Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Die salarissen zijn volgens mij ook gecapt onder FFP. In de PL moet dat naar 85% dacht ik (en 70% voor diegene die in Europa spelen), in België dacht ik dat dat ook al ingevoerd was?

EDIT: Procentueel t.o.v. inkomsten moet dat zijn

Maar je focust enkel op de mislukkingen? Waarom neem je in je analyse de toptransfers ook niet mee?

Als je regelmatig een speler voor 20M+ kan verkopen dan mag je ook af en toe een flater als Yaremchuk doen (wat niet wil zeggen dat ze daar serieus op gevloekt zullen hebben)

Ik zie niet in hoe die loonlast buitensporig is momenteel als je kijkt naar de resultaten van de laatste 5 seizoenen. rsca is aan het kwakkelen, antwerp moet besparen, standard zit in verval... op zo een moment moet je als Club zijnde gewoon toeslaan en de kloof zo groot mogelijk maken.
Als je de (uitgaande) toptransfers meerekent elk jaar betekent dat een grote flopper van een inkomende dubbel weerslag heeft imo. Als je (imo) slim rekent kijk je enkel naar waar je op kan rekenen +-.

Again : een gat van +30M euro recurrente kosten. Dat is gigantisch tegenover de totale waarde van onze clubs. Dit is niet hetzelfde als beetje afhankelijk zijn van je half deftige speler die je voor 3-4M kan verkopen om weer 2 jaar door te kunnen klooien. Dit zijn bedragen die je moet overbruggen met een voorraad eigen vermogen en/of uitgaande kleppers. Daar moet je een veilige balans in zien te scheppen. Deze loonkost is té hoog.

Als je de (uitgaande) toptransfers meerekent elk jaar betekent dat een grote flopper van een inkomende dubbel weerslag heeft imo. Als je (imo) slim rekent kijk je enkel naar waar je op kan rekenen +-.

Again : een gat van +30M euro recurrente kosten. Dat is gigantisch tegenover de totale waarde van onze clubs. Dit is niet hetzelfde als beetje afhankelijk zijn van je half deftige speler die je voor 3-4M kan verkopen om weer 2 jaar door te kunnen klooien. Dit zijn bedragen die je moet overbruggen met een voorraad eigen vermogen en/of uitgaande kleppers. Daar moet je een veilige balans in zien te scheppen. Deze loonkost is té hoog.
Vroeger waren we braver en hadden we niet zo'n recurrent gat tussen inkomsten/uitgaven en toen was de 2e plaats ook elk jaar het hoogst haalbare... geef mij dan maar onze huidige CFO

Om progressie te maken moet je berekende risico's durven te nemen

Vroeger waren we braver en hadden we niet zo'n recurrent gat tussen inkomsten/uitgaven en toen was de 2e plaats ook elk jaar het hoogst haalbare... geef mij dan maar onze huidige CFO

Je bestuur moet 2-3 jaar een type Devroe laten kullen en je bent daarna 5 jaar op de dool. Alles gaat goed nu alles tegen 100km/u blijft gaan. Maar leven op niet-gerealiseerde inkomsten is gevaarlijk. Club is niet uit het dal gekropen door enkel veel uit te geven.

Eerst is Anderlecht in elkaar gestuikt door financieel wanbeleid terwijl Club planmatig en gezond is gegroeid. En nu heeft Club wel wat absolute monsterlonen op de balans staan. Ik zeg maar : de juiste balans is nodig want het kan zo maar eens héél snel gaan.

Je bestuur moet 2-3 jaar een type Devroe laten kullen en je bent daarna 5 jaar op de dool. Alles gaat goed nu alles tegen 100km/u blijft gaan. Maar leven op niet-gerealiseerde inkomsten is gevaarlijk. Club is niet uit het dal gekropen door enkel veel uit te geven.

