Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat moeten ze doen, beginnen voetballen op hun 23e? :p
Nee, ontwikkelen bij ploegen in uw regio. Het is echt niet normaal om op 10-jarige leeftijd elke dag een paar uur in een bus te zitten naar PSV. Dat is gedoemd op voorhand om te mislukken, alleen een witte raaf blijft nog over. Dat is net hetzelfde met al die mannen die op 15 jarige leeftijd in Engeland gaan shotten. Bijvoorbeeld een Lukaku die via Boom-Lierse-Anderlecht gegaan is, is imo een veel logischere keuze. Er zijn heus wel andere ploegen met een heel goede jeugdwerking (Lierse had in die tijd bvb een uitmuntende jeugdopleiding).

Nee, ontwikkelen bij ploegen in uw regio. Het is echt niet normaal om op 10-jarige leeftijd elke dag een paar uur in een bus te zitten naar PSV. Dat is gedoemd op voorhand om te mislukken, alleen een witte raaf blijft nog over. Dat is net hetzelfde met al die mannen die op 15 jarige leeftijd in Engeland gaan shotten. Bijvoorbeeld een Lukaku die via Boom-Lierse-Anderlecht het gegaan is, is imo een veel logischere keuze. Er zijn heus wel andere ploegen met een heel goede jeugdwerking (Lierse had in die tijd bvb een uitmuntende jeugdopleiding).
Sorry maar als je ziet welk niveau sommige jeugdploegen onder de kerktoren hebben. Je ziet bij bepaalde ploegen ook gewoon zelden tot nooit iemand doorbreken. Neem nu KAA Gent bijvoorbeeld. Hoeveel jeugd is daar de laatste 10 jaar doorgebroken?

Sorry maar als je ziet welk niveau sommige jeugdploegen onder de kerktoren hebben. Je ziet bij bepaalde ploegen ook gewoon zelden tot nooit iemand doorbreken. Neem nu KAA Gent bijvoorbeeld. Hoeveel jeugd is daar de laatste 10 jaar doorgebroken?
En toch halen ze veel jeugd vroeg weg van ploegen in de regio

Ik denk dat zijn blessuregevoeligheid net in de hand is gewerkt door zo vroeg naar Chelsea te gaan. Die was heel tenger bij Anderlecht. In Engeland wordt er meteen harder getraind op het fysieke aspect. Daar was die gewoon niet klaar voor denk ik.
Bwa ik denk dat die jongen vooral slecht is geboren. Misschien een slecht reageren op de 'wondermiddelen' die soms worden gebruikt bij die topclubs.

Die makelaars halen natuurlijk ook de mooiste voorbeelden aan, het mooiste van allemaal is natuurlijk Messi die al 13jarige leeftijd van Argentinië naar Spanje trok.
Maar in dit geval lijkt het me allemaal nog mee te vallen. Tibo Persyn is een tweetal jaar geleden van Club naar Italië getrokken, dan was hij een jaar of 16-17. Toch een groot verschil met bv op 12-13 jaar naar daar te trekken.
En nu 2 jaar later lijkt het wel alsof hij heeft beseft dat die stap te groot was en is hij terug naar het oude nest gekeerd.

Toch een groot verschil met bv een Kevin Franck indertijd die van Eendracht Aalst naar Real Madrid trok op 15 jarige leeftijd of zo. Daarna nooit hoger meer gespeeld dan 2de klasse in België.

Absoluut akkoord, maar ik begrijp wel waarom talenten ervoor kiezen. De bedragen die ze al aan jonge spelers geven gecombineerd met de prestige is gewoon zeer aanlokkelijk

Het zijn ook vaak niet de spelers die echt kiezen hé. Zo een Lavia was bv heel graag bij Anderlecht gebleven. En ging normaal ook tekenen. Maar de financiële eisen van de entourage, daar kon Anderlecht vorig jaar niet in mee. En daar spelen makelaars toch vaak de lelijke rol.

Bij Anderlecht zit er trouwens een Congolese makelaar die veel ouders gewoon heel slechte raad zit te geven. Zie maar naar Nonge, die vertrokken is naar Juventus. Een keuze die imo niet goed is voor die jongen zijn carrière. Snap bv wel waarom men zou kiezen voor pakweg een Lille, Ajax of PSV.

Snap ook niet goed waarom makelaars die gastjes altijd naar Italië willen krijgen. In de docusoap 2013 volgde men Josue, toen kv Mechelen jeugdspeler, nu AA Gent. Kwam toen ook een makelaar langs. En die zei toen ook, Italië , daar moeten we hem krijgen.

Het zijn ook vaak niet de spelers die echt kiezen hé. Zo een Lavia was bv heel graag bij Anderlecht gebleven. En ging normaal ook tekenen. Maar de financiële eisen van de entourage, daar kon Anderlecht vorig jaar niet in mee. En daar spelen makelaars toch vaak de lelijke rol.

Dat is een beetje als het verhaal Praet bij ons indertijd. Die gast voelde zich perfect in Genk en wilde helemaal niet weg. Maar papa (op dat moment ook zijn zaakbehartiger) was levenslange RSCA supporter en kreeg heel wat toegestopt en de deal was rond.

Bij Anderlecht zit er trouwens een Congolese makelaar die veel ouders gewoon heel slechte raad zit te geven. Zie maar naar Nonge, die vertrokken is naar Juventus. Een keuze die imo niet goed is voor die jongen zijn carrière. Snap bv wel waarom men zou kiezen voor pakweg een Lille, Ajax of PSV.

