Top 3 "huis merken"

D

Deleted member 451

Guest
Ok gezien de economische crisis al een tijdje, wat is jouw top 3 huismerken?
misschien leren we hier nog van elkaar :)


1) de OLE koeken van aldi (same same zoals LEO maar dan goedkoper.

2) de cornflakes van everyday (colruyt). slechts 2 euro ipv mijn vroegere ochtend addiction: kellogs krispies, die ongeveer 8 euro kosten voor even grote doos. (dual pack)

3) de Milsa chocomelk van aldi ipv cécémel. smaak daar toch ook eigenlijk geen verschil in hoor.
 
Bedoel je merken, of specifiek producten?

Ik kan de sojadrank van Everyday (colruyt) anders wel aanraden. 60cent voor een liter die imo lekkerder is dan die van Alpro :drool:
 
Bedoel je merken, of specifiek producten?

Ik kan de sojadrank van Everyday (colruyt) anders wel aanraden. 60cent voor een liter die imo lekkerder is dan die van Alpro :drool:
Ik bedoel de goedkopere merken hé, de "huis merken".

waarop je wat kan besparen ivgl met de standaard duurdere merken.
 
Zo nu en dan koop ik wel wat van het huismerk, zoals chips maar nooit echt doelbewust. In feite zouden we héél wat kunnen uitsparen als we enkel Everyday-producten zouden kopen of we zouden op zijn minst die oefening wel eens kunnen maken. De gewone pastaslierten koop ik wel van Everyday, daar merk ik weinig verschil tegenover een Barilla.
 
Zo nu en dan koop ik wel wat van het huismerk, zoals chips maar nooit echt doelbewust. In feite zouden we héél wat kunnen uitsparen als we enkel Everyday-producten zouden kopen of we zouden op zijn minst die oefening wel eens kunnen maken. De gewone pastaslierten koop ik wel van Everyday, daar merk ik weinig verschil tegenover een Barilla.
Chips koop ik dan weer nooit van huis merken, zoals die pirato en dergelijke, jakkes de helft is hard of aangebrand.
 
Zaken waar weinig aan kan mankeren of die verwerkt worden komen bijna altijd van het huisproduct: melk, room, passata, boter, olie, ...
Eigenlijk eten we weinig bereide zaken, maar de hazelnootchoco van Delhaize is voor mijn part bijna hetzelfde als Nutella (lees: veel te zoet).
 
- de geribbelde paprika chips van Delhaize. Ik mag zelf van mijn vriend geen ander kopen, hij is echt verslaafd aan die van Delhaize.
- de glutenvrije granola van Delhaize
- sowieso de lasagne van Aldi. Vind ik echt beter dan come a casa
 
Je moet eigenlijk nog een extra onderscheid maken. Je hebt huismerken en witte producten. In de Colruyt bv zijn hun huismerken Boni (algemeen) of Graindor (koffie) of ... En Everyday zijn de witte producten.

Beetje zelfde als @Sylverscythe al maak ik het bovenstaande onderscheid ook nog. Melk, room, tomatenpuree, passata, rijst, ... van witte producten. Wc-papier bv ga ik eerder voor het huismerk Boni dan de witte producten :p
 
Jaffa cakes van Aldi ipv Pims
De handcooked peper en zout chips van Aldi ipv Kettle
Boni Up Exotic energy drink ipv Nalu
...

En er zijn gewoon enorm veel producten waar geen enkel verschil op zit.
 
Confituur van de gb. Griekse Yoghurt van Delhaize. Hummus van den AH.

Chips koop ik dan weer nooit van huis merken, zoals die pirato en dergelijke, jakkes de helft is hard of aangebrand.
Da's al jaren niet meer zo. Gb, Delhaize en aldi hebben ondertussen allemaal deftige huismerken van chips.

Maar er is wel, nog steeds geen vergelijking, voor CROKY BOLOGNESE. Godverdomme die zijn toch walgelijk goed.

Ah en rip KWAKIES van den Aldi :'(
 
Hier komt bijna alles van Aldi.
Voor chips en cola kopen we merkproducten.

Ivm chocomelk: probeer eens melk op te warmen en daar muizenstrontjes in te roeren. Thank me later.
(Ik geloof dat ik dit gepikt heb van @glashelder :tongue: )
 
Hier komt bijna alles van Aldi.
Voor chips en cola kopen we merkproducten.

Ivm chocomelk: probeer eens melk op te warmen en daar muizenstrontjes in te roeren. Thank me later.
(Ik geloof dat ik dit gepikt heb van @glashelder :tongue: )
Ik vind chips nu 1 van de dingen die heel raar zijn om van een merk te kopen. Zeker de zoute chips. Dat smaakt naar... zout. Enkel de textuur kan nog veranderen, maar ook niet enorm.
Het is even wennen aan een ander merk, maar het is zelden beter/slechter.
 
Ik eet nooit zoute chips en moet ook toegeven dat ik de laatste jaren geen chips meer gekocht heb van een huismerk van een Belgische keten, kan dus best zijn dat de smaak daarvan gigantisch verbeterd is.

Paar weken terug een zak geribbelde pakrika gekocht in AH, omdat er geen andere meer waren, en ik krijg dat met moeite binnen... :fingerguns_r:

Mijn favoriet qua chips: lay's sensations, red sweet paprika. :coolbrows:
 
Confituur van de gb. Griekse Yoghurt van Delhaize. Hummus van den AH.


Da's al jaren niet meer zo. Gb, Delhaize en aldi hebben ondertussen allemaal deftige huismerken van chips.

Maar er is wel, nog steeds geen vergelijking, voor CROKY BOLOGNESE. Godverdomme die zijn toch walgelijk goed.

Ah en rip KWAKIES van den Aldi :'(
Ge hebt Milanese verkeerd geschreven en WHY THE FUCK MAKEN ZE DIE NIMEER?! :angry:
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan