Tour de France 2026

Toch goed dat een krijger als Mads een Odieltje kreeg vandaag. Idd, ze zijn allemaal straf op zich. Maar de Toer wordt morgen en overmorgen beslist tussen de allergrootse. Ik denk dat Remco binnen 5j ook een Odieltje gaat krijgen.

Ik hoop dat Pedersen wel gewoon die groene trui kan pakken in Parijs. Het zal.erg nipt worden, maar hij zou het verdienen. Het zijn er niet veel die in alle GT's de puntentrui hebben gewonnen, zo een bijzondere statistiek verdient hij wel.

Voor 85 te verkrijgen in de winkel 🤔

De Mads wel ferm gereden vandaag.

Benieuwd welke tactiek hij nu zal toepassen
Mads moet nu 2 dagen uitpakken ofwel sparen en alles op zondag zetten.

Ik vind trouwens dat Lidl tactisch niet zo sterk was in de puntentrui in het algemeen.

Vaak hebben ze gecontroleerd tot de tussensprint bij overgangs/berg etappes terwijl In principe Mads en Lidl het altijd het aan gort moesten rijden zoals gisteren, dat er gewoon zoveel mogelijk volk zat tussen Mads en de andere sprinters.

Als je van Wielerclub Wattage houdt, is Congé Payé uiteraard ook aangenaam om te kijken. Een bende vrienden die leuteren over de koers met genoeg amusante tussendoortjes. Voor mij een prima programma, alsook zonder reclame op VTM begot 😄.

Vive le Vélo heeft al lang zijn beste tijd gehad en die plaat is daar teveel blijven hangen imo. Anders moet Karl nog wat unieke Odieltjes uitdelen, of moeders van renners uitnodigen. Kijk dan veel liever naar de Avondetappe, was trouwens gisteren een heel goede aflevering over o.a. gen doping. Daar gaat het nog echt over koers.

Laatst bewerkt:
Als je van Wielerclub Wattage houdt, is Congé Payé uiteraard ook aangenaam om te kijken. Een bende vrienden die leuteren over de koers met genoeg amusante tussendoortjes. Voor mij een prima programma, alsook zonder reclame op VTM begot 😄.

Vive le Vélo heeft al lang zijn beste tijd gehad en die plaats is daar teveel blijven hangen imo. Anders moet Karl nog wat unieke Odieltjes uitdelen, of moeders van renners uitnodigen. Kijk dan veel liever naar de Avondetappe, was trouwens gisteren een heel goede aflevering over o.a. gen doping. Daar gaat het nog echt over koers.

Op NOS, te herbekijken? Keer bekijken dan.

VLV hangt er vanaf wie, vroeger kon je dat op voorhand zien, nu ook niet meer..

Mcnulty ook ziek, wellens hangt ook achteraan het peloton..
En dit is dus waarom je al-tijd de Tour moet rijden als je oprecht ambitie hebt om die ooit te winnen. Je wil niet net in "het nieuwe 2014" alles op de Giro gezet hebben om de once in a lifetime kans aan je neus voorbij te zien gaan... Pogacar zijn GT record is voorlopig flawless maar het is soms snel gebeurd. Was het in 2024 dat hij net zo goed tegen dat verkeersbord had kunnen rijden?

Vermeersch lost nu ook snel.

Kan toch niet dat daar iedereen ziek is buiten Pogacar en Del Toro...

Blijkbaar voelde Wellens zich gisteren ook niet top (dus waarschijnlijk sparen om hopelijk ok te zijn voor morgen)
Mcnulty aangereden voor de tijdrit, en mss als gevolg nu ook een stuk lastiger dan gisteren (slecht slapen etc.).

Wie weet… zou wel een hele zure zijn om zo laat in de Tour nog ziek te worden, Pogacar zijnde.

Ze zullen bij UAE wel weinig aan het toeval overlaten.

Pogacar hebben we nog maar zelden ziek (of zelfs niet?) geweten. Ook dat is een talent natuurlijk.

Terug
Bovenaan