Transferthread 2023

Diegene die tot laat in hun 30 nog meestrijden voor de knikkers zijn echt wel een zeer grote minderheid. Zo zijn er echt niet veel.
Bij de meeste is de 32 halen echt al een verwezenlijking. Veel verder dan dat is echt niet meer evident. En er zijn er velen die zelfs de 32 niet halen maar al sneller gewoon een dalend niveau kennen.

Hagen werd prof in 2008, dat was een andere wielersport nog waar je naar keek. Hij reed ook mee in 2012 toen Boonen nog eens een superjaar had. Dat is 4 jaar later. Zijn beste jaren zijn nog altijd 2009 tot 2012. Daarna is hij toch nooit meer zo top geweest.
Ni normaal hoe alles evolueert, 10-15 jaar geleden kwamen beloften er amper aan te pas bij hun switch naar de profs.

Tegenwoordig skippen de goeie juniors de beloften categorie en gaan ze direct naar de profs,
30’ers moeten krabben om nog aan een ploegske te geraken, en last but not least wordt de nieuwe generatie early 20’ers al op zijn nummer gezet door teenagers, in een tijdrit van +45km nota bene.

einde seizoenskoers ma toch, pure WAAAAAAANZIN imo :crazy::crazy::crazy:
 
Movistar is dus begonnen aan hun aankondiging van nieuwe renners. Halen ook Formolo binnen die normaal nog een contract had bij UAE toch opvallend vind ik toch niet van de minste. Zal wat meer voor zichzelf willen rijden zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Allé die soap is dus ook voorbij. Movistar was ook lange tijd een optie maar blijft dus nu gewoon. Lijkt me voor zowel hem als INEOS ook de beste zaak. Betere ronde renners hebben ze niet meer bij INEOS en ik schat INEOS hoger in dan Movistar, ik weet natuurlijk niet hoe belangrijk Spaans voor hem is.
 

hehe op de Flandrien zei hij nog dat hij een extra renner had aangetrokken, ik dacht eerder aan nog een jongere maar als Moscon weer dicht bij zijn oude niveau kan komen is dit een goeie transfer. Die jongen op zijn best kan zowat alle terreinen aan. Zonde wat die nog maar uit zijn carriere heeft gehaald gezien zijn talet.
 

hehe op de Flandrien zei hij nog dat hij een extra renner had aangetrokken, ik dacht eerder aan nog een jongere maar als Moscon weer dicht bij zijn oude niveau kan komen is dit een goeie transfer. Die jongen op zijn best kan zowat alle terreinen aan. Zonde wat die nog maar uit zijn carriere heeft gehaald gezien zijn talet.

Ik hoop dat QS hem weer op het goede pad krijgt qua prestaties.
Afgelopen 2 jaar eigen veel ziek/blessures gehad , dus als QS doet waar ze goed in zijn komt dat hopelijk wel goed.

Laag loon en met prestatiebonussen zo zie ik het wel goed komen.
Nog altijd spijtig dat hij die PR-RBX niet won door de banden.
 
Die komt gewoon knechten, alles extra is bonus. QS heeft wel ervaring om renners terug te laten presteren, dus wie weet.
 
Die komt gewoon knechten, alles extra is bonus. QS heeft wel ervaring om renners terug te laten presteren, dus wie weet.

Beide kan ook ,
Zelf presteren in kassei voorjaar, knechten voor Remco in heuvelklassiekers en dan knechten in de Tour voor Remco om dan weer voor eigen rekening te rijden in de kleinere klassiekers in het najaar.

Maarja eerst weer leren beginnen met deftig fietsen !
 
Die was de voorbije 2 seizoenen zelfs niet goed genoeg om te knechten.
Vooral zware problemen gehad met Long Covid (en ook andere fysieke mankementen), niet zeker of die problemen ook helemaal van de baan zijn.

Maar ok, los van zijn gedrag (en ik denk niet dat Lefevere daar iets om geeft), is het puur sportief wel de gok waard. Veel zal hij niet meer kosten.
 
Beide kan ook ,
Zelf presteren in kassei voorjaar, knechten voor Remco in heuvelklassiekers en dan knechten in de Tour voor Remco om dan weer voor eigen rekening te rijden in de kleinere klassiekers in het najaar.

