Oeioeioei Haaaaaans, dit soort autoriteitsargumenten lopen vaak fout af. Ik weet niet wat Los Stadio is, maar waaruit zou moeten blijken dat die speler meer geblesseerd was dan fit, zoals die Serie A volger beweert?
Hij is met een kapotte ACL geblesseerd getransfereerd naar Fiorentina in januari 20, dus ze wisten dat die maanden te revalideren had bij zijn aankomst. Geen erg, het was een huur+koopconstructie, dus ze rekenden erop dat ze hem pas konden inzetten nadat ze die miljoenen hadden betaald. Na die revalidatie is hij buiten één hamstringetje zoals wel eens gebeurt bij een aanvaller een volledig 20/21 seizoen beschikbaar geweest, plus nog een onverhoopt kwart van 19/20 wegens coronauitstel.
Squad: 44, Starting eleven: 12, Substituted in: 28, On the bench: 4, Suspended: 0, Injured: 11
Dus, waarom wordt er gezegd dat die meer geblesseerd was dan fit? Zeker aangezien hij "na zijn miljoenentransfer" eigenlijk slechts drie matchen gemist heeft door een blessure. Goed dat ik het zelf eens nakijk, stel u voor dat ik die volger zomaar zou volgen. Liever ongenuanceerde statistiekjes dan flagrante leugens om een bepaald beeld te creëren.
Verder wil ik dit best ordenen als een potentieel goede transfer. Mijn Serie A-volger, die nooit zulke foute stellingen zou durven tweeten, zegt: fysiek zeker terug fit, beweegt goed, geen eindproduct afgelopen seizoen, balverliesmachine. We zullen zien, de JPL is de Serie A niet.
Ook al is het natuurlijk weer een speler lenen die op een zijspoor bij een grotere club is geraakt, zonder aankoopoptie. Waarde creëren voor iemand anders en volgende zomer weer dezelfde Nmechakater, eentje die me enkel groter lijkt te worden omdat ge wel drie miljoen aan iets als Raman hangt. Kunt ge me uitleggen waarom ge Raman, een niet-international (op dit moment he, als iemand onder Kompany speelt, dan roept Bobby hem sowieso op) van bijna 27, koopt maar een Duits jeugdinternational die een contractcyclus jonger is en zich al bewezen heeft bij de club zogezegd niet kunt kopen? Zirkzee en Kouamé betaald huren zonder waarde voor de ploeg + Raman kopen met een bepaald salaris. Ligt dat samengeteld zover af van de zekerheid en waardecreatie die Nmecha zou bieden? We spreken dan toch max nog over een miljoen of drie verschil?
Over dat soort optieloze transferpolitiek nog een extra vraag: waarom kregen jullie geen aankoopoptie bedongen bij Miazga vorig jaar, maar krijgt godbetert Alaves dat wel voor elkaar dit seizoen?