Snap ook niet goed waarom makelaars die gastjes altijd naar Italië willen krijgen. In de docusoap 2013 volgde men Josue, toen kv Mechelen jeugdspeler, nu AA Gent. Kwam toen ook een makelaar langs. En die zei toen ook, Italië , daar moeten we hem krijgen.
Zal wel een reden voor zijn e, de enigste die ik dan kan bedenken is geld ten voor dele van te makelaar, mss nog in het zwart ook.

Zal wel een reden voor zijn e, de enigste die ik dan kan bedenken is geld ten voor dele van te makelaar, mss nog in het zwart ook.
Correct, de makelaar wordt op verschillende wijzen vetgemest. En die maakt met gemak het hoofd van zijn spelerke/ouders zot.

Wat moeten ze doen, beginnen voetballen op hun 23e? :p
Iedereen in België kan op max anderhalf uur rijden bij een "G5+1" club zitten denk ik. De gasten aan de grens met NL staan op een uurtje in Eindhoven, die aan de kust op een dik uur in Lille etc.
Idealiter speel je dus vanaf u 6 jaar bij FC eigen dorp om rond je 10-11 opgemerkt te worden door scouts van "G-uit de regio" en daar te blijven tot je 18 en daar ook je eerste profcontract te tekenen. Eventueel nog met een tussenstap bij een andere 1A-1B club rond je 10 en pas op je 14 naar die "Grote" club. Zou perfect kunnen als er onderling wat afspraken zouden gemaakt worden onder de eerste klassers en de ploegen uit de grensgebieden. Maar Brugge zit te vissen in het Antwerpse, Genk aan zee, PSV in heel de Limburg,.... Zo werk je heel die caroussel gewoon zelf mee in de hand.
Als je trouwens alle goeie jeugd van heel België in Neerpede, Genk en Brugge steekt moeten al die echt grote clubs ook maar 3 jeugdploegen int oog houden en komen ze ze gegarandeerd allemaal ophalen. Dan moet je eigenlijk al hopen dat u spelertje een laatbloeier zodat je hem kan houden.

Tis makkelijk om te klagen op makelaars en entourage van 16-jarigen die je kwijt speelt maar wel dezelfde truken toe te passen op 12-jarigen natuurlijk.

decreto crescita.

Ik denk dat zijn blessuregevoeligheid net in de hand is gewerkt door zo vroeg naar Chelsea te gaan. Die was heel tenger bij Anderlecht. In Engeland wordt er meteen harder getraind op het fysieke aspect. Daar was die gewoon niet klaar voor denk ik.
Dat kan zeker, maar is geen zekerheid he.

Bwa ik denk dat die jongen vooral slecht is geboren. Misschien een slecht reageren op de 'wondermiddelen' die soms worden gebruikt bij die topclubs.

Idd, een Kawaya en Iseka zijn hier gebleven, en die hun carrières ook gewoon serieus afgeremd door blessures.
Hmm, over welke 'top'club gaat het hier net?? Ook Kompany stond niet echt bekend voor zijn goede gestel ;) :p :p

Als je die reeks gezien hebt United belgium is er ook wat duiding gegeven waar het soms misloopt bij jongeren ( dan vooral jongens met buitenlandse roots ).
Los van het geld, voelen die gasten zich snel mis begrepen als die niet direct aan spelen toe komen etc vooral noord afrikanen zouden het moeilijk hebben met gezag enz van een trainer.
En het is opvallend gezien er hier toch wat marokanen wonen er praktisch niks doorbreekt, nu heb je wel El Hadj maar voor de rest toch maar mager ( ook even die speler bij lokeren kan op zijn naam niet komen )

En het is opvallend gezien er hier toch wat marokanen wonen er praktisch niks doorbreekt, nu heb je wel El Hadj maar voor de rest toch maar mager ( ook even die speler bij lokeren kan op zijn naam niet komen )
Hakim Bouchouari bedoel je wss, maar eigenlijk ook maar 1 topseizoen gedraaid.
Amallah nu ook bij Standard, wel wat wisselvallig.

Mss kan Gavin dit eens onder de loep nemen zoals hij dat deed voor de zwarte Afrikanen!

Vlap naar Twente lees ik? Toch ook weeral geen kans gekregen :headshake:

Theate naar Bologna voor 9 miljoen. Zullen bij Standard ook vloeken :p
Mogelijks om daar Tomiyasu (ex STVV) te vervangen die naar Tottenham zou kunnen.

Elke Belgische verdediger die naar het buitenland kan is in elk geval een goede zaak met het oog op de toekomst van de nationale ploeg.

Mogelijks om daar Tomiyasu (ex STVV) te vervangen die naar Tottenham zou kunnen.

Elke Belgische verdediger die naar het buitenland kan is in elk geval een goede zaak met het oog op de toekomst van de nationale ploeg.
True maar ik zie Theate persoonlijk niet het niveau halen van de Rode Duivels.
Leek mij een beetje op Wout Faes qua stijl. Soms nog te lomp en te onbezonnen.

Nuja, je weet nooit welke progressie die nog maken he. Als je kijkt hoe Lukaku bvb op zijn 27-28 jaar ineens toch die stap naar de wereldtop zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan