Tour de France 2026

En wat te denken van Remco Evenepoel en zijn Red Bull-ploegmaat Florian Lipowitz? Wilde Lipowitz vooral de interne hiërarchie vastleggen?

Mmm ...
Het antwoord: De ploegleiding had voor de rit al aangegeven in een kort interview, dat Lipo als joker zou uitgespeeld worden en zou aanvallen indien hij die mogelijkheid kreeg terwijl Remco zijn eigen ding mocht doen.

Dat was dus afgesproken en deel van het gameplan van de ploeg. Ok dat is niet gelukt maar beter iets proberen dan niks.
Remco uitte achteraf ook geen kritiek, dat zegt genoeg.

PS. Het moet ergerlijk zijn voor Lipo dat hij elke scheet moet verantwoorden. Dat duo kopmanschap is toch geen gemakkelijke situatie.

Toch jammer dat we geen tours meer zien zoals in de jaren '80 qua parcours. Tis al jaren voor de sterkste klimmers, en quasi geen tijdritten. En dat zal komende jaren niet beteren nu Seixas er is.
Ik zie pogacar de zelfs tijdrit winnen dus maakt niet uit.
Hij maakt de rest belachelijk op het vlakke ook, zie laatste 5km vandaag.

Ik zie pogacar de zelfs tijdrit winnen dus maakt niet uit.
Hij maakt de rest belachelijk op het vlakke ook, zie laatste 5km vandaag.
Het zou u sieren om u fout toe te geven, maar dat zit er duidelijk niet in. Zoals al aangegeven hierboven verliest hij tijd op Remco in de laatste 5km. Laat die nu de enige concurrent zijn voor de tijdrit. Het feit dat Ayuso en Lipo daar bij zaten maakt niets uit, die hebben amper overgenomen en dan nog. Zal eerder tijd verloren hebben daardoor dan gewonnen.

Laatst bewerkt:
Pogacar is natuurlijk van een andere planeet, maar ik zat deze namiddag eens naar het parcours van 2012 te kijken. De Tour gewonnen door Wiggins met drie aankomsten boven en 101 tijdritkilometers. Het zou de koers wel een heel andere dynamiek geven.
Dat is natuurlijk wel héél extreem, maar zonde voor Evenepoel dat in zijn tijd een vlakke tijdrit van 50km niet meer bestaat. In die editie had je dus een vlakke TT van 41 én 53km (en proloog).
Wat is er mis met een TT van een uur?

Pogacar is natuurlijk van een andere planeet, maar ik zat deze namiddag eens naar het parcours van 2012 te kijken. De Tour gewonnen door Wiggins met drie aankomsten boven en 101 tijdritkilometers. Het zou de koers wel een heel andere dynamiek geven.
Dat is natuurlijk wel héél extreem, maar zonde voor Evenepoel dat in zijn tijd een vlakke tijdrit van 50km niet meer bestaat. In die editie had je dus een vlakke TT van 41 én 53km (en proloog).
Wat is er mis met een TT van een uur?

goh Wiggins pakt in die tijdritten nog geen 2 minuten op Froome. Ik denk dat het verschil Wiggins Froome groter is in het tijdrijden dan Evenepoel Pogacar.

Vorig jaar pakte Evenepoel 16" op Pogacar over 33 vlakke km. Stel dat er 100 vlakke tijdrit kilometers zouden zijn dan nog zit je maar aan een verlies van 50". Laat ons afronden 1' verschil. Evenepoel eindigde 2 jaar terug op 9 minuten en staat nu 5 minuten al in het krijt. Dus de Tour winnen gaat hij niet doen met meer tijdrit kilometers.

Voor het podium zou het voor hem de zaak wel een pak vergemakkelijken.

Er is niks mis met een TT van een uur maar zelfs op WKs moeten we al teruggaan tot 2019 voor we er eentje van een uur vinden. Vorig jaar bv was niet eens 50 minuten op een heel zwaar parcours. Allé onder de 50 minuten voor Evenepoel de rest had wat meer tijd nodig.

Froome en Wiggins waren natuurlijk beide héél goede tijdrijders. Nibali werd 3e in die Tour en verloor in de laatste tijdrit 3'38". Dat is toch wel echt een pakje slaag.

Ik heb het vooral over een Del Toro, of zelfs Vingegaard zijn laatste tijdritten waren zeer matig. Als je daar op 100km tijdrijden 4 a 5 minuten op kan nemen...

Er is geen lap aan te zien? :unsure:
Smaken verschillen. Ik vind een TT of TTT erg leuk om te zien. Er zijn toch geregeld verrassingen in positieve of negatieve zin. En het technische aspect dat er bij komt kijken qua kledij, helm, fiets. Elk jaar vinden ze wel iets om weer sneller te gaan. Zoals Evenepoel met zijn cut out visor, en iedereen die het dan kopieert. Of Vdp die dan met scope wielen rijdt waar hij eigenlijk niet mee "mag" rijden. Zo van die dingen, vind ik leuk.
Ik moest vandaag werken en heb gewoon doorgespoeld tot de laatste 30km. Was de rest zo interessant? Ik kan er niet over oordelen, maar dat ze gingen wachten tot de slotklim was vrij voorspelbaar. En wie dan zou winnen was al helemaal niet te bedenken.

TIjdritten zijn op dit moment boeiender dan eender welke rit met aankomst bergop. Had Del Toro niet even een moeilijk moment gekend, dan had ie vandaag gewonnen. Pogacar gunde het hem wel. Zo veel overmacht heeft hij. Ik blijf het jammer vinden dat er op Sporza geen enkele kritische stem te horen is over het management van dat team. Ze halen daar constant verhalen van God weet welke tijd boven, maar over Gianetti en Matxin kunnen ze blijkbaar niets zeggen.

Terug
Bovenaan