Eerst is Anderlecht in elkaar gestuikt door financieel wanbeleid terwijl Club planmatig en gezond is gegroeid. En nu heeft Club wel wat absolute monsterlonen op de balans staan. Ik zeg maar : de juiste balans is nodig want het kan zo maar eens héél snel gaan.
Dat besef zal er ondertussen ook wel zijn zeker gezien het verloop van de laatste sportieve jaren van Club in de JPL.

Dat besef zal er ondertussen ook wel zijn zeker gezien het verloop van de laatste sportieve jaren van Club in de JPL.
De voornaamste architect van de groei is onder lichte dwang moeten afstappen dus nu zal een andere paus het traject moeten verderzetten en/of de positie consolideren. Je moet in die geschiedenis van de JPL maar eens terugloeren om te zien hoe vlot een ondergang kan ingezet worden onder nieuw bewind. Anderlecht kan er van meespreken want die hebben zo 2-3 verhalen meegemaakt en telkens met een licht andere variant. Standard idem dito. Ik kan me inbeelden dat het niet simpel instappen is als de club in hoogconjunctuur zit. De eerste jaren met een volle buidel met mooi eigen kapitaal kan je nog wat flappen er tegenaan smijten, maar na 2-3 komt je (gebrek aan) visie tevoorschijn.

Manchester United is nog steeds niet bekomen van het vertrek van Sir Alex en David Gill.

Puur een gevolg van ons model en ons gebrek aan consistentie qua Europees voetbal. Speler komen naar hier wetende dat ze van bij ons uit altijd een mooie transfer kunnen maken en de club meedenkt met de speler. Maar de spelers lijken daardoor te vergeten dat de club er ook beter van moet worden. In een club die elk jaar een potentiële titelkandidaat is en elk jaar Europees haalt, heeft meestal meer te bieden dan ons zowel qua loon als prestige. De clubs die dat niet hebben, laten hun spelers dan ook altijd gaan voor echte soldenprijzen.

Leicester biedt 17 miljoen voor Bilal en Benfica 8 miljoen voor El Ouahdi. No go prijzen. Maar dan gaan spelers moeilijk doen en zit Genk met de rug tegen de muur gezien we bvb dit seizoen opnieuw in een bouwjaar zitten. Voor Bilal is de prijs ridicuul en El Ouahdi is ocharme een half jaar basisspeler.

Dringend tijd dat we die stap vooruit zetten en dat al onze financiële zaken op orde zijn. Dan kunnen we ons op dit vlak wellicht meer permitteren.

On a similar but somehow other note heb ik het ook gehad met toestanden als een Bilal die begin vorig seizoen al niet genoeg kon herhalen hoe het zijn laatste seizoen Genk was en dit dat. Gewoon bakkes houden en voetballen, jongen.

Dit dus hé idd, voor mij heeft zo'n speler al heel snel afgedaan met zo'n uitspraken.
Ik ben het hier nog komen zeggen vorig seizoen net na de uitspraken ... had verdorie amper statistieken inzake assists & goals - en nog altijd niet geweldig op dat vlak, maar goed, ik werd toen terecht gewezen op het feit dat hij wel degelijk andere statistieken kan voorleggen om zijn waarde te hebben en goed, dat zal wel kloppen.

Maar dan al zo van de toren te komen blazen, terwijl er nu precies nog niet te veel ploegen zitten te wachten op hem als ik het zo zie? En Leceister die vooral zijn gat niet wil verbranden?
Daar moet ik altijd eens goed mee lachen, en nu natuurlijk beetje moeilijk komen doen tov Genk - klassieker in het voetbal zoiets.

Zoiets lees ik toch niet echt graag. Maar goed, ik ben zelf een conservatieve mens op dat gebied.

Voor de rest ken ik er niets van, hoe dat in zijn gang gaat etc, maar ik lees op SN3 toch van enkel members die er iets van kennen dat de jaarrekeningen van Club er best wel nog altijd goed uit zien, dus ik maak me zeker nog niet echt zorgen.

De voornaamste architect van de groei is onder lichte dwang moeten afstappen dus nu zal een andere paus het traject moeten verderzetten en/of de positie consolideren. Je moet in die geschiedenis van de JPL maar eens terugloeren om te zien hoe vlot een ondergang kan ingezet worden onder nieuw bewind. Anderlecht kan er van meespreken want die hebben zo 2-3 verhalen meegemaakt en telkens met een licht andere variant. Standard idem dito. Ik kan me inbeelden dat het niet simpel instappen is als de club in hoogconjunctuur zit. De eerste jaren met een volle buidel met mooi eigen kapitaal kan je nog wat flappen er tegenaan smijten, maar na 2-3 komt je (gebrek aan) visie tevoorschijn.

Manchester United is nog steeds niet bekomen van het vertrek van Sir Alex en David Gill.
Madou komt natuurlijk niet van buiten de structuur van Brugge, zoals Devroe of andere oelewappers bij Anderlecht indertijd.

17 mio voor Bilal, dat lijkt mij toch een keuze met de ogen dicht te zijn?

Hoe bedoel je?
Zijn marktwaarde is alleszins 30 miljoen. Uiteraard een onhaalbare en onrealistische prijs. Maar met bonussen erbij moogt ge toch echt niet onder de 25 eindigen. Ondanks zijn statistieken blijft het echt iemand met een zeer grote toekomst.

Dat was natuurlijk wel al even bezig onder het beleid Van Holsbeeck/Bayat hè.

Devroe met zijn matige spelers met monstercontracten uiteraard dat laatste duwtje dat de club nodig had om jaren financieel op de dool te zijn.

17m is idd een belachelijk bod voor BEK, maar dat je dan direct weer trainingen enzo begint te skippen pfffffffff :laugh:

Spelers mogen bij momenten toch ook eens wat beter nadenken hoor. Dergelijke acties schrikken namelijk ook gewoon clubs af.

Dat was natuurlijk wel al even bezig onder het beleid Van Holsbeeck/Bayat hè.

Devroe met zijn matige spelers met monstercontracten uiteraard dat laatste duwtje dat de club nodig had om jaren financieel op de dool te zijn.
Devroe heeft bij Club ook een hypotheek op de toekomst genomen. Bij Anderlecht heeft ie inderdaad enkel de genadeslag toegediend.

Als ge El-Khannous voor minder geld dan Nusa naar de Premier League laat gaan, hebt ge slecht werk geleverd.

De vraag is wat het slechte werk is. In mijn ogen is dit niet het slechte werk, maar het gevolg van het slechte werk dat ons geen consistente top 3 club maakt. Club heeft meer aan te bieden dan KRC door hun consistentie. Spelers gaan al vlugger tevreden zijn om nog een jaar te blijven, want het is elk jaar strijden voor de titel en elk jaar Europees voetbal en een hoger loon dan bij ons.

17m is idd een belachelijk bod voor BEK, maar dat je dan direct weer trainingen enzo begint te skippen pfffffffff :laugh:

Spelers mogen bij momenten toch ook eens wat beter nadenken hoor. Dergelijke acties schrikken namelijk ook gewoon clubs af.
Welja ben je die dan niet liever kwijt? Zelfs onder de marktwaarde? Oprechte vragen

Welja ben je die dan niet liever kwijt? Zelfs onder de marktwaarde? Oprechte vragen
Tsja, uiteindelijk wel denk ik.

Probleem is dat nu Leicester ook zeker niet happig gaat zijn om (veel) meer te bieden. Die weten ook dat Bilal Genk nu in een moeilijke situatie brengt door zijn gedrag.

Ik weet nu ook niet of er afspraken gemaakt zijn tussen Bilal & Genk op dat vlak. Als je afspreekt dat je mag vertrekken bij een bod dat stookt met zijn marktwaarde en je het vervolgens gaat weigeren, dan kan ik ergens nog snappen dat je dergelijk gedrag vertoont. Maar dat is hier nu niet het geval aangezien het net niet de helft is van zijn marktwaarde.

Terug
Bovenaan