Top 3 "huis merken"

Unpopulair opinion, maar ik vind de Boni chocopasta met hazelnoten beter dan nutella.

En Boni Agrum zero is gewoon veel beter dan de Shweppes agrum zero.
 
Unpopulair opinion, maar ik vind de Boni chocopasta met hazelnoten beter dan nutella.

En Boni Agrum zero is gewoon veel beter dan de Shweppes agrum zero.
Over choco spreek ik mij niet uit, maar dit klopt in elk geval. Die van Aldi trouwens ook (proeft identiek aan die van Boni).

De Nalu van Boni is trouwens ook minstens even goed dan de echte.
 
Ik vind die dus ook lekker. En wat grappig is, die worden hier niet zo ver van mijn deur gemaakt in dezelfde fabriek als Come a casa.
Idem voor de voorverpakte charcuterie bij Aldi, zoals salami. Die komt uit een vestiging van Imperial meat products, die ook veel bekende merken produceren.
Wordt inderdaad in zelfde fabriek gemaakt als come a casa maar iets anders recept. Die van come a casa zou meer vlees hebben.
 
Aldi en Lidl zijn mijn favoriete supermarkten, dus ik heb wel een mooi lijstje! :)

Aldi:
- Lasagne is inderdaad vrij lekker, maar op één staat toch wel die van Renmans vind ik (als die ook meetelt)
- River ice tea (zero) vind ik beter dan Lipton (nee, niet meer Fuze Tea :unsure: ), al smaakt die sinds een tijdje zuurder, alsof er meer citroen is bij gedaan, maar nog steeds lekker
- Studentenkoeken met pure chocolade! 😋
- Groene thee en rozenbottelthee
- Kippenwit (van Délifin!)
- Kaasblokjes met mosterd en fenegriek! 😋
- Bio pure appelsap
- Licht bruisend water (blauwe flessen)

Lidl:
- Wraps met kip en pesto
- "Pesto"-mayonaise van Délicieux (al proef ik daar vooral kervel in, naam is verkeerd gekozen)
- "Ongestoord brood"
- Die chocolate-chip-repen waarvan ik de naam kwijt ben
- Vegetarische nuggets
- Minute-soepjes
- De stokjes die Mikado moeten voorstellen met pure chocolade

Artikelen die ik er op dit moment niet meer vind:

- "Olive e Pomodori" pesto van de Aldi (geen afbeelding van te vinden).
Sinds een tijdje is deze gewoon weg helemaal niet meer te vinden daar. 😐 De basic rode en groene zijn er wel nog (al is het meestal enkel de groene), maar dat is het. Vóór de crisis was hij ook al moeilijker te vinden.
In de folder is hij ook helemaal verdwenen...
Is deze na al die jaren simpelweg uit het assortiment gehaald? Ik hoop echt van niet. :(

- Bij Lidl hadden ze een paar jaar geleden "krokante galetten" met pure chocolade, maar ook deze zijn verdwenen... Zoveel soorten wafelfs, maar uitgerekend die zijn weg. :(
krokante-galetten.jpg
 
Aldi en Lidl zijn mijn favoriete supermarkten, dus ik heb wel een mooi lijstje! :)

Aldi:
- Lasagne is inderdaad vrij lekker, maar op één staat toch wel die van Renmans vind ik (als die ook meetelt)
- River ice tea (zero) vind ik beter dan Lipton (nee, niet meer Fuze Tea :unsure: ), al smaakt die sinds een tijdje zuurder, alsof er meer citroen is bij gedaan, maar nog steeds lekker
- Studentenkoeken met pure chocolade! 😋
- Groene thee en rozenbottelthee
- Kippenwit (van Délifin!)
- Kaasblokjes met mosterd en fenegriek! 😋
- Bio pure appelsap
- Licht bruisend water (blauwe flessen)

Lidl:
- Wraps met kip en pesto
- "Pesto"-mayonaise van Délicieux (al proef ik daar vooral kervel in, naam is verkeerd gekozen)
- "Ongestoord brood"
- Die chocolate-chip-repen waarvan ik de naam kwijt ben
- Vegetarische nuggets
- Minute-soepjes
- De stokjes die Mikado moeten voorstellen met pure chocolade

Artikelen die ik er op dit moment niet meer vind:

- "Olive e Pomodori" pesto van de Aldi (geen afbeelding van te vinden).
Sinds een tijdje is deze gewoon weg helemaal niet meer te vinden daar. 😐 De basic rode en groene zijn er wel nog (al is het meestal enkel de groene), maar dat is het. Vóór de crisis was hij ook al moeilijker te vinden.
In de folder is hij ook helemaal verdwenen...
Is deze na al die jaren simpelweg uit het assortiment gehaald? Ik hoop echt van niet. :(

- Bij Lidl hadden ze een paar jaar geleden "krokante galetten" met pure chocolade, maar ook deze zijn verdwenen... Zoveel soorten wafelfs, maar uitgerekend die zijn weg. :(
krokante-galetten.jpg
Ohja, de minutesoup van zowel Aldi als Lidl (de tomaten met basilicum) is véél beter dan die van Royco!
 
Voor niet bewerkte voeding (groenten, eieren, bloem, ...) nemen we vaak gewoon Boni. Everyday is qua kwaliteit vaak toch een stap minder. En dat merk je: zaken die sneller bederven, minder goeie smaak, ...
Waar we wel vaak op letten is dat je bij de huismerken van bewerkte voeding veel meer 'ongezonde ingrediënten' terugvind. Een hoger suikergehalte, meer pasta (in lasagne bvb), een dikkere bodem (voor pizza), ... om zo de prijs te drukken. En we proberen hier toch wat bewust te eten zonder de gezondheidsgoeroe uit te hangen.
Zo meen ik mij te herinneren dat er in goedkope lasagne niet meer vlees zit maar gewoon wat extra dierlijk vet wordt toegevoegd waardoor je meer de vleessmaak hebt en bijgevolg de indruk krijgt dat er meer vlees in zit.

Huismerken worden meestal in dezelfde fabrieken als merkproducten gemaakt. Colruyt (en anderen) gaan zich heus niet zelf bezighouden met fabricage :) . Het grote verschil is dat voor de huismerken de tolerantiegrenzen vaak anders liggen. Voor de batterijen van Aldi en Ikea (beiden gemaakt in Tessenderlo) mocht er bvb een grotere afwijking zijn op de voltage van een batterij alvorens ze werd afgekeurd. Geen voeding, maar ik vermoed dat ze bij voeding gewoon hetzelfde principe hanteren.
 
Lasagna van den Aldi
Pizza van ne euro van den Aldi
Vanilla & Chocolate cornetto van Delhaize

Wij consumeren het eigenlijk zelden maar het kan wel eens lekker zijn.

Uiteindelijk smaakt die junkfood allemaal hetzelfde. Zwaar industrieel bewerkt voedsel volgepompt met smaakvolle vetten en suikers. Voornamelijk zoet en geeft een voldaan gevoel. Een klein orgasme voor uw tong maar een aanslag op uw maag en algemeen welzijn. Merken zijn meestal niet beter in die categorie.
 
Laatst bewerkt:
Was een tijdje weg uit de lokale Colruyt, maar is nu terug: de paella van everyday is ook gewoon erg goed.
 
Kan de lasagne van de Aldi alleen maar beamen. Ooit eens die van de Colruyt gepakt, niet te vreten als je die van de Aldi gewoon bent.
 
Een hele stoeme, maar wel 1 die opbrengt als je't veel eet: een grote zak rijst ipv de kleine zakjes. Fan van Boni, zoals hierboven al gemeld vooral voor alles wat niet of miniem bewerkt is.
 
Ivm chocomelk: probeer eens melk op te warmen en daar muizenstrontjes in te roeren. Thank me later.
(Ik geloof dat ik dit gepikt heb van @glashelder :tongue: )
Huh, ik lees dit nu pas. Nooit gehoord 😁

'k Heb hier naast me toevallig een pakje gezouten nootjes liggen van Everyday. Helemaal onderaan in 't schap, nog geen 90 cent denk ik. Gezouten nootjes zijn gezouten nootjes 🤷‍♂️
 
Huismerken worden meestal in dezelfde fabrieken als merkproducten gemaakt. Colruyt (en anderen) gaan zich heus niet zelf bezighouden met fabricage :) . Het grote verschil is dat voor de huismerken de tolerantiegrenzen vaak anders liggen. Voor de batterijen van Aldi en Ikea (beiden gemaakt in Tessenderlo) mocht er bvb een grotere afwijking zijn op de voltage van een batterij alvorens ze werd afgekeurd. Geen voeding, maar ik vermoed dat ze bij voeding gewoon hetzelfde principe hanteren.

Voor melk is dat zeker zo. Milsa en Campina melk komen uit dezelfde tank in het fabriek. Verschil zit hem in de toegelaten marge van het vetgehalte. Daardoor wordt zo een lot van Campina sneller afgekeurd en dan wordt zo een lot letterlijk weggegooid. Dat maakt het verschil in prijs. Dat wil niet altijd zeggen dat de melk van Milsa een grotere afwijking heeft. Dikwijls valt die ook binnen de marge van Campina. Zoiets ziet men pas wanneer een lot gereed is. Dan wordt er pas een staal genomen en getest.

Voor potjes van opgeklopte kaas of rijst en yoghurt met van die fruitsmaken etc is er wel een verschil. Dat zijn verschillende recepten.

Vroeger produceerde Cristal Alken 4 dagen per week Brouwmeester voor de Aldi. Slechts 1 dag werd er Cristal gebotteld. Dat kwam beiden ook uit dezelfde tank. Ik kende vroeger iemand die daar werkte. Toch bleven er velen beweren dat de smaak verschilde. Waar Brouwmeester nu gebrouwen wordt weet ik niet. Het is al een aantal jaar geleden dat die daar werkte.
 
Groenten uit blik komt ook uit één fabriek. Het enige verschil is dat de groenten voor merk producten dezelfde grootte en dikte hebben en alles wat afwijkt voor huismerken is.
 
Laatst bewerkt:
Pssst, de smaak van groenten hangt niet van de fabriek af.

zou pas erg zijn :laugh:

Chef chef, de groene bonen hebben per ongeluk op de band gelegen van de smaak van de rode bieten, wat doen we?

ach ja, inblikken, klanten van de Aldi proeven toch dat verschil niet!!
 
Hier wordt redelijk wat Boni aangeschaft, gewoon omdat ze vanuit mijn wensen superieur zijn aan de meeste échte merken. Ik verkies biologische producten te kopen wanneer die voorhanden zijn, dus
- Boni bio appelsap
- Boni bio passata
- Boni bio pasta
 
Gisteren Kruidvat pampers luiers besteld. 3 pakken voor 38 euro. Die van Pampers zijn letterlijk 3 keer zo duur per stuk. Dan is de rekening rap gemaakt. We hebben er in pampertaarten gekregen van Boni en van Kruidvat, en die van Kruidvat vinden we beiden iets beter. Nu in nood een klein pakje van Pampers zelf gekocht en ja, ze zien er misschien kwalitatiever uit, maar het is maar om vol te pissen en kakken. Zo lang ze niet lekken is mij dat allemaal goed, en dat doen ze dus niet.

Over choco spreek ik mij niet uit, maar dit klopt in elk geval. Die van Aldi trouwens ook (proeft identiek aan die van Boni).

De Nalu van Boni is trouwens ook minstens even goed dan de echte.
Agrum van Boni is idd lekker! Ice Tea Peach vind ik dan minder dan die van Lipton, maar dat drink ik zelden.
 
Terug
Bovenaan