Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Voetbalclubs en spelers verdienen 0 compassie. Ik weet dat ik er zeer extreem over denk, en ik zie hetzelfde als u gebeuren. En ik heb daar geen enkel probleem mee.
Inderdaad. Dat is dan een tabula rasa voor het voetbal, al die lonen gaan moeten genormaliseerd worden want je kan die niet meer dekken met transferinkomsten.

En dan wordt de finale van Champions League gespeeld om 4u snachts want dan kunnen de Aziaten kijken zonder hun wekker te zetten want die brengen meer geld in het laatje...
Het enige wat er gaat gebeuren in zulk scenario is, vrees ik, veel meer macht richting sponsors en een nog grotere overmacht voor de olieclubs.

De 5 miljoen die Club krijgt voor Yaremchuck is blijkbaar inclusief bonussen. Het vaste deel is amper 2 miljoen.

Inderdaad. Dat is dan een tabula rasa voor het voetbal, al die lonen gaan moeten genormaliseerd worden want je kan die niet meer dekken met transferinkomsten.

Ik ben helemaal voor. Als die tabula rasa er voor IE DE REEN zou zijn. Maar ik kan me bvb indenken dat hier in België Anderlecht, Antwerp, Union en Lommel ineens "on another playing field" gaan spelen met hun geldschieters. Die zullen ook moeten inleveren, maar niet zoveel als andere clubs. En dan gaat elke goede voetballer gewoon naar die clubs...

Ik ben helemaal voor. Als die tabula rasa er voor IE DE REEN zou zijn. Maar ik kan me bvb indenken dat hier in België Anderlecht, Antwerp, Union en Lommel ineens "on another playing field" gaan spelen met hun geldschieters. Die zullen ook moeten inleveren, maar niet zoveel als andere clubs. En dan gaat elke goede voetballer gewoon naar die clubs...
Maar die clubs hebben nu ook al die geldschieters, waardoor ze nu ook al in een andere categorie (kunnen) spelen, en waarbij zeker de grote internationale clubs ook nu al een quasi onoverbrugbare kloof hebben met de rest. Ik denk dat er op dat vlak weinig verschil zal zijn, al zal je zeker aanvankelijk wellicht wel nog meer spelers richting de woestijn zien trekken. Maar dan is dat maar zo.

Antwerp mag je schrappen, de jaarrekeningen van Ghelamco kleuren bloedrood. Gheysens gaat maar weinig meer kunnen investeren en die hun business model is gebaseerd op talenten duur verkopen. Als over 2 jaar voetballerd ten allen tijden gratis kunnen vertrekken, mogen ze daar ook het licht uitdoen.

Maar bon, we zullen wel zien hoe het loopt.

Blijkbaar is er op zeer hoog niveau ook een heel ding bezig over het afschaffen van het transferstelsel. Een soort van Bosman 2.0 arrest dat begonnen is met een probleem rond Lasanne Diarra en Lokomotiv Moskou in 2014. Die heeft door de FIFA reglementeringen rond transfers een jaar lang niet kunnen spelen. Daarna is er een heel traject gestart (oa langs België) om de algemene FIFA reglementeringen rond transfers aan te pakken. De verwachting is dat dit er uiteindelijk ook door gaat komen en dat voetballers dan aan dezelfde regels gaan moeten voldoen als gewone werknemers qua contracten, opzegtermijnen, vergoedingen, .... Maw het ineenstuiken van de transfermarkt in zijn geheel.

Dit zou natuurlijk catastrofaal zijn voor alle landen en teams die niet in handen van een of andere belachelijke oliesjeik zijn. Maar jammer genoeg lijkt het op middellange termijn niet echt onrealistisch als ik het zo hoor/lees.
Laat ons eerlijk zijn, dat is toch quasi wat er nu ook al gebeurt?
Mss dat het nog extremer zal worden, dat wel, maar ook dat zie je nu eigenlijk al.

Bod op Penders zou dus ondertussen 20 miljoen bedragen en dat zonder bonussen en een doorverkoopercentage.
Ik word hier echt mismoedig van van zoiets... Maar ja, het is wel geschift.

Echt te zot voor worden dit toch? 1 match in eerste klasse... Oké, die maakte wel indruk bij Jong Genk als 17 jarige al, maar dit is toch overdreven. Chelsea hun businessmodel is toch om mottig van te worden. Gewoon alles met iet wat talent kopen, uitlenen en dan hopen dat er ergens 1 supertalent tussen zit dat ooit goed genoeg wordt.

Overigens wat heeft Genk er aan om die nog een jaar in België te houden? Die is 18, die gaat sowieso nog zijn fouten maken en dat is allemaal ok als je er in de toekomst er de vruchten van plukt, maar die is na een jaar toch weg? Zo maak je Van Crombrugge toch gewoon ontevreden? En dat is een zeer degelijke keeper. Kun je Penders even goed nu al laten gaan. Zo een bod kan je Genk zijnde niet weigeren, maar laat hem dan gewoon definitief gaan.

Echt te zot voor worden dit toch? 1 match in eerste klasse... Oké, die maakte wel indruk bij Jong Genk als 17 jarige al, maar dit is toch overdreven. Chelsea hun businessmodel is toch om mottig van te worden. Gewoon alles met iet wat talent kopen, uitlenen en dan hopen dat er ergens 1 supertalent tussen zit dat ooit goed genoeg wordt.

Overigens wat heeft Genk er aan om die nog een jaar in België te houden? Die is 18, die gaat sowieso nog zijn fouten maken en dat is allemaal ok als je er in de toekomst er de vruchten van plukt, maar die is na een jaar toch weg? Zo maak je Van Crombrugge toch gewoon ontevreden? En dat is een zeer degelijke keeper. Kun je Penders even goed nu al laten gaan. Zo een bod kan je Genk zijnde niet weigeren, maar laat hem dan gewoon definitief gaan.

Ikzelf zou ook gewoon HVC keeper maken van de A-ploeg. Toekomstgericht een betere zaak, gezien het volgende talent de 16-jarige Kiabba is en we met Vliegen een keeper van Jong Genk/tweede keeper voor volgend seizoen hebben. Als we Penders nu eerste keeper maken, is Van Crombrugge weg. Die was immers al PISSED dat die zondag niet in de goal stond, tegen de gemaakte afspraken in waarbij die na Vandevoordt eerste keeper zou worden.

Ikzelf zou ook gewoon HVC keeper maken van de A-ploeg. Toekomstgericht een betere zaak, gezien het volgende talent de 16-jarige Kiabba is en we met Vliegen een keeper van Jong Genk/tweede keeper voor volgend seizoen hebben. Als we Penders nu eerste keeper maken, is Van Crombrugge weg. Die was immers al PISSED dat die zondag niet in de goal stond, tegen de gemaakte afspraken in waarbij die na Vandevoordt eerste keeper zou worden.
Ik had gelezen dat HVC (licht) geblesseerd was en dat daarom Penders in de goal stond, daar is dan niets van aan?

De 5 miljoen die Club krijgt voor Yaremchuck is blijkbaar inclusief bonussen. Het vaste deel is amper 2 miljoen.
Ja is niet veel er valt wel een loon weg dat is positief. Enkel boyata proberen verpatsen voor een appel en een ei die kerel verdient 3miljoen bij ons.

Over de transfer van Penders naar Chelsea dus een mondeling akkoord en blijkbaar zou die toch nog een jaar blijven. Geen idee wat ik van die situatie moet denken. Dik cashen, maar ik ben vooral benieuwd naar de strijd om de basisplaats in de goal. Gaan ze Penders durven benchen? Niet dat dat per se hoeft voor mij, want hij doet het tot nu toe top.

Terug
Bovenaan