Tour de France 2026

Amai zotte sprint van Merlier! Philipsen veel te lang gewacht om aan te zetten, had nochtans een mooie leadout van VDP.

jesus christus da treintje van alpecin heeft een snotvalling gekregen van de snelheid waarmee Merlier passeerde, stonden gewoon stil :laugh:

zabel, cavendish, chipo, steels, .. zit allemaal ni meer fris in het hoofd natuurlijk, maar dit moet toch 1 van de zotste sprint zijn die ik denk al gezien te hebben qua pure snelheid :crazy:

Laatst bewerkt:
Amai Merlier. Tot enige tijd geleden was Philipsen de betere sprinter, nu zijn de rollen omgedraaid.
Moet dubbel zolang als de rest sprinten en wint nog. Echt knap.
Puur qua sprinter heb ik Merlier altijd beter gevonden. Heeft gewoon minder inhoud dan philipsen, maar dat is de laatste paar jaar wel al goed bijgewerkt. Al blijft Philipsen eeb completere renner.

top 5 in het puntenklassement staat nu plots stuk dichter bij elkaar, hopelijk blijft het daar spannender dan het algemeen klassement :p

top 5 in het puntenklassement staat nu plots stuk dichter bij elkaar, hopelijk blijft het daar spannender dan het algemeen klassement :p

Enorm belangrijke rit voor Pedersen morgen. Die last minute opwaardering van de echte vlakke etappes zorgt inderdaad nu wel voor dat het daar spannend zal worden want Pedersen's pure snelheid bot elk jaar toch een beetje af precies. Of het is zijn positionering want vroeger zat hij toch net dat dichter in vlakke etappes.

Enorm belangrijke rit voor Pedersen morgen. Die last minute opwaardering van de echte vlakke etappes zorgt inderdaad nu wel voor dat het daar spannend zal worden want Pedersen's pure snelheid bot elk jaar toch een beetje af precies. Of het is zijn positionering want vroeger zat hij toch net dat dichter in vlakke etappes.

7e, 9e en nu pas 12e in de vlakke ritten komt hij er tot nu toe echt niet aan te pas. Ik meen me toch ook te herinneren dat hij daar vroeger wel wat dichter bij zat.

Dit is 1 van de strafste sprint dat ik ooit gezien heb.
Tis straffer die in de giro een paar jaar terug toen hij milan op een 6-tal lengtes sprinte

Wat een fusé van Merlier! Ik snapte het al niet in het frontale beeld, ik was 100% naar Philipsen en Kooij aan het kijken omdat de rest véél te ver zat in de laatste overhead voor de sprint, plots kwam Merlier daar winnen. Als je dan zag van waar die kwam... poeh!
Amai Merlier. Tot enige tijd geleden was Philipsen de betere sprinter, nu zijn de rollen omgedraaid.
Moet dubbel zolang als de rest sprinten en wint nog. Echt knap.
Merlier is altijd beter geweest dan Philipsen hoor. Herinner u nog die Tour met Alpecin waar na de zege van Merlier dan voor Philipsen gekozen werd en die er keer op keer werd oplegd?

Philipsen heeft gewoon chance gehad dat Merlier 3 jaar geen Tour gereden heeft. Merlier is al 5-6 *jaar afgetekend de beste sprinter van het pak. Alleen Milan kwam vorig jaar min of meer op gelijke hoogte.

Laatst bewerkt:
Rit van morgen ingekort met 30km. Heeft nog lang geduurd eer het weer daar roet in het eten gooide. Hopelijk beter het vlug en worden we van verdere aanpassingen gespaard. Dat deze hitte maar niet eindigd met onweerders die een flank van een berg doen schuiven en we een bergrit in het water zien vallen.

Wat een fusé van Merlier! Ik snapte het al niet in het frontale beeld, ik was 100% naar Philipsen en Kooij aan het kijken omdat de rest véél te ver zat in de laatste overhead voor de sprint, plots kwam Merlier daar winnen. Als je dan zag van waar die kwam... poeh!

Merlier is altijd beter geweest dan Philipsen hoor. Herinner u nog die Tour met Alpecin waar na de zege van Merlier dan voor Philipsen gekozen werd en die er keer op keer werd oplegd?

Philipsen heeft gewoon chance gehad dat Merlier 3 jaar geen Tour gereden heeft. Merlier is al 5-6 afgetekend de beste sprinter van het pak. Alleen Milan kwam vorig jaar min of meer op gelijke hoogte.

Merlier mag dan wel de beste sprinter zijn maar Philipsen (alsook Kooij) verdient
meer respect omdat hij zich al enkele jaren uitdaagt om ook meer dan enkel
een pure sprinter te willen zijn. Wellicht is dat ten koste gegaan van zijn snelheid.

Merlier geraakt met moeite een viaduct over en heeft in Parijs-Roubaix slechts
top 30-top 50 gereden terwijl Philipsen reeds 2x 2de werd en Milaan-San Remo won.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare sprint met die in de UAE Tour vorig jaar, daar legde hij Philipsen en Milan er ook op vanuit een schijnbaar hopeloze positie. Eigenlijk is het meer vernederen als opleggen :)
Zoals hierboven al een paar keer gezegd, Merlier is gewoon de beste sprinter van de laatste 3 jaar. Wel straf op zijn ondertussen toch al 33e. Je zou denken dat de snelheid begint af te botten.

Verdient meer respect... Jesus. Kunnen we gewoon de renners eens respecteren zoals ze zijn? Merlier is dan ook een heel ander verhaal en type renner die als laatbloeier in de WT gekomen is en daar jaar na jaar beter is geworden, tot het niveau dat hij op vlakke aankomsten de snelste van het peloton is. Hij wordt dit najaar al 34(!) en dit is pas zijn 6e GT om het even in perspectief te zetten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan