Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Geen idee of het op mij is maar ik bedoelde bij die 2 jaar Genk in mijn traject dat hij nog niet verkocht is hoor. Basically wat Genk voor ogen had dus.

Hem opnieuw huren, al dan niet gratis, van Chelsea zou ik ook niet doen want dan ben je idd verplicht om hem op te stellen en zo kan je volgend talent niet groeien. Of in het huidige geval ben je dan Van Crombrugge kwijt.
Ah, verkeerd begrepen 😀

Ik zou dat bij een keeper nooit doen. Het gaat Genk alleen maar blokkeren aangezien ze hem 2 seizoenen moeten laten spelen. Dan zou ik het achter mij laten en inzetten op andere keepers. Zeker als blijkt dat ze misschien toch niet de sterkste kern hebben.

Het probleem is dat ze de keuze gemaakt hebben voor bepaalde keepers en dat waren Penders en Pieklak. Daarom zijn andere jonge keepers (zoals Chambaere) mogen gaan. En nu verkiest Pieklak de bank van Lommel en het traject van de City Group en Penders de mensenhandel genaamd Chelsea.

Trouwens: Die vergelijking met Courtois. Vergeet niet dat die wel al tenminste een seizoen gespeeld had EN prijzen gewonnen had vooraleer die vertrok. Nu laten we spelers gaan die nog letterlijk niks bewezen hebben.

En inderdaad: Die wordt dan verkocht om hier uitgeleend te worden. En dan gaat die moeten spelen en is Van Crombrugge weg. Die gast is (en dat weet ik met één tussenstap van hemzelf) PISSED. Er was een plan opgesteld met hem: Een jaar 2de keeper na VDV, dan eerste keeper en Penders begeleiden en dan Penders in de goal. Die had dus verwacht in de goal te staan zondag en dat was niet het geval. Dat ging in zijn boek dus tegen de gemaakte afspraken in. Als dit nu doorgaat, is die weg. En dan hebt ge na Penders niks. Want we hebben van ellende al een 25-jarige moeten kopen om te keepen bij Jong Genk.

Dat is nog altijd 12 miljoen gewoon weggepist. Niet dat Club het zich niet kan veroorloven op dit moment, maar zo'n transfers moeten er toch niet teveel zijn want het tij kan snel keren.
Vanaf het begin gezegd : Die transfer was amper te veroorloven sowieso. Compleet krankzinnig. Die hebben zich op een positie gezet waar 1 extra transferflater betekende dat je je voorsprong volledig kwijt bent.

Na de miraculeuze playoffs hebben ze dat nog mooi kunnen maskeren.

Als het in een model is waarbij hij nog 2 jaar bij Genk mag spelen (à la Vandevoordt en Leipzig), why not?
Vind het ook verschrikkelijk rap, maar met de juiste constructie kan dat een win-win-win zijn.
Daar heb je enkel profijt bij als ze kut blijken te zijn. Want anders komen ze voor een appel en een ei uw toptalent halen, clausule van minimum aantal gespeelde wedstrijden en dus blokkeren van het volgende talent.

10 miljoen voor een doelman zonder ervaring is ook wel moeilijk te weigeren als club.

Het gaat over minstens 15 miljoen, maar dan nog.
Kvind dat een beetje een scheve redenering. "Een doelman zonder ervaring". Het is ons grootste keeperstalent sinds Courtois en die heeft enkel geen ervaring omdat we die al zouden laten gaan vooraleer die in de eerste ploeg zit.

Walgelijke evolutie die voetbalconglomerates. En al de tweede speler in deze mercato die we zo verliezen vooraleer die maar iets heeft kunnen bijdragen aan onze ploeg. Dan hebben we een top jeugdopleiding, maar wat hebben we er als supporter aan als ge iedereen kwijt zijt vooraleer ge een ploeg kunt bouwen om een prijs mee te halen. En zo zet ge de deur voor elke jongere open en houdt ge zelf "speler X zonder ervaring" of "Wij kunnen niet zoveel vragen als ploeg X of Y want die hebben meer naam door prijzen" in stand.

Ik ben echt woedend over deze evolutie en als het zo doorgaat, gaat mijn decennia lang parcours als supporter echt wel stoppen. Supporter zijn kost tijd en geld, tijd en geld dat niet naar mijn gezin gaat, maar als het enkel voor een club is waar we op het veld B-spelers zien terwijl al de toppers al weg zijn voor we er iets aan hebben... Dan kan ik die tijd en dat geld elders beter spenderen.

Kvind dat een beetje een scheve redenering. "Een doelman zonder ervaring". Het is ons grootste keeperstalent sinds Courtois en die heeft enkel geen ervaring omdat we die al zouden laten gaan vooraleer die in de eerste ploeg zit.

Walgelijke evolutie die voetbalconglomerates. En al de tweede speler in deze mercato die we zo verliezen vooraleer die maar iets heeft kunnen bijdragen aan onze ploeg. Dan hebben we een top jeugdopleiding, maar wat hebben we er als supporter aan als ge iedereen kwijt zijt vooraleer ge een ploeg kunt bouwen om een prijs mee te halen. En zo zet ge de deur voor elke jongere open en houdt ge zelf "speler X zonder ervaring" of "Wij kunnen niet zoveel vragen als ploeg X of Y want die hebben meer naam door prijzen" in stand.

Ik ben echt woedend over deze evolutie en als het zo doorgaat, gaat mijn decennia lang parcours als supporter echt wel stoppen. Supporter zijn kost tijd en geld, tijd en geld dat niet naar mijn gezin gaat, maar als het enkel voor een club is waar we op het veld B-spelers zien terwijl al de toppers al weg zijn voor we er iets aan hebben... Dan kan ik die tijd en dat geld elders beter spenderen.
Ik begrijp de frustraties, maar dat werkt natuurlijk op alle niveau's he. Genk haalt ook ergens jeugd weg met betere voorwaarden. Net zoals mijn club Ajax. Die halen een jeugdspeler bij MVV bijvoorbeeld en dan komt Barcelona die bij Ajax weghalen (voorbeeld). Dat is frustrerend, maar zo werkt het nu eenmaal. Het is altijd hopen dat de speler in kwestie geduld heeft en niet zwicht voor het grote geld en grotere club. Als Belg hoop ik natuurlijk dat Penders de juiste keuze maakt en zo rustig kan groeien.

Ik begrijp de frustraties, maar dat werkt natuurlijk op alle niveau's he. Genk haalt ook ergens jeugd weg met betere voorwaarden. Net zoals mijn club Ajax. Die halen een jeugdspeler bij MVV bijvoorbeeld en dan komt Barcelona die bij Ajax weghalen (voorbeeld). Dat is frustrerend, maar zo werkt het nu eenmaal. Het is altijd hopen dat de speler in kwestie geduld heeft en niet zwicht voor het grote geld en grotere club. Als Belg hoop ik natuurlijk dat Penders de juiste keuze maakt en zo rustig kan groeien.
Dit toch ook ja.

Ik vind het belachelijk van Penders om dit te doen maar aan de clubzijde moet Genk gewoon zijn bek houden he. Die hebben, zoals elke topclub trouwens, ook een hele jeugdwerking die begint met het wegplukken van spelers bij kleinere clubs in hun regio. En dat gaat verder tot op het niveau van de eerste ploeg waar ze ook spelers en trainers wegplukken bij mindere goden in 1e en 2e klasse, al dan niet tijdens de winterstop.

En als die gekken van Chelsea +15 miljoen willen leggen voor een keeper die op papier dan wel het talent heeft van een Courtois maar die nog nooit op het hoogste niveau gepresteerd heeft, en de jongen er ook oren naar heeft, moet je gewoon u grootste strik uit de schuif halen en rond hem binden.

Ik spreek over als club zijnde, als fan begrijp ik u volledig en ben ik het totaal met u eens.
Ook 1 van de redenen waarom ik niet naar club NXT kijk. Je begint dan talenten, waar heel veel verloop is, te projecteren naar de eerste ploeg om een jaar later in een compleet andere situatie te zitten.

Dit toch ook ja.

Ik vind het belachelijk van Penders om dit te doen maar aan de clubzijde moet Genk gewoon zijn bek houden he. Die hebben, zoals elke topclub trouwens, ook een hele jeugdwerking die begint met het wegplukken van spelers bij kleinere clubs in hun regio. En dat gaat verder tot op het niveau van de eerste ploeg waar ze ook spelers en trainers wegplukken bij mindere goden in 1e en 2e klasse, al dan niet tijdens de winterstop.

En als die gekken van Chelsea +15 miljoen willen leggen voor een keeper die op papier dan wel het talent heeft van een Courtois maar die nog nooit op het hoogste niveau gepresteerd heeft, en de jongen er ook oren naar heeft, moet je gewoon u grootste strik uit de schuif halen en rond hem binden.

Genk verwijt Chelsea toch niks? Genk weet hoe het gaat, hoor. Dus "zijn bek houden" is misschien wat voortvarend imo :)

Ik verwijt clubs dat ook niet. Ge hebt de middelen en ge probeert alles uit die middelen te halen. Zolang dat FFP gewijs allemaal volgens de regels is, kunt ge niks zeggen. Maar ik verwijt mijn club wel dat ze geen harde lijn trekken (net zoals op het STVV forum hun supporters dat ook doen met hun club) om te zorgen dat ge de deur zo verder openzet voor elke jonkies. En ik verwijt jongeren wel dat ze geen geduld hebben bij ons, maar wel op een lager of vergelijkbaar niveau geduld willen hebben (ik verwijs opnieuw oa naar Pieklak die nu op de bank zit in Lommel) in de hoop dat ze ooit bij een Chelsea of City kunnen spelen. Dat ze eens kijken naar wie hen vooraf gegaan zijn. Bij ons hebt ge Debruyne, Trossard en Courtois die toch een mooie carrière hebben uitgebouwd maar eerst hier iets gepresteerd hebben. Dat ze eens kijken naar een Lukaku en een Kompany die hetzelfde gedaan hebben in Brussel. Dat ze eens kijken naar Vermeeren of De Ketelaere die zelfs na hier iets gepresteerd te hebben nog even een aanpassing nodig hebben (gehad). De spelers die al heel jong naar de echte top zijn gegaan en er effectief geraakt zijn, zijn echt minder talrijk. Een standvastig parcours lijkt altijd hogere successen op te leveren dan te snel te gaan.

Genk verwijt Chelsea toch niks? Genk weet hoe het gaat, hoor. Dus "zijn bek houden" is misschien wat voortvarend imo :)
Was misschien wat grof uitgedrukt. Ik snap trouwens ook dat het als supporter balen is natuurlijk.
Ik verwijt clubs dat ook niet. Ge hebt de middelen en ge probeert alles uit die middelen te halen. Zolang dat FFP gewijs allemaal volgens de regels is, kunt ge niks zeggen. Maar ik verwijt mijn club wel dat ze geen harde lijn trekken (net zoals op het STVV forum hun supporters dat ook doen met hun club) om te zorgen dat ge de deur zo verder openzet voor elke jonkies. En ik verwijt jongeren wel dat ze geen geduld hebben bij ons, maar wel op een lager of vergelijkbaar niveau geduld willen hebben (ik verwijs opnieuw oa naar Pieklak die nu op de bank zit in Lommel) in de hoop dat ze ooit bij een Chelsea of City kunnen spelen. Dat ze eens kijken naar wie hen vooraf gegaan zijn. Bij ons hebt ge Debruyne, Trossard en Courtois die toch een mooie carrière hebben uitgebouwd maar eerst hier iets gepresteerd hebben. Dat ze eens kijken naar een Lukaku en een Kompany die hetzelfde gedaan hebben in Brussel. Dat ze eens kijken naar Vermeeren of De Ketelaere die zelfs na hier iets gepresteerd te hebben nog even een aanpassing nodig hebben (gehad). De spelers die al heel jong naar de echte top zijn gegaan en er effectief geraakt zijn, zijn echt minder talrijk. Een standvastig parcours lijkt altijd hogere successen op te leveren dan te snel te gaan.
Jop, hoegenaamd geen begrip voor die gasten. Buiten Courtois (want Atletico schat ik quasi even hoog in) is er echt nog niemand in geslaagd om direct dat niveau te halen. Allemaal hadden ze aanpassing en een tussenstap nodig en toch blijven er elk jaar jonge spelers die stap overslaan.

Het is dan maar te hopen dat hij die tussenstap mag zetten door een uitleenbeurt en dat hij niet gewoon in een B kern wordt gedumpt tot zijn contract ten einde is. Al denk ik dat ze voor dat geld wel een concreet plan hebben met hem.
Het blijft ook wel jammer dat Genk hier allemaal snel in meegaat maar als het natuurlijk over 15 miljoen gaat denk je al eens 2 keer na.

Was misschien wat grof uitgedrukt. Ik snap trouwens ook dat het als supporter balen is natuurlijk.

Jop, hoegenaamd geen begrip voor die gasten. Buiten Courtois (want Atletico schat ik quasi even hoog in) is er echt nog niemand in geslaagd om direct dat niveau te halen. Allemaal hadden ze aanpassing en een tussenstap nodig en toch blijven er elk jaar jonge spelers die stap overslaan.

Het is dan maar te hopen dat hij die tussenstap mag zetten door een uitleenbeurt en dat hij niet gewoon in een B kern wordt gedumpt tot zijn contract ten einde is. Al denk ik dat ze voor dat geld wel een concreet plan hebben met hem.
Het blijft ook wel jammer dat Genk hier allemaal snel in meegaat maar als het natuurlijk over 15 miljoen gaat denk je al eens 2 keer na.

Probleem is dat we momenteel ook gewoon geld nodig hebben. Er is de fiscus, er is ons nieuw trainingscentrum, er is het vernieuwd stadion, ...
En als Genk morgen de verkoop van Penders aankondigt en bij wijze van spreken een persconferentie geeft met een uitleg over onze financiële verantwoordelijkheden gekoppeld aan een timetable/plan om te zorgen dat het sportieve weer de bovenhand kan nemen boven het financiële, kan ik me erbij neerleggen. Zo niet geven ze de indruk dat dat gewoon onze vaste modus operandi gaat zijn. En dan weet ik niet uit welke zak ik mijn goesting nog moet halen.

Die zal overigens wel uitleenbeurten krijgen en het is niet alsof die tegen de degradatie gaat moeten spelen in Roemenië ofzo. Al zal die wel niet Courtois gewijs al onmiddellijk terecht kunnen bij Atletico, gezien die eerste al een seizoen basisspeler was en een titel quasi eigenhandig had binnengehaald. Maar ik neem als voorbeeld Casteels. Die heeft een leuke carrière gehad en is ondertussen minstens tijdelijk eerste doelman van de Duivels. Maar toen die bij ons vertrok, ruilde die een zekere basisplaats en Champions League voetbal voor een drie jaar de Duitse derde klasse bij de reserven van Hoffenheim, gevolgd door een uitleenbeurt en dan op zijn 24ste een basisplaats bij een Duitse subtopper. Ge maakt me echt niet wijs dat die DAT niveau niet had kunnen halen via KRC Genk dat dat seizoen toch evenzeer 4de eindigde in de competitie en drie keer gelijkspeelde in de CL.

Maar ik neem als voorbeeld Casteels. Die heeft een leuke carrière gehad en is ondertussen minstens tijdelijk eerste doelman van de Duivels. Maar toen die bij ons vertrok, ruilde die een zekere basisplaats en Champions League voetbal voor een drie jaar de Duitse derde klasse bij de reserven van Hoffenheim, gevolgd door een uitleenbeurt en dan op zijn 24ste een basisplaats bij een Duitse subtopper. Ge maakt me echt niet wijs dat die DAT niveau niet had kunnen halen via KRC Genk dat dat seizoen toch evenzeer 4de eindigde in de competitie en drie keer gelijkspeelde in de CL.
Voila.
Als die trouwens gewoon terug aan jullie wordt uitgeleend had hij net zo goed nog een jaar (of 2) kunnen blijven om dan meteen basisspeler te worden bij een subtopper. Er zal nu per maand wel meer op zijn rekening komen natuurlijk.

Ach ja, die transferperodes zijn altijd iets. We hadden bij ons de soap rond Pozuelo. Dan Onuachu. Verder is er dit jaar weer gezeik rond Galarza. Maar dit met Penders zou toch ook wel pijn doen, tenzij hij terug aan ons wordt uitgeleend. Ik keek uit naar een ploeg met veel eigen jeugd en Belgen.

Voila.
Als die trouwens gewoon terug aan jullie wordt uitgeleend had hij net zo goed nog een jaar (of 2) kunnen blijven om dan meteen basisspeler te worden bij een subtopper. Er zal nu per maand wel meer op zijn rekening komen natuurlijk.
Die grote ploegen kopen ook veel te veel spelers om meteen te verhuren voor het geval het toch een topper zou moeten zijn, in dat geval betalen ze altijd veel te weinig dan dat ze later aankopen. Er zouden serieuze restricties moeten komen op dat verhuur. Dan stopt dit

Blijkbaar is er op zeer hoog niveau ook een heel ding bezig over het afschaffen van het transferstelsel. Een soort van Bosman 2.0 arrest dat begonnen is met een probleem rond Lasanne Diarra en Lokomotiv Moskou in 2014. Die heeft door de FIFA reglementeringen rond transfers een jaar lang niet kunnen spelen. Daarna is er een heel traject gestart (oa langs België) om de algemene FIFA reglementeringen rond transfers aan te pakken. De verwachting is dat dit er uiteindelijk ook door gaat komen en dat voetballers dan aan dezelfde regels gaan moeten voldoen als gewone werknemers qua contracten, opzegtermijnen, vergoedingen, .... Maw het ineenstuiken van de transfermarkt in zijn geheel.

Dit zou natuurlijk catastrofaal zijn voor alle landen en teams die niet in handen van een of andere belachelijke oliesjeik zijn. Maar jammer genoeg lijkt het op middellange termijn niet echt onrealistisch als ik het zo hoor/lees.

Blijkbaar is er op zeer hoog niveau ook een heel ding bezig over het afschaffen van het transferstelsel. Een soort van Bosman 2.0 arrest dat begonnen is met een probleem rond Lasanne Diarra en Lokomotiv Moskou in 2014. Die heeft door de FIFA reglementeringen rond transfers een jaar lang niet kunnen spelen. Daarna is er een heel traject gestart (oa langs België) om de algemene FIFA reglementeringen rond transfers aan te pakken. De verwachting is dat dit er uiteindelijk ook door gaat komen en dat voetballers dan aan dezelfde regels gaan moeten voldoen als gewone werknemers qua contracten, opzegtermijnen, vergoedingen, .... Maw het ineenstuiken van de transfermarkt in zijn geheel.

Dit zou natuurlijk catastrofaal zijn voor alle landen en teams die niet in handen van een of andere belachelijke oliesjeik zijn. Maar jammer genoeg lijkt het op middellange termijn niet echt onrealistisch als ik het zo hoor/lees.

Eindelijk. Enkel maar positief voor de maatschappij.

Eindelijk. Enkel maar positief voor de maatschappij.

Maatschappij-gericht uiteraard positief. Maar ons voetbal gaat er dan helemaal kapot aan. Het voetbal in zijn geheel op de clubs met enorme geldschieters. ELKE club behalve de absolute top overleeft op transfers. Die vallen dan volledig weg en je blijft over met sponsorinkomsten en supportersinkomsten. Het gat wat dan tussen de superclubs en gewone toppers gaat vallen, wordt dan gigantisch groot. Het gat tussen de gewone toppers en subtoppers wordt gigantisch groot. En zo maar verder. Sponsors gaan zich meer en meer hoger centraliseren zodat er nog minder overblijft voor de kleinere clubs. Wanneer IEDEREEN naar de klote zou gaan is dat mooi en eerlijk. Maar ge gaat dan gewoon enkelingen krijgen die excelleren en de rest dat gigantisch hard achterop hinkt. Ik denk dat bvb in België 80% van de competitie failliet is binnen de drie jaar en we binnen vijftig jaar nog in EXACT dezelfde stadions spelen.

Voetbalclubs en spelers verdienen 0 compassie. Ik weet dat ik er zeer extreem over denk, en ik zie hetzelfde als u gebeuren. En ik heb daar geen enkel probleem mee.

Maatschappij-gericht uiteraard positief. Maar ons voetbal gaat er dan helemaal kapot aan. Het voetbal in zijn geheel op de clubs met enorme geldschieters. ELKE club behalve de absolute top overleeft op transfers. Die vallen dan volledig weg en je blijft over met sponsorinkomsten en supportersinkomsten. Het gat wat dan tussen de superclubs en gewone toppers gaat vallen, wordt dan gigantisch groot. Het gat tussen de gewone toppers en subtoppers wordt gigantisch groot. En zo maar verder. Sponsors gaan zich meer en meer hoger centraliseren zodat er nog minder overblijft voor de kleinere clubs. Wanneer IEDEREEN naar de klote zou gaan is dat mooi en eerlijk. Maar ge gaat dan gewoon enkelingen krijgen die excelleren en de rest dat gigantisch hard achterop hinkt. Ik denk dat bvb in België 80% van de competitie failliet is binnen de drie jaar en we binnen vijftig jaar nog in EXACT dezelfde stadions spelen.
Het gat tussen wat een normale mens afdraagt aan belastingen en die profspelers is ook heel groot. Er gaat gewoon veel te veel geld en corruptie rond in die wereld. En zelf bij een grote hervorming zullen de meeste wel weer addertjes onder het gras vinden om te kunnen blijven doorgaan. Ze hebben het veel te ver laten komen in die wereld en er is geen weg meer terug. Zelfs FIFA en UEFA denken alleen nog maar aan geld. De sport voetbal is voor mijzelf al lang kapot. Dat is ook een van de reden dat ik daar geen geld meer in steek.

Terug
Bovenaan