Tour de France 2026

Een aantal scenario's mogelijk inderdaad. Uiteindelijk verwacht ik toch een vlucht die het uitzingt tot het einde. Hopelijk kunnen een paar Belgen zich daar in mengen en meestrijden voor de zege. Ik verwacht bv. toch zeker een Campenaerts vandaag.

Campenaerts, Wellens, Van Gils, Hermans, Philipsen zelf misschien, etc. Tijd om aan te vallen! Jammer dat Van Eetvelt geblesseerd is.

Leuke etappe vandaag, zoveel mogelijkheden.

Zet Alpecin alles op Philipsen in een laatste grote poging voor groen of geven ze MVDP een vrijgeleide ?
Laat Lidl het veld ontploffen in de eerste 50km ?
Werken Alpecin/Decathlon/NSN/Astana eventueel goed samen om het toch tot een sprint te komen.

of toch nog voor vluchters genre Abrahamsen, Cort, ...
Alpecin zal volgens mij niet de kaart Philipsen trekken vandaag. De kans dat het geen spurt wordt, is immers groot. Er zijn minder teams die willen werken voor een spurt en meer die in een vlucht willen gaan.
Of MVDP in de vlucht zal zitten, durf ik ook niet te zeggen. Volgens mij gaat die zondag nog eens alles op alles zetten om WVA zijn kunststukje over te kunnen doen. Maar zondag is nog ver natuurlijk...

Maar ik denk dus wel dat het voor de vlucht is vandaag.

Alpecin zal volgens mij niet de kaart Philipsen trekken vandaag. De kans dat het geen spurt wordt, is immers groot. Er zijn minder teams die willen werken voor een spurt en meer die in een vlucht willen gaan.
Of MVDP in de vlucht zal zitten, durf ik ook niet te zeggen. Volgens mij gaat die zondag nog eens alles op alles zetten om WVA zijn kunststukje over te kunnen doen. Maar zondag is nog ver natuurlijk...

Ik verwacht zelf dat ze alles op Philipsen gaan zetten want as Philipsen nog het groen wil winnen zal het toch vandaag moeten gebeuren normaal.

En mvdp die eerder meeschuift en niet meerijdt.

Philipsen zei gisteren zelf als hij nog een kans wil maken op groen dat hij vandaag punten moet scoren. Ofwel moet hij mee geraken in een grote ontsnapping, ofwel moet Alpecin hard aan de bak na de klim. Maar als een grote groep weggeraakt zal het toch wel heel moeilijk worden deze wedstrijd te controleren.

Zijn Philipsen, Pedersen en co niet terug in het peleton?
Philipsen en Pedersen zitten er wel bij.
Als ze nog groen willen bij Alpecin is dit wel de kans. Pedersen heeft toch wel veel krachten verspeeld in de openingsfase. Maar ze kunnen eerst wat op Vdp spelen natuurlijk.

Philipsen en Pedersen zitten er wel bij.
Als ze nog groen willen bij Alpecin is dit wel de kans. Pedersen heeft toch wel veel krachten verspeeld in de openingsfase.
Dus enkel Girmay er niet bij. Idd een heel goeie kans voor Philipsen maar Kooij al iedere (?) sprint bewezen rapper te zijn dan Philipsen?

Dus enkel Girmay er niet bij. Idd een heel goeie kans voor Philipsen maar Kooij al iedere (?) sprint bewezen rapper te zijn dan Philipsen?
Kooij heeft toch ook al een paar sprints gemist. En Philipsen heeft al wel getoond de inhoud te hebben om laat in de Tour nog goed te sprinten.
Alpecin enkel met Planckaert en Verstrynge als helpers in het peloton. Het zal van Decathlon moeten komen als ze de vluchters bij willen halen.

Girmay die faalt verandert veel hier want dan had je een tweede ploeg om te rijden. Decathlon geeft het nu op.

Dikke kans voor Van der Poel op een tweede ritzege, maar deze keer zullen ze niet allemaal gewoon naar de streep rijden met hem. Zeer veel goede renners mee. Prachtige kans voor Stuyven ook.

Ik vind het wel wat verrassend dat Alpecin voor Van der Poel kiest. Zo geeft Philipsen het groen toch wat op. Hij had hier een zot goede zaak kunnen doen als hij mocht sprinten voor de zege.

Spanning alom! 23 seconden is het verschil nog slechts!
Jaja, het ploegenklassement wordt nog smullen de komende dagen :cool:
Wie ligt er als koerskenner wakker van een ploegenklassement is de hamvraag. Wie ligt er als koerskenner wakker van overgangsetappes die er niets maar helemaal niets toe doen. Koerskenners zeker?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan