Transferthread 2020-2021 (Binnen- en Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar om u een idee te geven: voormalig Nederlands international Giovanni van Bronckhorst, die in het afgelopen seizoen Guangzhou R&F trainde, incasseerde volgens Nederlandse bronnen twaalf miljoen euro op jaarbasis.

Inderdaad, onmogelijk te snappen waarom die een jaarke in china zou willen werken.

Die mannen hebben al geld genoeg om rijkelijke leven te leiden zonder te moeten werken.
 
Als ge uw ganse hebben en houden op een jaar kunt verdubbelen, waarom zou ge dat in godsnaam niet doen? Van Bronckhorst zal wel beter geboerd hebben tijdens zijn carriere dan Leko, trouwens. Maar beide speelden eigenlijk op een moment dat er nog niet zo belachelijk veel geld omging in het voetbal als nu. Genoeg, dat wel, maar zeker niet de absurd bedragen die elke middelmatige speler nu naar zijn hoofd gekletst krijgt.
 
Enkele geruchten vanuit ons kamp:

Opare out, Najar in? En een terugkeer van Harbaoui?
Opare die zou vertrekken zie ik niet als een groot verlies. Speelde niet al te goed om eerlijk te zijn en zijn balverlies door gevaarlijke acties heeft ons meerdere malen iets gekost. De rechtsback positie moet dan natuurlijk wel opgevuld worden, die Ali Mohamed die ze lenen van Marseille dit seizoen (en nog geen minuut heeft gespeeld) zal geen basisspeler worden. Opare was al een gok door de blessuregevoeligheid, wat dan te zeggen van een eventuele Najar? Al kan ik die zijn huidig niveau niet inschatten momenteel. Leuke scoutingscel hebben we toch.

Over Harbaoui zie ik online bij Essevee fans redelijk wat (negatief) gedoe. Nuja, ieder zijn mening maar wat je soms niet moet lezen van supporters :censored:. Voetbalverstand soms zwaar onder het vriespunt maar bon. Harbaoui is een gok maar naar volgens mij een gok die goed zal uitpakken. Hij gaat ons wat geld kosten maar ik ben er van overtuigd dat hij er voldoende in het mandje gaat leggen en ons opnieuw gaat helpen om de degradatie te vermijden. Die gaat zijn geld meer dan waard zijn. Benieuwd met welke spits ze uiteindelijk gaan afkomen.

Die mannen hebben al geld genoeg om rijkelijke leven te leiden zonder te moeten werken.
Ik versta Leko zijn keuze 100%. Die kan daar geld verdienen op een ander niveau (kan je niet vergelijken met wat hij als speler en nu als trainer had als salaris) en de deur bij Pro League clubs gaat altijd blijven openstaan. 't Is niet zoals een Carrasco die ettelijke jaren van zijn carrière in China heeft weggegooid (al zullen daar ook wel voorstanders van zijn, ik minder).
 
Die mannen hebben al geld genoeg om rijkelijke leven te leiden zonder te moeten werken.
Hoeveel geld heeft Leko nu?

Ik denk dat je het wat overschat hoor.

Harde cijfers kan ik zelf niet voorleggen, maar na wat googlen vind je zoiets terug:

Leko bij Club: naar eigen zeggen 30% van zijn voorganger. Dat zou iets van een anderhalf miljoen geweest zijn dus pak rond de 500K per jaar.
Leko bij Antwerp: 300k per jaar.
Bij zijne Chinese club: vermoedelijk 5 miljoen per jaar.

Je mooet zot zijn om zoiets niet te doen.

Leko is/was een groene trainer en ook zijn loon van te voetballen vroeger kan je niet vergelijken met nu.
 
Opare die zou vertrekken zie ik niet als een groot verlies. Speelde niet al te goed om eerlijk te zijn en zijn balverlies door gevaarlijke acties heeft ons meerdere malen iets gekost. De rechtsback positie moet dan natuurlijk wel opgevuld worden, die Ali Mohamed die ze lenen van Marseille dit seizoen (en nog geen minuut heeft gespeeld) zal geen basisspeler worden. Opare was al een gok door de blessuregevoeligheid, wat dan te zeggen van een eventuele Najar? Al kan ik die zijn huidig niveau niet inschatten momenteel. Leuke scoutingscel hebben we toch.

Over Harbaoui zie ik online bij Essevee fans redelijk wat (negatief) gedoe. Nuja, ieder zijn mening maar wat je soms niet moet lezen van supporters :censored:. Voetbalverstand soms zwaar onder het vriespunt maar bon. Harbaoui is een gok maar naar volgens mij een gok die goed zal uitpakken. Hij gaat ons wat geld kosten maar ik ben er van overtuigd dat hij er voldoende in het mandje gaat leggen en ons opnieuw gaat helpen om de degradatie te vermijden. Die gaat zijn geld meer dan waard zijn. Benieuwd met welke spits ze uiteindelijk gaan afkomen.
ALS hij komt zal hij sowieso meer brengen dan Vossen. Maar zou nog een schorsing open hebben staan van 4 weken
 
Mboyo naar STVV. Sportief een vreemde transfer dus het geld zal wel stevig zijn...
Goeie zaak voor ons alvast aangezien we dit weekend op Kortrijk spelen en Mboyo altijd wel iets lapt tegen ons.
 
Volgens geruchten bij Club: Deli out en Denswil in ... zoals Deli dit seizoen al gespeeld heeft is dit een duidelijke versterking
 
Hoeveel geld heeft Leko nu?

Ik denk dat je het wat overschat hoor.

Harde cijfers kan ik zelf niet voorleggen, maar na wat googlen vind je zoiets terug:

Leko bij Club: naar eigen zeggen 30% van zijn voorganger. Dat zou iets van een anderhalf miljoen geweest zijn dus pak rond de 500K per jaar.
Leko bij Antwerp: 300k per jaar.
Bij zijne Chinese club: vermoedelijk 5 miljoen per jaar.

Je mooet zot zijn om zoiets niet te doen.

Leko is/was een groene trainer en ook zijn loon van te voetballen vroeger kan je niet vergelijken met nu.
Je vergeet zijn voetbaljaren daar had die wss een nettojaar dat wij op 10j nog niet hebben.

Dus nee ik zou het met zoveel geld al op de rekening nooit doen
 
Je vergeet zijn voetbaljaren daar had die wss een nettojaar dat wij op 10j nog niet hebben.

Dus nee ik zou het met zoveel geld al op de rekening nooit doen
En wat heeft ons loon er nu precies mee te maken?


Leko zat bij ons in 2010? Dan zal zijn loon wel meer geweest zijn dan bij malaga en split maar ik denk niet dat hij zoveel verdiend heeft als je denkt.

Die man heeft 18 jaar gesjot bij split, malaga, club, beerschot en lokeren? Dé grootverdiener zal dat niet geweest zijn hé.
 
Je vergeet zijn voetbaljaren daar had die wss een nettojaar dat wij op 10j nog niet hebben.

Dus nee ik zou het met zoveel geld al op de rekening nooit doen

Veel geld? Niet vergeten, hoe meer geld men heeft, hoe meer geld men uitgeeft.
Leko zal niet wonen op een 45m2 studiootje, en zal ook niet met een oude Opel rondrijden of met het OV gaan. Hij zal ook niet bij den Aldi gaan winkelen of tweedehands meubilair aankopen.
Als ge ergens 10x meer kunt verdienen dan wat ge nu verdient, ook al zijt ge niet arm of niet specifiek in geldnood, dan doet ge dat gewoon. Dat doet iedereen.
 
En wat heeft ons loon er nu precies mee te maken?


Leko zat bij ons in 2010? Dan zal zijn loon wel meer geweest zijn dan bij malaga en split maar ik denk niet dat hij zoveel verdiend heeft als je denkt.

Die man heeft 18 jaar gesjot bij split, malaga, club, beerschot en lokeren? Dé grootverdiener zal dat niet geweest zijn hé.
In amateur zijn er al die een maandloon hebben, dus 18j profvoetballer zal dat wel paar Mio zijn.
Nee dan ga ik echt geen jaar in China wonen en werken (op zeer laag niveau)

@Général Zantas nee die rijdt met een Audi die hij van een schimmige makelaar heeft gekregen ;)
 
In amateur zijn er al die een maandloon hebben, dus 18j profvoetballer zal dat wel paar Mio zijn.
Nee dan ga ik echt geen jaar in China wonen en werken (op zeer laag niveau)

@Général Zantas nee die rijdt met een Audi die hij van een schimmige makelaar heeft gekregen ;)
Ok, dus pakt dat ge een paar miljoen verdient op een carrière van 17-18 jaar voetballen, waarvoor ge dan ook nog eens een groot deel van uw jeugd hebt opgeofferd. Ge wordt trainer, doet dat goed, en op een dag komt er een club uit een of ander obscuur land aankloppen met een jaarloon dat vier of vijf keer zoveel bedraagt dan wat ge tijdens uw 18-jarige voetbalcarrière hebt binnengerijfd.

Natuurlijk doet ge dat. :)
 
Ik niet 100% zeker van.

En is niet de eerste keer, zo een trainer zou ik als bestuurder van een club ook nooit meer aantrekken
 
Ik zou ook direct weg zijn. Shanghai is een wereldstad. Echt geen straf om daar te wonen (heb er zelf gewoond). Op 2 jaar tijd zit ge zelf en uw kinderen ook (als ge wat verstandig met uw geld omgaat) (nog meer) gebeiteld voor de rest van uw leven. En zeker als trainer kunt ge altijd nog terugkomen. Zeker gezien de kleine vijver trainers waar ze hier in België in zitten te vissen.

Hangt Leko trouwens geen straf meer boven het hoofd in Operatie Schone Handen?
 
Die mannen hebben al geld genoeg om rijkelijke leven te leiden zonder te moeten werken.
Vandaar dat De Bruyne zijn eerste contractvoorstel bij Man City ook weigerde, terwijl hij ondertussen al personeel nodig heeft om zijn geld te tellen...
Waar geld is wil geld zijn he...

Dit gezegd zijnde snap ik Leko ook wel 100%
Slecht zal die er niet voor staan natuurlijk, maar om daar eventjes 10M te scheppen op 2 jaar, goed wetende dat als je daarna terug komt je per direct terug werk hebt mocht je er nog zin in hebben. Er zullen er weinig zijn die dat zouden weigeren.
En hij gaat dan idd nog eens naar een wereldstad. Coach in Shanghai voor het geld lijkt me toch niet te vergelijken met coach in een of andere Chinese provinciestad waar je de enige westerling gaat zijn of ergens in de woestijn waar je met moeite kan buiten komen.

Hell, mochten ze daar in het Oosten plots geen developers meer hebben, kzou ook rap op ne vlieger zitten als ik ginder 15 keer meer zou kunnen verdienen als hier :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan