Tour de France 2026

Hoe demotiverend moet dat niet zijn voor de rest? Nuja het zegt niets over de bergritten.
Remco dik in orde. Hij zat even vast en moest het gat dichten en als je dan alleen zit (Lipo had het lastig)

Pogacar ... tsja ... hij kon precies nog 2x zo rap trappen. :eek: Wat moet je hier nog over zeggen?

Ik vond Lipowitz toch geen goede indruk maken vandaag.
Vingegaard is gewoon niet explosief genoeg voor dit.

Alé jongens, ik snap dit niet. Wanneer heeft Lipo er ooit goed uitgezien in etappes als deze? Die verloor vorig jaar nog 1'20 (gecombineerd) in een paar punchy etappes in de eerste week.

Dit was toch perfect te verwachten? Daarnaast zat die gewoon te ver in de afdaling en zat hij al op een gat aan de voet van de laatste klim.

Ik vond Lipowitz toch geen goede indruk maken vandaag.
Vingegaard is gewoon niet explosief genoeg voor dit.
Slecht is ie niet. Als hij een superdag had zat hij waarschijnlijk bij Seixas. Nu was hij gewoon 'goed', en verliest hij 7 sec op dat groepje.
We zullen wel zien als de echte bergen er aan komen :tongue:

Alé jongens, ik snap dit niet. Wanneer heeft Lipo er ooit goed uitgezien in etappes als deze? Die verloor vorig jaar nog 1'20 (gecombineerd) in een paar punchy etappes in de eerste week.

Dit was toch perfect te verwachten? Daarnaast zat die gewoon te ver in de afdaling en zat hij al op een gat aan de voet van de laatste klim.

Klopt wat je zegt. Maar waar gaat hij de achterstand die hij nu oploopt kunnen goedmaken?
In schat hem op dit moment ook niet hoger in als het op het langere klimwerk aankomt. Dan is Pogacar en Vingegaard al beter.
Ook nog maar te zien of hij daar effectief echt beter is dan Remco.

Ook in de tijdrit zal hij realistisch gezien ook 0,5 tot 1 minuut verliezen.
Vorig jaar stond hij ook op 11 minuten natuurlijk, toch ook wel geen onbelangrijk detail.

Klopt wat je zegt. Maar waar gaat hij de achterstand die hij nu oploopt kunnen goedmaken?
In schat hem op dit moment ook niet hoger in als het op het langere klimwerk aankomt. Dan is Pogacar en Vingegaard al beter.
Ook nog maar te zien of hij daar effectief echt beter is dan Remco.

Ook in de tijdrit zal hij realistisch gezien ook 0,5 tot 1 minuut verliezen.
Vorig jaar stond hij ook op 11 minuten natuurlijk, toch ook wel geen onbelangrijk detail.
Als je mij vraagt: wie is op zijn best in een grote ronde als ze beiden in hun beste vorm verkeren?
Remco of Lipo? Ik kan mij vergissen maar ik kies met een lichte voorkeur voor Remco. (60/40)

Ayuso? Nay ik zie het niet. Seixas? Een groot talent maar het is te vroeg.

Neen als Remco de benen heeft en zijn basis is goed genoeg (in zware wedstrijden die langer dan een week duren moet hij aan 110% zitten anders stort hij in elkaar, dat gaat bij hem niet vanzelf) dan gok ik op een strijd tussen Remco en Isaacske voor het podium.

Maar goed dat ze het bewijzen met de benen.

Enigszins zorgwekkend dat Del Torro Vingegaard moeiteloos eraf rijdt,
Vingegaard een gat moet laten en Evenepoel er op en erover gaat terwijl
Jonas geparkeerd staat.

En voor hun rijdt Pogacar al remmend over de finish terwijl de rest
haast van de fiets valt van de inspanning.

Terug
Bovenaan