Transferthread 2023


Allé toch beetje verrassend al was het wel al langer duidelijk dat hij weg wou bij Bora. Of Jumbo dan de goede keuze is is ook maar de vraag zolang Vingegaard niks tegenkomt is die de komende 8 jaar of zo toch gewoon de kopman.
Laten we eerst maar eens zien of hij podium kan rijden in een Giro of Vuelta. Uiteraard is 8e worden in een grote ronde op je 20e super, maar er zijn nog ettelijke stappen te zetten vooraleer we ons zorgen moeten maken over het kopmansschap in de Tour.

Als zijn contract afloopt is hij nog altijd maar 24 hé. Moet je je contract ook nog uit doen.
 
Ja, dat is een straffe transfer... op zich wel een goede keuze. Qua ondersteuning en professionalisme sowieso. Roglic laat een gat achter dat hij nu kan opvullen.

Voor de Tour zal hij in ieder geval geduld moeten hebben inderdaad
 
Mooie transfer, hij zal er zeker veel opsteken.

Niet dat hij dat bij Bora niet kon maar de signalen die we konden opvangen deze zomer voorspelde weinig goeds, ik vraag me af of het sportieve frustraties waren of iets met z'n collega's onderling.

In ieder geval, als je niet gelukkig bent en je hebt de luxe dat TJV de deur open zet, moet je gewoon gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik denk dat Cian nog wel wat zal moeten groeien om het gat van Roglic te vullen.
Om nog maar niks te zeggen van dat er bij visma nog andere kleppers rondrijden.

Ik doel dan niet op Roglic zijn kwaliteiten, maar zonder Roglic hebben ze een uitgesproken kopman minder voor de Giro of de Vuelta. Er komen daardoor kansen voor Cian om op zijn minst een beschermde rol te krijgen als hij zo verder evolueert. En binnen 2-3 jaar misschien echt kopman.
 
Bora ontkent de overstap, dis gun be good.
Een renner verplicht laten blijven heeft sportief en financieel natuurlijk geen zin he :D

Alsof Cian voor Vlasov zal rijden als de ploeg dit beveelt. Dan steekt ie toch gewoon zijne vinger op?
Wat gaan ze dan doen? Hem een maandje schorsen? Of hem dan ontslaan op staande voet wegens het negeren van ploegorders? :tongue:
Dit gaat gewoon nog om een 'zak vol met centjes'. Bora wil nog geld zien voor de geleden schade.

Ik vind het vooral spijtig dat het stilzwijgend akkoord tussen ploegen om géén renners met een lopend contract af te snoepen zonder toestemming van beide ploegen geschonden is. Dit zet de doos van pandora open. :support:
 
Wat gaan ze dan doen? Hem een maandje schorsen? Of hem dan ontslaan op staande voet wegens het negeren van ploegorders? :tongue:
Ze kunnen hem wel enkel opstellen in kleine koersen en geen enkele grote ronde laten rijden.
Of het zover zal komen betwijfel ik wel.
Zijn interessante dagen alvast.
 
Ik vind het vooral spijtig dat het stilzwijgend akkoord tussen ploegen om géén renners met een lopend contract af te snoepen zonder toestemming van beide ploegen geschonden is. Dit zet de doos van pandora open. :support:

Daar is geen akkoord over hoor.
Het gebeurt wel eens vaker dat er gepolst wordt als de contracten nog lopen, en vaak is dat zonder toestemming van de eigen ploeg.
Is ook gewoon een beetje de logica zelve.

Het helpt natuurlijk ook dat je openlijk aangeeft open te staan om van ploeg te veranderen. Zoals Cian ook al deed, en Remco ook deed.

Mijn mening over heel het Cian debacle is duidelijk.
Die jongen loopt iets te snel naast zijn schoenen, talent heeft hij zeker. Maar hij moet nog heel veel leren en zich nog wat meer bewijzen.
In plaats van zo af te geven op Bora zou hij beter eens kijken welke kansen hij daar al kreeg, hoe goed hij daar al ondersteund is geweest en wat voor een goede begeleiding hij daar heeft.
 
Ik begrijp heel de hetze wil niet zo heel goed... enfin, ik snap het wel maar gezien de situatie vind ik dit nu niks om spel over te maken.

Bora haalt Roglic bij Jumbo weg met nog een jaar op diens contract, wel met instemming van alle partijen, dat wel.
2 maand later: Jumbo heeft interesse in een renner van Bora waarmee intern in het team problemen zijn... Bora gaat dwars liggen.

Ipv dit gewoon te kaderen als 1op1 ruil. Beiden ploegen zijn verlost van renners die eigenlijk weg willen, beiden ploegen doen een goede zaak (verlost van mogelijke interne problemen EN een goeie nieuwe renner in de ploeg). Dit heeft volgens mij veel meer te maken met ego's dan iets anders: "Wa denkt die kleine wel niet? We zullen hem eens ne kloot afdraaien ze..."
Los van Nationaliteiten, heel die afaire met Vlasov in de Vuelta dat was toch niet normaal hé. Moest het nu nog Vlasov zelf geweest zijn cava nog maar hij kreeg zelfs hulp van de ploeg. Wat hadden ze bij Bora nu verwacht dat de reactie ging zijn???

PatLef staat ondertussen weer te roeptoeteren omdat dit soort stoten natuurlijk niet ideaal is als je ook in 2024 wéér geen coup de theatre wil rond Remco/Ineos...
 
Die heisa rond Vlasov is gewoon overroepen. Plots raapten ze een ploegmaat op en dacht Vlasov ik probeer eens iets. Veel meer was dat niet. Vlasov pakte toen trouwens die plaatst niet over van Uitdebroeks dat gebeurde pas in de laatste rit toen Uitdebroeks gewoon niet kon volgen en Vlasov wel. Sommige hebben daar meer van gemaakt dan dat het eigenlijk was. Ook Uitdebroeks overdreef daar toen eigenlijk wel wat hij was niet de kopman van Bora hij had een vrije rol zoals Vlasov dus Vlasov moest zich niet inhouden tegen over Uitdebroeks.

Dat het tot miserie kan leiden is wel een feit natuurlijk. Waarom vertrekt Roglic bij Jumbo.
 
Mijn mening over heel het Cian debacle is duidelijk.
Die jongen loopt iets te snel naast zijn schoenen

Dat vind ik gevaarlijke uitspraken, niemand hier kent de interne keuken van Bora, lijkt me onnodig om dit in de schoenen van Cian the schuiven op basis van buikgevoel.

Het zou kunnen dat die jongen naast z'n schoenen loop maar het kan evengoed zijn dat er gegronde redenen om te willen vertrekken.

Misschien komt het ooit wel uit maar tot dan lijkt het me best om niet te veel insinuaties te maken.
 
Een renner verplicht laten blijven heeft sportief en financieel natuurlijk geen zin he :D

Alsof Cian voor Vlasov zal rijden als de ploeg dit beveelt. Dan steekt ie toch gewoon zijne vinger op?
Wat gaan ze dan doen? Hem een maandje schorsen? Of hem dan ontslaan op staande voet wegens het negeren van ploegorders? :tongue:
Dit gaat gewoon nog om een 'zak vol met centjes'. Bora wil nog geld zien voor de geleden schade.

Ik vind het vooral spijtig dat het stilzwijgend akkoord tussen ploegen om géén renners met een lopend contract af te snoepen zonder toestemming van beide ploegen geschonden is. Dit zet de doos van pandora open. :support:
Niet de eerste keer dat Jumbo zo'n stoot doet. :unsure:
 
Niet de eerste keer dat Jumbo zo'n stoot doet. :unsure:
Het ene moment staat men te roepen dat het wielrennen het voetbal achterna moet met betaalde transfers. Op een ander moment staat men te roepen dat de UCI zijn regels nu maar eens moet afdwingen...

Oh ironie... het zijn wel exact dezelfde mensen. Tis maar hoe het op dat moment in hun kraam past.

Hoeveel van dit soort zaken zijn er de laatste jaren wel niet geweest? Uiteindelijk gaat de storm snel liggen en rijdt de renner voor zijn nieuwe ploeg.
 
Het ene moment staat men te roepen dat het wielrennen het voetbal achterna moet met betaalde transfers. Op een ander moment staat men te roepen dat de UCI zijn regels nu maar eens moet afdwingen...

Oh ironie... het zijn wel exact dezelfde mensen. Tis maar hoe het op dat moment in hun kraam past.

Hoeveel van dit soort zaken zijn er de laatste jaren wel niet geweest? Uiteindelijk gaat de storm snel liggen en rijdt de renner voor zijn nieuwe ploeg.

Toch twee verschillende zaken? Dit is geen transfer hé? Bora krijgt niks van Jumbo.

En bij al die vorige gevallen zoals de hele reeks bij DSM was dat gewoon altijd in overleg met zijn drieën beide ploegen en de renner. Hier gaat Bora duidelijk niet akkoord wat het toch wel degelijk uniek maakt.
 
Terug
Bovenaan