor Theate, wiens carrière eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat.

Soit, ergens goed nieuws voor de RD ook. Nu weet je ineens dat je tegen het volgend WK niet meer moet rekenen op KDB in gamechanger vorm en kan je vanaf de Nations League/kwalificatie beginnen kijken wie je op zijn plek gaat zetten. Allez, zo zou het toch moeten zijn.
En als hij toch nog opgeroepen wordt heb je een 10 die het ondertussen gewend is om te spelen met mindere goden zodat er waarschijnlijk meer van zijn passes aankomen aangezien hij die niet meer verstuurd naar plaatsen waar enkel aanvallers van City gedrilld zijn om te verschijnen en de rest vd wereld zelfs niet aan denkt om naartoe te lopen.
Aan de andere kant krijgt een Theate een loon wat hij nooit bijeen krijgt bij een Europese ploeg, met zijn kwaliteiten. Kijk naar een Casteels, die meer krijgt dan Courtois. Dat terwijl KDB wel al een serieus loon heeft gehad al die jaren.

Soit, het doet me in alle gevallen pijn als supporter en liefhebber, maar ik vind het altijd wat makkelijk om als gewone werkmens daarover te gaan oordelen. Wat ik in het verleden ook al heb gedaan met Witsel en Carrasco voor de duidelijkheid.

Ten Rouwelaar na een goede maand alweer weg bij Ajax als keeperstrainer. Hij gaat de Nederlandse enclave aanvullen bij United. Toch wel pijnlijk om zo snel weer iemand te laten gaan.

Soit, het doet me in alle gevallen pijn als supporter en liefhebber, maar ik vind het altijd wat makkelijk om als gewone werkmens daarover te gaan oordelen. Wat ik in het verleden ook al heb gedaan met Witsel en Carrasco voor de duidelijkheid.
Ja tuurlijk, maar dan ben je weer aan het kijken vanuit het standpunt van werknemer. Theate is dat uiteraard ook maar als topsporter verwacht ik precies meer ambitie, vooral omdat hij aanbiedingen had van mooie clubs in interessante competities.
Feit blijft dat, tenzij die competitie nog een ongeziene boost krijgt, je u carrière wel flink hypothekeert. Je moet dus eigenlijk al zeker zijn dat je in die 3 jaar voldoende verdient dat je daarna nooit meer tegen een bal hoeft te stampen want je niveau gaat zakken en dus je marktwaarde ook.
Maar bon, zijn keus. Hij zal veel beter aanvoelen waar zijn plafond ligt ook.

Maar het blijft natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat ze het niet moeten doen als je zelf per maand verdient wat zij daar per uur ofzo gaan scheppen.

Theate is geen Kompany of Vermaelen natuurlijk, maar ik vind het toch ook heel vroeg om die stap te zetten. In tegenstelling tot de échte toppers komt die kans voor hem misschien niet terug, dus is het ook makkelijk gezegd dat hij gek is om nu al naar daar te gaan.

Anderzijds, zo slecht gaat zijn carrière niet. Waarom toch nu niet doorduwen en op zijn minst nog 5 jaar proberen om bv. In de Premier League te geraken.

Komt dan minder over als een topsporter pur sang, maar iemand die eieren voor zijn geld kiest. Maar dat mag natuurlijk.

Ten Rouwelaar na een goede maand alweer weg bij Ajax als keeperstrainer. Hij gaat de Nederlandse enclave aanvullen bij United. Toch wel pijnlijk om zo snel weer iemand te laten gaan.

Hoe zit het eigenlijk met Vermaelen, Wilcao? Ik dacht dat dat al zeker was dat hij jeugdtrainer werd bij Ajax, maar blijkbaar is dat niet zo?

Terug
Bovenaan