Maarja eerst weer leren beginnen met deftig fietsen !
En op welke basis zou die jongen dan krediet hebben om zelf te mogen, of zeg maar te kunnen, kopman zijn in het kassei voorjaar?
Op geen enkele basis laat je die jongen voor eigen rekening rijden als je in een ploeg als QS zit waar gasten rondrijden die op zijn zachtst gezegd al meer laten zien hebben in hun carrière.
Je pakt die jongen om zich volledig leeg te rijden en uw kopmannen te beschermen. Daar zal hij al goed zijn best voor mogen doen, want echt veel inhoud liet hij de afgelopen twee seizoenen niet zien.
 
En op welke basis zou die jongen dan krediet hebben om zelf te mogen, of zeg maar te kunnen, kopman zijn in het kassei voorjaar?
Op geen enkele basis laat je die jongen voor eigen rekening rijden als je in een ploeg als QS zit waar gasten rondrijden die op zijn zachtst gezegd al meer laten zien hebben in hun carrière.
Je pakt die jongen om zich volledig leeg te rijden en uw kopmannen te beschermen. Daar zal hij al goed zijn best voor mogen doen, want echt veel inhoud liet hij de afgelopen twee seizoenen niet zien.

Prestaties van laatste 2 jaar nu zeker geen kopman , hij mag zelf niet in de ploeg van mij 😉

Maar daar hij heeft hij zijn tegenslagen in long covid / blessures /...

Maar een Moscon in topvorm is beter dan een Lampaert in topvorm.

pr-rbx 2021 wint hij als hij die eerste platte band niet krijgt op dat asfalt stuk.
Genoeg andere wedstrijden in zijn carrière dat hij in topvorm zeker kopman waardig is.

Maar op dit moment had ik hem zelf niet aangetrokken als knecht , tenzij je denk dat je van hem terug de renner van vroeger kan maken
 
Prestaties van laatste 2 jaar nu zeker geen kopman , hij mag zelf niet in de ploeg van mij 😉

Maar daar hij heeft hij zijn tegenslagen in long covid / blessures /...

Maar een Moscon in topvorm is beter dan een Lampaert in topvorm.

pr-rbx 2021 wint hij als hij die eerste platte band niet krijgt op dat asfalt stuk.
Genoeg andere wedstrijden in zijn carrière dat hij in topvorm zeker kopman waardig is.

Maar op dit moment had ik hem zelf niet aangetrokken als knecht , tenzij je denk dat je van hem terug de renner van vroeger kan maken

Weinig te verliezen voor beide partijen lijkt me. Wordt het niks veel zal hij wel niet gekost hebben en dan heeft Moscon toch nog een jaartje extra bij een topploeg gereden van Astana naar SQS is dezer dagen toch een ferme stap vooruit. Wordt het wel iets zoveel te beter. Denk bv aan Cavendish die zat ook heel diep (was zo goed als gestopt) en kwam nog 4 Tour ritten winnen.
 
Weinig te verliezen voor beide partijen lijkt me. Wordt het niks veel zal hij wel niet gekost hebben en dan heeft Moscon toch nog een jaartje extra bij een topploeg gereden van Astana naar SQS is dezer dagen toch een ferme stap vooruit. Wordt het wel iets zoveel te beter. Denk bv aan Cavendish die zat ook heel diep (was zo goed als gestopt) en kwam nog 4 Tour ritten winnen.
Dat denk ik ook.
Zal wel geen dure vogel zijn en heeft weldegelijk talent.
Terug bij een topploeg rijden brengt misschien terug de betere Moscon naar boven .
 
Maar ok, los van zijn gedrag (en ik denk niet dat Lefevere daar iets om geeft),
Het lijkt me eigenlijk dat Lefevre juist wel iets geeft om de renners hun gedrag, vanwege de hele Wolfpack mentaliteit. Een rotte appel daartussen kan dat hele groepsgevoel verstoren. Vandaar dat ik Moscon juist wel een rare keuze vind, al snap ik wel dat je die gok mogelijk wel kan wagen als hij inderdaad maar weinig zou kosten.

Maar Lefevre zal dat wel kunnen inschatten, en misschien is die gast ook nog wel OK om in een groep te hebben. Zolang niemand hem teveel opjut. :unsure:
 

Allé toch beetje verrassend al was het wel al langer duidelijk dat hij weg wou bij Bora. Of Jumbo dan de goede keuze is is ook maar de vraag zolang Vingegaard niks tegenkomt is die de komende 8 jaar of zo toch gewoon de kopman.
 
Terug
Bovenaan