Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooiere club voor hem en betere transfersom voor OHL.
Alleen maar winnaars (behalve Gent dan)
Klopt.

Soit, het is nog lang niet rond. Bij Celtic gaan ze ervan uit dat Odsonne Edouard naar Roma trekt om Dzeko te vervangen, en dat Henry op zijn beurt Eduard opvolgt. Maar zolang de ene niet weg is, zie ik de andere ook nog niet gaan.

Vraag is ook of Henry zelf wil. Blijkbaar wil hij per se naar een top-vijf competitie (FR, DE, VK, SP, IT). Dus Gent zie ik hem sowieso niet doen. En Brugge ook niet, sorry @NemesisBE !

Dundee heeft ons bod van 1,2 miljoen euro voor Shankland aanvaard. Persoonlijk denk ik niet dat ons probleem in de spits lag, maar bon. Slechter kan het alvast niet.

Shankland #announced.

Aangezien hij tegenwoordig geen EU-onderdaan meer is en men tijdelijk heel moeilijk doet over alles en iedereen dat vanuit het VK komt (of naar het VK gaat (kijk maar naar Bruno Lage en zijn aanstelling als coach bij de Wolves)), zal het wrs nog minstens tot onze match tegen Brugge duren eer hij speelgerechtigd is. Mogelijks zelfs nog langer.

Ugbo lijkt volgens de pers nu ook in de laatste lijn te zitten. En gezien die zelfs komt los van Onuachu zijn vertrekt duidt dat toch weer op de heel hoge ambities binnen de club. Hopelijk maken we daar toch alvast een deel van waar :) Maar die verandering qua mindset doet me echt plezier. Soms zult ge ermee op uw bek gaan en soms niet. Maar het werd tijd dat we die stap zetten gezien ons palmares sinds '98.

Ugbo lijkt volgens de pers nu ook in de laatste lijn te zitten. En gezien die zelfs komt los van Onuachu zijn vertrekt duidt dat toch weer op de heel hoge ambities binnen de club. Hopelijk maken we daar toch alvast een deel van waar :) Maar die verandering qua mindset doet me echt plezier. Soms zult ge ermee op uw bek gaan en soms niet. Maar het werd tijd dat we die stap zetten gezien ons palmares sinds '98.
Dienen ze niet eerst van VZW naar NV over te schakelen indien ze die stap met de rest van België willen zetten? Blijft toch een raar geval, die VZW

Onuachu gaat nog gewoon vertrekken hoor. Een spitsentrio met Onuachu, Ugbo en Dessers is teveel van het goede. En een Dessers 'moet' je bijna altijd op de bank zetten. Ugbo gaat niet tevreden zijn met in de tribune te zitten.

Dienen ze niet eerst van VZW naar NV over te schakelen indien ze die stap met de rest van België willen zetten? Blijft toch een raar geval, die VZW

Goh, "die stap met de rest van België zetten". De laatste 20 jaar doen enkel Brugge en Anderlecht het beter, dus qua "die stap zetten" zitten we al best goed en heeft het VZW vs NV verschil niet veel afgedaan.

Maar er zal sowieso iets rond die zaak gebeuren. Wat? Dat zullen we wel zien nadat de belastingen hun eindoordeel klaar hebben. Ik ben er wel zeker van dat ze hun zo goed mogelijk ingedekt hebben en ze niet zomaar alles in een VZW gehouden hebben zonder te weten hoe het zit qua regelgeving. Maar ik verwacht niet dat we er volledig ongeschonden gaan doorkomen. Maar of ze dan gewoon aanpassingen aan de VZW gaan doen of zoals Brugge de volledige club in twee gaan splitsen met een NV voor het sportieve en een VZW voor het sociale is nog de vraag.

Onuachu gaat nog gewoon vertrekken hoor. Een spitsentrio met Onuachu, Ugbo en Dessers is teveel van het goede. En een Dessers 'moet' je bijna altijd op de bank zetten. Ugbo gaat niet tevreden zijn met in de tribune te zitten.

Ik verwacht het ook, maar dan zal er last minute toch nog een serieuze verhoging van de bestaande boden moeten komen. We geraken momenteel niet hoger dan 13 miljoen en daar luistert Genk terecht zelfs niet naar. Ge merkt het ook aan een De Condé als hij het over transfers heeft: Lucumi lijkt een zekerheid en daar zijn er al stevige onderhandelingen over bezig (verrassing: Atalante als hoofdkandidaat) maar voor Onuachu beweegt er momenteel gewoon echt niet genoeg.

Goh, "die stap met de rest van België zetten". De laatste 20 jaar doen enkel Brugge en Anderlecht het beter, dus qua "die stap zetten" zitten we al best goed en heeft het VZW vs NV verschil niet veel afgedaan.

Maar er zal sowieso iets rond die zaak gebeuren. Wat? Dat zullen we wel zien nadat de belastingen hun eindoordeel klaar hebben. Ik ben er wel zeker van dat ze hun zo goed mogelijk ingedekt hebben en ze niet zomaar alles in een VZW gehouden hebben zonder te weten hoe het zit qua regelgeving. Maar ik verwacht niet dat we er volledig ongeschonden gaan doorkomen. Maar of ze dan gewoon aanpassingen aan de VZW gaan doen of zoals Brugge de volledige club in twee gaan splitsen met een NV voor het sportieve en een VZW voor het sociale is nog de vraag.
Ahja juist, daar hangt nog een claim boven hun hoofd ook zeker. Ben wel benieuwd hoe dat zou aflopen inderdaad.

Ik verwacht het ook, maar dan zal er last minute toch nog een serieuze verhoging van de bestaande boden moeten komen. We geraken momenteel niet hoger dan 13 miljoen en daar luistert Genk terecht zelfs niet naar. Ge merkt het ook aan een De Condé als hij het over transfers heeft: Lucumi lijkt een zekerheid en daar zijn er al stevige onderhandelingen over bezig (verrassing: Atalante als hoofdkandidaat) maar voor Onuachu beweegt er momenteel gewoon echt niet genoeg.

Hoogste bod zou 21 miljoen geweest zijn, dus dat komt nog wel goed.

Kging het hier vanmorgen nog typen, tijd dat Club in actie begint te schieten hoor. Oké het moet wel basismateriaal zijn, maar er moet nog tijd zijn om ze in te passen ook tegen CL enzo.

Kging het hier vanmorgen nog typen, tijd dat Club in actie begint te schieten hoor. Oké het moet wel basismateriaal zijn, maar er moet nog tijd zijn om ze in te passen ook tegen CL enzo.
Klopt, met materiaal dat we nu hebben is genoeg voor onze JPL ( met momenten ) maar wil je europees iets doen moet er dringend wat bij en dan liefst zo snel mogelijk dat ze al wat ingespeeld zijn.
Maja als je de geruchten mag geloven hebben we al 15 nieuwe spelers gekocht 😆

Beerschot heeft een bod gedaan op Ramiro Vaca, 22-jarige Boliviaanse middenvelder van The Strongest. Deed deze zomer ook mee op de Copa America.
Net de positie die we nodig hebben! Goed om te horen. Maar Zuid Amerikanen hebben meestal aanpassingstijd nodig en Bolivie staat nu ook weer niet gekend om haar technische spelers. Afwachten dus.
Zal wel via connectie van Cruz zijn...

Ik snap de situatie op het Kiel niet goed, normaal is Peter Maes toch iemand van het A-lijstje - B-lijstje of C -lijstje met types die hij wil en de namen? Zou hij dat bewust nu niet doen met zijn verleden in gedachten of zou Van Praet dit niet toelaten?
Ik heb het gevoel als ik naar jullie matchen zie, dat je een verfrissende nummer tien mist met actie en minstens één flank speler en een vervanger voor Frans. Maak die klaar voor een job in de technische staff.

Zal wel via connectie van Cruz zijn...

Ik snap de situatie op het Kiel niet goed, normaal is Peter Maes toch iemand van het A-lijstje - B-lijstje of C -lijstje met types die hij wil en de namen? Zou hij dat bewust nu niet doen met zijn verleden in gedachten of zou Van Praet dit niet toelaten?
Ik heb het gevoel als ik naar jullie matchen zie, dat je een verfrissende nummer tien mist met actie en minstens één flank speler en een vervanger voor Frans. Maak die klaar voor een job in de technische staff.

Cruz zit uiteindelijk in Colombia, niet in Bolivie, dus niet 100% zeker of het via hem is. Zou des te beter zijn indien wel, want dan hebben we toch een soort van zekerheid dat hij een paar keer gescout is.

Wij hadden van PM ook meer verwacht, zowel op tactisch vlak (hij is al een paar matchen aan't flateren met Frans en Dario vd Buijs vanachter) als op extrasportief vlak. SvP is een hele slechte, we zijn daar echt niet van content.

Wij missen inderdaad creativiteit voorin, iemand die de bal kan bijhouden. Holzhauser staat niet diep genoeg daarvoor, en Suzuki/Eleke kunnen de bal moeilijk bijhouden. Die eerste toonde vorig jaar wel flitsen van zijn kunnen toen Tissoudali er nog was, maar sinds diens vertrek heeft hij niemand meer naast zich die de bal kan bijhouden en komt er eigenlijk niks meer uit. Maes wil liefst in 4-3-3 spelen maar wij hebben maar 2 flankspelers, Sanyang (die vorig jaar vrij teleurstelde) en Krekovic (een 21-jarige Kroaat van Hajduk Split met potentie maar die enkel ervaring heeft in Kroatische 2e klasse). Nu hebben we met Soumare weer een 20-jarige erbij die enkel ervaring heeft in Franse 3e klasse. Zoals ik al eerder zei, teveel buitenlandse jonkies en te weinig ervaring in 1A.

Frans is nog maar 32 jaar, die zou in theorie nog 2-3 jaar moeten meekunnen maar 1A is te hoog voor hem. Hij is top in 1B, maar voor 1A is hij te traag en heeft hij te slecht positiespel. We begrijpen ook niet waarom Maes met Frans en vd Buijs speelt. Vorig jaar was duidelijk dat ons beste duo achterin Radic - J vd Bergh is, maar net die hebben nog geen minuut samen vanachter gespeeld tot dusver.

Hopelijk snel beterschap.

Off-topic: speel jij nog altijd?

Altijd graag de write-ups van je FM-avonturen gelezen!

Niet toevallig met Daramy zijn club, heb die jongen nog voor bijna 40 miljoen verpatst aan Watford. 😅

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan