Tour de France 2026

Het heeft zijn voor en nadelen. Hij zit frisser, en hij ziet er afgetrainder uit, maar anderzijds mist hij wat punch en wat wedstrijdritme.
Misschien zakt hij er straks door, misschien niet. Wie weet. Het is een gok.

Echter ik verdedig zijn keuze wel. Hij moest iets anders doen tov de vorige jaren. Wie niks probeert en wie niet waagt, wint niet.
Je moet ook durven verliezen.

Maar het zal best case vechten worden voor plaats 3 vrees ik. Pogacar is onklopbaar wat je ook doet en Vingegaard blijft best of the rest.
Persoonlijk denk ik dat je een Toer niet alleen kan voorbereiden met 12-weken-stages. Het zag er gisteren in de laatste bocht al bedenkelijk uit, dwz doorzakken.

Maar we mogen niet te vlug conclusies trekken want renners kunnen doorheen de Toer verbeteren.Cfr Rode Duivels op WK.

Zeggen de TV-reporters dan dat iedereen extra waakzaam moet zijn.
Met alle respect, als het 24°C is bij de Antwerp Ten Miles doen ze bij de VRT ook alsof het er 40 is...

José: "ik vind wel dat mensen hard zijn, vanuit je zetel zeggen dat koersen met 40 graden kan..."
Hoezo hard ook? Het is een 100% binaire ja-nee vraag, het antwoord zal per definitie dus 'hard' zijn met 0 nuance. Als er 80% nee zegt dan klagen ze weer over pamperbeleid.

Met alle respect, als het 24°C is bij de Antwerp Ten Miles doen ze bij de VRT ook alsof het er 40 is...

Hoezo hard ook? Het is een 100% binaire ja-nee vraag, het antwoord zal per definitie dus 'hard' zijn met 0 nuance. Als er 80% nee zegt dan klagen ze weer over pamperbeleid.
Het betreft De Cauwer & Co die vandaag op de live zeggen dat "iedereen extra waakzaam moet zijn". Waakzaam voor wat? Voor 50C? Voor een renner die dood neervalt?

Mads is een echte krijger. Maar hij kan geen col op. Feitelijk snap ik het concept van de Toer nog altijd niet. Ttz je gooit alle mogelijke profielen 3 weken in één pot, laat ze sudderen en koken hopende dat de beste overblijft.

Mads is toch maar een detail in die kookpot, hooguit een beetje pittige kruiden.

De Toer, waar alle grote krijgers ter wereld zich verenigen. Maar sommigen dwz de meesten raken geen col over, de meesten overleven amper een tijdrit, de klassementsmannen sterven op een kasseistrook, spurters vegen de vloer met Pogi. Wat is dit voor een gek recept toch !!!

Niettemin is er 1 krijger die torenhoog boven dit gewoel staat: Eddy. En binnenkort ook Pogi. Ere wie ere toekomt: Eddy en Pogi. En Preudhomne en Gianni. Want laat ons eerlijk wezen, zonder spelen en zij, geen brood. Geen Toer. Geen WK. Men zegge het voort.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan