Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je de (uitgaande) toptransfers meerekent elk jaar betekent dat een grote flopper van een inkomende dubbel weerslag heeft imo. Als je (imo) slim rekent kijk je enkel naar waar je op kan rekenen +-.Maar je focust enkel op de mislukkingen? Waarom neem je in je analyse de toptransfers ook niet mee?
Als je regelmatig een speler voor 20M+ kan verkopen dan mag je ook af en toe een flater als Yaremchuk doen (wat niet wil zeggen dat ze daar serieus op gevloekt zullen hebben)
Ik zie niet in hoe die loonlast buitensporig is momenteel als je kijkt naar de resultaten van de laatste 5 seizoenen. rsca is aan het kwakkelen, antwerp moet besparen, standard zit in verval... op zo een moment moet je als Club zijnde gewoon toeslaan en de kloof zo groot mogelijk maken.
En ook RIP voetbal. Jammer dat die niet meer op Europese velden gaat rondlopen.Vroeger waren we braver en hadden we niet zo'n recurrent gat tussen inkomsten/uitgaven en toen was de 2e plaats ook elk jaar het hoogst haalbare... geef mij dan maar onze huidige CFOAls je de (uitgaande) toptransfers meerekent elk jaar betekent dat een grote flopper van een inkomende dubbel weerslag heeft imo. Als je (imo) slim rekent kijk je enkel naar waar je op kan rekenen +-.
Again : een gat van +30M euro recurrente kosten. Dat is gigantisch tegenover de totale waarde van onze clubs. Dit is niet hetzelfde als beetje afhankelijk zijn van je half deftige speler die je voor 3-4M kan verkopen om weer 2 jaar door te kunnen klooien. Dit zijn bedragen die je moet overbruggen met een voorraad eigen vermogen en/of uitgaande kleppers. Daar moet je een veilige balans in zien te scheppen. Deze loonkost is té hoog.
Je bestuur moet 2-3 jaar een type Devroe laten kullen en je bent daarna 5 jaar op de dool. Alles gaat goed nu alles tegen 100km/u blijft gaan. Maar leven op niet-gerealiseerde inkomsten is gevaarlijk. Club is niet uit het dal gekropen door enkel veel uit te geven.Vroeger waren we braver en hadden we niet zo'n recurrent gat tussen inkomsten/uitgaven en toen was de 2e plaats ook elk jaar het hoogst haalbare... geef mij dan maar onze huidige CFO
Om progressie te maken moet je berekende risico's durven te nemen
Dat besef zal er ondertussen ook wel zijn zeker gezien het verloop van de laatste sportieve jaren van Club in de JPL.Je bestuur moet 2-3 jaar een type Devroe laten kullen en je bent daarna 5 jaar op de dool. Alles gaat goed nu alles tegen 100km/u blijft gaan. Maar leven op niet-gerealiseerde inkomsten is gevaarlijk. Club is niet uit het dal gekropen door enkel veel uit te geven.
Eerst is Anderlecht in elkaar gestuikt door financieel wanbeleid terwijl Club planmatig en gezond is gegroeid. En nu heeft Club wel wat absolute monsterlonen op de balans staan. Ik zeg maar : de juiste balans is nodig want het kan zo maar eens héél snel gaan.
De voornaamste architect van de groei is onder lichte dwang moeten afstappen dus nu zal een andere paus het traject moeten verderzetten en/of de positie consolideren. Je moet in die geschiedenis van de JPL maar eens terugloeren om te zien hoe vlot een ondergang kan ingezet worden onder nieuw bewind. Anderlecht kan er van meespreken want die hebben zo 2-3 verhalen meegemaakt en telkens met een licht andere variant. Standard idem dito. Ik kan me inbeelden dat het niet simpel instappen is als de club in hoogconjunctuur zit. De eerste jaren met een volle buidel met mooi eigen kapitaal kan je nog wat flappen er tegenaan smijten, maar na 2-3 komt je (gebrek aan) visie tevoorschijn.Dat besef zal er ondertussen ook wel zijn zeker gezien het verloop van de laatste sportieve jaren van Club in de JPL.
Puur een gevolg van ons model en ons gebrek aan consistentie qua Europees voetbal. Speler komen naar hier wetende dat ze van bij ons uit altijd een mooie transfer kunnen maken en de club meedenkt met de speler. Maar de spelers lijken daardoor te vergeten dat de club er ook beter van moet worden. In een club die elk jaar een potentiële titelkandidaat is en elk jaar Europees haalt, heeft meestal meer te bieden dan ons zowel qua loon als prestige. De clubs die dat niet hebben, laten hun spelers dan ook altijd gaan voor echte soldenprijzen.
Leicester biedt 17 miljoen voor Bilal en Benfica 8 miljoen voor El Ouahdi. No go prijzen. Maar dan gaan spelers moeilijk doen en zit Genk met de rug tegen de muur gezien we bvb dit seizoen opnieuw in een bouwjaar zitten. Voor Bilal is de prijs ridicuul en El Ouahdi is ocharme een half jaar basisspeler.
Dringend tijd dat we die stap vooruit zetten en dat al onze financiële zaken op orde zijn. Dan kunnen we ons op dit vlak wellicht meer permitteren.
On a similar but somehow other note heb ik het ook gehad met toestanden als een Bilal die begin vorig seizoen al niet genoeg kon herhalen hoe het zijn laatste seizoen Genk was en dit dat. Gewoon bakkes houden en voetballen, jongen.
Vroeger waren we braver en hadden we niet zo'n recurrent gat tussen inkomsten/uitgaven en toen was de 2e plaats ook elk jaar het hoogst haalbare... geef mij dan maar onze huidige CFO
Om progressie te maken moet je berekende risico's durven te nemen
Madou komt natuurlijk niet van buiten de structuur van Brugge, zoals Devroe of andere oelewappers bij Anderlecht indertijd.De voornaamste architect van de groei is onder lichte dwang moeten afstappen dus nu zal een andere paus het traject moeten verderzetten en/of de positie consolideren. Je moet in die geschiedenis van de JPL maar eens terugloeren om te zien hoe vlot een ondergang kan ingezet worden onder nieuw bewind. Anderlecht kan er van meespreken want die hebben zo 2-3 verhalen meegemaakt en telkens met een licht andere variant. Standard idem dito. Ik kan me inbeelden dat het niet simpel instappen is als de club in hoogconjunctuur zit. De eerste jaren met een volle buidel met mooi eigen kapitaal kan je nog wat flappen er tegenaan smijten, maar na 2-3 komt je (gebrek aan) visie tevoorschijn.
Manchester United is nog steeds niet bekomen van het vertrek van Sir Alex en David Gill.
17 mio voor Bilal, dat lijkt mij toch een keuze met de ogen dicht te zijn?
Dat was natuurlijk wel al even bezig onder het beleid Van Holsbeeck/Bayat hè.Je bestuur moet 2-3 jaar een type Devroe laten kullen en je bent daarna 5 jaar op de dool. Alles gaat goed nu alles tegen 100km/u blijft gaan. Maar leven op niet-gerealiseerde inkomsten is gevaarlijk. Club is niet uit het dal gekropen door enkel veel uit te geven.
Devroe heeft bij Club ook een hypotheek op de toekomst genomen. Bij Anderlecht heeft ie inderdaad enkel de genadeslag toegediend.Dat was natuurlijk wel al even bezig onder het beleid Van Holsbeeck/Bayat hè.
Devroe met zijn matige spelers met monstercontracten uiteraard dat laatste duwtje dat de club nodig had om jaren financieel op de dool te zijn.
Als ge El-Khannous voor minder geld dan Nusa naar de Premier League laat gaan, hebt ge slecht werk geleverd.
Welja ben je die dan niet liever kwijt? Zelfs onder de marktwaarde? Oprechte vragen17m is idd een belachelijk bod voor BEK, maar dat je dan direct weer trainingen enzo begint te skippen pfffffffff
Spelers mogen bij momenten toch ook eens wat beter nadenken hoor. Dergelijke acties schrikken namelijk ook gewoon clubs af.
Tsja, uiteindelijk wel denk ik.Welja ben je die dan niet liever kwijt? Zelfs onder de marktwaarde? Oprechte vragen