Transferthread 2020-2021 (Binnen- en Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dikke speler zou dat voor onze competitie zijn. Alleen enkele bedenkingen:
- pakweg 5 mio spenderen aan een speler en hem dan maar voor 1,5 jaar laten tekenen?
- Dost leeft van voorzetten, dan moet Clement zijn spel toch voldoende aanpassen?
 
Dikke speler zou dat voor onze competitie zijn. Alleen enkele bedenkingen:
- pakweg 5 mio spenderen aan een speler en hem dan maar voor 1,5 jaar laten tekenen?
- Dost leeft van voorzetten, dan moet Clement zijn spel toch voldoende aanpassen?
Die 5 mil is peanuts als je CL kan halen. Die voorzetten komen er wel via Diatta en Lang
 
Die 5 mil is peanuts als je CL kan halen. Die voorzetten komen er wel via Diatta en Lang
Maar zo werkt het helaas niet. Evengoed haal je mss CL zonder die 5mio te spenderen. Evengoed haal je CL net NIET en heb je ook 5mio gespendeerd.

De investering kan perfect te verantwoorden zijn, daar niet van, maar anderhalf jaar contract is toch gewoon te kort? Stel dat je ipv hem overneemt, Frankfurt 5mio betaalt om hem anderhalf jaar te lenen. Dat zou belachelijk veel zijn, toch?
Zijn 2mio nettoloon komt daar nog eens bij.

Ivm de voorzetten: Lang staat tegen zijn voet en draait graag terug om in de combinatie te gaan, en Diatta heb ik nog maar weinig goede voorzetten weten geven (maar ik kan mis zijn, zo vaak zie ik ze niet spelen). Clement weigerde toch ook om Krmencik en Okereke te gebruiken op die manier? Hij zet nog liever De Ketelaere die meestal in de bal komt en mee combineert.

Veel van Dost zijn goals bij Wolfsburg heb ik gezien omdat het op aangeven van De Bruyne was. Fenomenale afwerker, maar die ballen moeten snel en scherp voor doel komen.
 
Maar zo werkt het helaas niet. Evengoed haal je mss CL zonder die 5mio te spenderen. Evengoed haal je CL net NIET en heb je ook 5mio gespendeerd.

De investering kan perfect te verantwoorden zijn, daar niet van, maar anderhalf jaar contract is toch gewoon te kort? Stel dat je ipv hem overneemt, Frankfurt 5mio betaalt om hem anderhalf jaar te lenen. Dat zou belachelijk veel zijn, toch?
Zijn 2mio nettoloon komt daar nog eens bij.

Ivm de voorzetten: Lang staat tegen zijn voet en draait graag terug om in de combinatie te gaan, en Diatta heb ik nog maar weinig goede voorzetten weten geven (maar ik kan mis zijn, zo vaak zie ik ze niet spelen). Clement weigerde toch ook om Krmencik en Okereke te gebruiken op die manier? Hij zet nog liever De Ketelaere die meestal in de bal komt en mee combineert.

Veel van Dost zijn goals bij Wolfsburg heb ik gezien omdat het op aangeven van De Bruyne was. Fenomenale afwerker, maar die ballen moeten snel en scherp voor doel komen.
Ivm speelstijl en voorzitten: time will tell

ivm CL: het ligt allemaal kort bij elkaar dit jaar dus kan best dat we zonder hem ook kampioen zouden spelen, maar kansen zijn nu wel gevoelig groter geworden, als je het geld hebt zoals wij momenteel dan lijkt me dit een goede investering ... zeker aangezien het mss onze laatste kansen zijn op een rechtstreekse CL en het grote geld daar
 
Ik ken Dost op zich te weinig maar ga er van uit dat ie niet enkel omdat ie groot is gehaald werd.

Duelkracht, ploeg laten opschuiven, dus aanspeelpunt, lees: alles waar onze huidige spitsen (cdk reken ik niet mee) niet echt (al) goed genoeg voor zijn.
 
Het zal zeker geen alibi-voetballer zijn en zijn deel van het werk doen, maar hij is geen grote voetballer dacht ik.


Bedien hem in de 16meter en zal zijn goals wel maken. Quasi alles in 1 baltoets richting doel, dat is zijn grote kwaliteit.
 
Ik ben wel tevreden als hij komt, een afwerker kunnen wij al een tijdje gebruiken. Dat het geen voetbal wonder zal zijn weten we ook. Maar de clubs zijn er nog niet uit tot zover ik weet.
 
Op zich een goede transfer, het transferbedrag valt wel mee en zijn salaris zal wel te verantwoorden zijn. Het is een klein risico om hem binnen te halen maar dat is met iedere transfer zo, een garantie op meerdere doelpunten is hij blijkbaar wel. Het 'spitsenprobleem' is voor anderhalf seizoen (hopelijk) opgelost voor Brugge, in tussentijd werk maken om een jonge/talentvolle spits te vinden (of zorgen dat Badji, Okereke of wie daar nog allemaal rondloopt kan evolueren) die na x aantal tijd dan ook als uitgaande transfer een meerwaarde kan opleveren.

Een Samatta of Wesley (zou ook maar voor de korte termijn zijn aangezien die waarschijnlijk niet te betalen valt) zou volgens mij nog een betere transfer geweest zijn maar het moet allemaal nog lukken natuurlijk.
 
Moet Dost het trouwens niet vooral hebben van voorzetten van de flank? Want dan ben ik vrij benieuwd of Club anders gaat voetballen, aangezien wing play er op dit moment toch echt niet in zit volgens mij?

Soit, als ge Kremme niet meer moet hebben, moogt ge hem altijd komen afleveren in Leuven. Marc krijgt die wel terug aan de praat, en dan hebben we naast Henry nog een topper. :)
 
Moet Dost het trouwens niet vooral hebben van voorzetten van de flank? Want dan ben ik vrij benieuwd of Club anders gaat voetballen, aangezien wing play er op dit moment toch echt niet in zit volgens mij?

Soit, als ge Kremme niet meer moet hebben, moogt ge hem altijd komen afleveren in Leuven. Marc krijgt die wel terug aan de praat, en dan hebben we naast Henry nog een topper. :)
Als die Leko niet vervangt
 
Het 'spitsenprobleem' van Club is toch voor een groot deel zelf gecreëerd door Clement imo. Tzijn dan misschien geen wereldtoppers vooraan bij Brugge maar als je de ene constant op de flank zet ipv in punt en de andere(n) nooit langer dan 2 matchen laat staan zorg je toch zelf voor een probleem.
Ben dus enorm benieuwd of een grotere naam dat probleem gaat oplossen. Misschien dat deze wel een match of 6-7 mag blijven staan.
In elk geval ga je met een afwerker als Dost toch anders moeten gaan spelen dan zoals je dat nu doet. De goal weet hij in elk geval goed genoeg staan, maar of hij veel bruikbare ballen gaat krijgen voor zijn spel valt toch af te wachten.
 
Het 'spitsenprobleem' van Club is toch voor een groot deel zelf gecreëerd door Clement imo. Tzijn dan misschien geen wereldtoppers vooraan bij Brugge maar als je de ene constant op de flank zet ipv in punt en de andere(n) nooit langer dan 2 matchen laat staan zorg je toch zelf voor een probleem.
Ben dus enorm benieuwd of een grotere naam dat probleem gaat oplossen. Misschien dat deze wel een match of 6-7 mag blijven staan.
In elk geval ga je met een afwerker als Dost toch anders moeten gaan spelen dan zoals je dat nu doet. De goal weet hij in elk geval goed genoeg staan, maar of hij veel bruikbare ballen gaat krijgen voor zijn spel valt toch af te wachten.
goh, ter verdediging van Clement -> geen enkele spits heeft echt overtuigd 2 matchen na elkaar, en misschien waren hun prestaties op training wel van die aard dat ze het vele roteren rechtvaardigden?

Ik hoop dat het een Mignolet-verhaal gaat worden -> Dost blijft gewoon vast vooraan in de spits staan, en probleem opgelost :)

Zoals Dennis/Diatta de laatste tijd spelen zou het ook niet eens erg zijn moest één van die 2 verkocht worden
 
goh, ter verdediging van Clement -> geen enkele spits heeft echt overtuigd 2 matchen na elkaar, en misschien waren hun prestaties op training wel van die aard dat ze het vele roteren rechtvaardigden?

Ik hoop dat het een Mignolet-verhaal gaat worden -> Dost blijft gewoon vast vooraan in de spits staan, en probleem opgelost :)

Zoals Dennis/Diatta de laatste tijd spelen zou het ook niet eens erg zijn moest één van die 2 verkocht worden
Mja wat er op training gebeurd hebben wij idd het raden naar.
Geen enkele spits heeft overtuigd, das waar. Maar beide spitsen lijken me ook niet het type dat Clement wil voor dit Club. Maar dat is Dost imo ook niet...

Soit, tis aan hem (en Clement) om mijn ongelijk te bewijzen hoor. Voor tzelfde geld heeft hij er binnen 5 maand al 12 ingejast natuurlijk.

Dennis en Diatta moet je zelfs verkopen, als die nog zo'n seizoen blijven sukkelen krijg je die nergens meer kwijt.
 
Maehle naar Atalanta, hopelijk hebben ze al vervanger in pipeline zitten want denk niet dat er 1 RB nog in selectie zit nu?
Munoz was voor de rechtsachter gehaald, maar hij doet het uitstekend als centrale verdediger in die driemansdefensie. Vandaag heeft Genk echter een Ecuadoriaanse international binnengehaald als rechtsachter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan